Oorspronkelijk geplaatst door mozarella
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wegfietsers-topic II
Collapse
X
-
Haha lach maar lol... Neeje, is electronica van Bosch. Voor ne keer da'k Duits ga
Ma ja, zal wel in orde komen, hij werd geleverd in een Renault camionette, dus dienen baas weet wat service is lol.
Straks eens bellen hoe ze het gaan oplossen. Ze moeten me er maar een tweede display bijgeven die niet uitgerust is met die computer.
Comment
-
Neeje jong, ik ga daar veel plezier aan hebben. Als hij rijdt natuurlijk hahaha
Zal wel in orde komen, kan me niet voorstellen dat Bosch een slecht produkt op de markt zou brengen en het niet zou ondersteunen.
Probleem is hier eigenlijk het display. Je hebt een eenvoudig display voor de aansturing van de fiets maar ik wou het nieuwste met gps, bluetooth, wlan enz enz. Probleem is dat de draadloze functies niet werken en die heb ik nodig om de fiets aan te melden. Eenmaal dit lukt rijdt hij natuurlijk. Heb links en rechts wat geinfoermeerd, het zou qua betrouwbaarheid beter meevallen dan wat ik dacht. Ik heb ene met de oude software erop zag ik en wellicht zit daar het probleem. Maar vermits wlan niet geactiveerd kan worden, kan ik hem niet updaten. Heb me nu voor 100 euro nog een simpel display besteld. Is handig als ik naar de stad ga, stuk minder gevoelig voor diefstal... En als er iets misloopt heb ik reserve.
Maar heb nog een probleem.. ik kan niet achterom kijken, dus ik moet een spiegel hebben. Op mijn vorige had ik ene die je in de stuurbuis stak en zo kon aanspannen. Deze stuurbuis is uit alu en verstevigd met een kruis zodat je er niets kan insteken. Dus moet ik een spiegel hebben met zo'n steeltje (lelijk he). Maar het probleem van die spiegels is doorgaans dat die steeltjes te kort zijn en je je armen zit te bekijken. Hiervoor zoek ik dus nog een goed en veilig alternatief...
Comment
-
Gisteren eindelijk terug op men koersfietske gekropen, mooi weer, weinig wind en geen last meer van mijn rug.
4 km! en dubbel plat dankzij de geweldige fietspaden hier.
Ik ben een als een brave wielertoerist op het fietspad een groepje aan't passeren en dan kom je dit tegen
20150524_104136.jpg
te laat gezien en ik heb maar 1 reservebandje bij, te voet terug naar huis dus.
Ik vraag me af wie hiervoor verantwoordelijk is, je laat zoiets toch niet zonder waarschuwing achter lijkt me.
Waarom dat de foto op zen kant ligt is me trouwens een raadsel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk BerichtenGisteren eindelijk terug op men koersfietske gekropen, mooi weer, weinig wind en geen last meer van mijn rug.
4 km! en dubbel plat dankzij de geweldige fietspaden hier.
Ik ben een als een brave wielertoerist op het fietspad een groepje aan't passeren en dan kom je dit tegen
[ATTACH=CONFIG]108498[/ATTACH]
te laat gezien en ik heb maar 1 reservebandje bij, te voet terug naar huis dus.
Ik vraag me af wie hiervoor verantwoordelijk is, je laat zoiets toch niet zonder waarschuwing achter lijkt me.
Onbegrijpelijk idd. En dan maar pushen om het openbaar vervoer en de fiets te nemen.
Comment
-
Wij zijn zo gisteren bijna omgereden. Waren maar met 6 mensen door't slechte weer en na 2x plat te hebben gereden op't fietspad op de weg gaan rijden, in een compact groepje. 's Morgens, geen kat op de baan, ging eigenlijk goed.
Dan komt er ne vriendelijke mens met de focus met dubbelasser achter hevig claxonnerend voorbij en snijdt ons zo kort mogelijk af, scheelde maar centimeters.
Paar 100m verder had ie rood licht, daar is ie dan maar doorgereden omdat ie't precies niet zag zitten om daar samen met ons te staan...
Comment
-
Met alle respect he gasten, maar de weg is ook niet de juiste plaats voor fietsers. Jullie brengen jezelf hiermee in gevaar en zorgen voor ergernissen. Ik kan wel begrip opbrengen voor jullie situatie, dat wel. Maar als er plaatsen zijn waar de fietspaden echt wel goed zijn, zou iedereen ze moeten gebruiken. Hetgene je op de foto ziet is schandalig natuurlijk. Maar bestaan er dan geen goede wegen die je kan uitstippelen om te trainen? Zoals gasten met een MTB doen, die zoeken de slechte wegen. Met zo'n gps kan je toch op voorhand een route samenstellen en die dan volgen? Zou dat geen oplossing zijn?
Probleem is dat er iets zou moeten gebeuren om de verstandhouding tussen automobilisten en fietsers te verbeteren. Als ik met mijn fiets de baan op ben word ik ook elke rit bijna van mijn fiets gereden door chauffeurs die niet de minste rekening met je houden. Ik wil daarom zelfs zou weinig mogelijk nog op straat fietsen. (moest ik van tijd aan zo ne chauffeur kunnen, ik kneep zijn keel waterdicht)
Natuurlijk, als je dan een route uitstippelt langs een jaagpad of zo, krijg je het probleem van de wandelaars die het snelheidsverschil te groot vinden. Men zou gerust meer mogen investeren in de infrastructuur zoals in Nederland. Daar hebben fietsers een volwaardige plaats, even volwaardig als een wagen. Niet voor niets dat er daar veel meer gefietst wordt.
Ah ja, in het geval van hierboven... mocht ik nog 2 oude wielen liggen hebben ik klopte er een deuk in en ging ermee bij de politie om klacht in te dienen. Heb het met mijn auto al voor gehad en werd toch schadeloos gesteld. Mochten fietsers dit ook beginnen doen, men zou misschien meer aandacht krijgen?
Comment
-
Tja, onze ritten zijn op voorhand uitgestippeld en als ge dan eens een rit hebt waar er, door het slechte weer, minder volk komt opdagen dan moogt ge officieel niet op de straat.
We hebben ook heel veel op 't fietspad gereden maar daar was't echt te slecht. Als ge dan een colonne van 50 voertuigen achter u zoudt hebben is iets anders, was niet't geval. Was ook een lange rechte baan, we hebben hem op geen enkel moment gehinderd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenTja sommigen hebben een kort lontje en denken dat ze flik zijn om te oordelen
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenZe hebben er toch 2 pijlen gezet?
Onbegrijpelijk idd. En dan maar pushen om het openbaar vervoer en de fiets te nemen.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWelkom in België BobV. En dan moet je eens met een groepje van een man of 10 over zo'n fietspad bollen. En dan schrikken de mensen dat je op de rijweg gaat fietsen.
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMet alle respect he gasten, maar de weg is ook niet de juiste plaats voor fietsers. Jullie brengen jezelf hiermee in gevaar en zorgen voor ergernissen. Ik kan wel begrip opbrengen voor jullie situatie, dat wel. Maar als er plaatsen zijn waar de fietspaden echt wel goed zijn, zou iedereen ze moeten gebruiken. Hetgene je op de foto ziet is schandalig natuurlijk. Maar bestaan er dan geen goede wegen die je kan uitstippelen om te trainen? Zoals gasten met een MTB doen, die zoeken de slechte wegen. Met zo'n gps kan je toch op voorhand een route samenstellen en die dan volgen? Zou dat geen oplossing zijn?
Probleem is dat er iets zou moeten gebeuren om de verstandhouding tussen automobilisten en fietsers te verbeteren. Als ik met mijn fiets de baan op ben word ik ook elke rit bijna van mijn fiets gereden door chauffeurs die niet de minste rekening met je houden. Ik wil daarom zelfs zou weinig mogelijk nog op straat fietsen. (moest ik van tijd aan zo ne chauffeur kunnen, ik kneep zijn keel waterdicht)
Natuurlijk, als je dan een route uitstippelt langs een jaagpad of zo, krijg je het probleem van de wandelaars die het snelheidsverschil te groot vinden. Men zou gerust meer mogen investeren in de infrastructuur zoals in Nederland. Daar hebben fietsers een volwaardige plaats, even volwaardig als een wagen. Niet voor niets dat er daar veel meer gefietst wordt.
Ah ja, in het geval van hierboven... mocht ik nog 2 oude wielen liggen hebben ik klopte er een deuk in en ging ermee bij de politie om klacht in te dienen. Heb het met mijn auto al voor gehad en werd toch schadeloos gesteld. Mochten fietsers dit ook beginnen doen, men zou misschien meer aandacht krijgen?
Helaas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMet alle respect he gasten, maar de weg is ook niet de juiste plaats voor fietsers. Jullie brengen jezelf hiermee in gevaar en zorgen voor ergernissen. Ik kan wel begrip opbrengen voor jullie situatie, dat wel. Maar als er plaatsen zijn waar de fietspaden echt wel goed zijn, zou iedereen ze moeten gebruiken. Hetgene je op de foto ziet is schandalig natuurlijk. Maar bestaan er dan geen goede wegen die je kan uitstippelen om te trainen? Zoals gasten met een MTB doen, die zoeken de slechte wegen. Met zo'n gps kan je toch op voorhand een route samenstellen en die dan volgen? Zou dat geen oplossing zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
Daarom was ik op weg was naar Holland omdat daar de fietspaden wél goed aangelegd en onderhouden zijn.
Comment
-
Bob, ik leef mee met uw platte banden, maar vanuit de Noorderkempen heb je eigenlijk niet te klagen, het is in de rest van Vlaanderen nog erger. De Noorderkempen en grens met Nederland is een soort van niemandsland waar gewoon kei veel opportuniteiten zijn om te fietsen. Ik vertrek regelmatig vanuit Hoogstraten trouwens, ofwel maak ik een tour binnen België, ofwel ga ik dadelijk de grens over, waar de infrastructuur inderdaad veel beter is.
Comment
Comment