Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ongeloofelijk, je hebt daar nu eens een mooi fietspad en dan nog zijn er ezels die erin slagen om je van de baan te rijden. Een fietser zie je toch in die situatie. Wellicht weer iemand die met van alles bezig was, behalve auto rijden. Jammer dat nonchalant zijn in het verkeer nooit of bijna nooit bestraft wordt en als je 10 per uur te snel rijdt ze je bij de kraag vatten.
    Gelukkig is het vrij goed afgelopen, maar dat gastje kan daar inderdaad een trauma aan overhouden. Mijn zoontje wordt nu nog behandeld voor een trauma na verkeersongeval 2 jaar geleden. Zulke dingen laten dikwijls een diepe indruk na.

Comment

• Volgens getuigen was het een oude man, die zien dikwijls haast niks meer. Vorige week sneed een oude mens nog een bocht af met z'n auto, ik kwam per toeval van de andere kant met m'n fiets. Die zou mij duidelijk moeten zien rijden hebben, maar blijkbaar deed ie dat niet. Gevolg was dat ik letterlijk de kant in gereden werd. Ik heb me nog net kunnen recht houden. Had veel slechter kunnen aflopen

Comment

• gvd! zit hier al ff te sukkelen met de voorrem. Heb mijn band eraf genomen en er terug op gedaan, maar de remleiding moet nu terug in dat haakje vooraan, remleiding is precies te kort. Maar denk dat ik iets verkeerd doe heb ze dan uiteindelijk erin gekregen maar dan stak ze niet meer in dat handvat van het stuur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Volgens getuigen was het een oude man, die zien dikwijls haast niks meer. Vorige week sneed een oude mens nog een bocht af met z'n auto, ik kwam per toeval van de andere kant met m'n fiets. Die zou mij duidelijk moeten zien rijden hebben, maar blijkbaar deed ie dat niet. Gevolg was dat ik letterlijk de kant in gereden werd. Ik heb me nog net kunnen recht houden. Had veel slechter kunnen aflopen
          Das toch al van tijdje geleden? Was dat niet in Maart ergens. Schuldige was ook al gevonden paar dagen erna.

Edit: 10/03 staat onder artikel.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• 't is gelukt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
              Hier mag je al blij zijn als er een fietspad is
              Al is het de laatste jaren wel aan het verbeteren.
              En dan is er een nieuw fietspad In mijn straat aangelegd iet van een 5 jaar geleden . Dan zijn ze te tam om de stenen terug te leggen na rioleringswerken en vullen ze het gewoon op met grind en laten die stenen op een palet staan.

Comment

• Gisteren 2 banden kapotgereden op fietspad. Voor en achter door een diep gat, we waren geen km verder allebei kapot. Dan rijdt ge in groep eens op't fietspad. Zal niet meer gebeuren.

Comment

• Gisteren een pro race bandje van een euro of 25, met een paar honderd km erop, grote snede in loopvlak. Goed voor de vuilbak... .

Comment

• Zelf heb ik enkel mtb (26 en 29) dus weinig last van lekke banden, maar onze fietspaden kunnen idd wel veel beter.
                    Vandaag slicks gekocht voor de 29'er, aangezien die deze zomer voornamelijk op de weg zal rijden, ben eens benieuwd wat dat gaat geven.

Comment

• Ik durf het bijna niet zeggen maar ik heb de laatste 8000km of zo slechts één lekke band gehad. Vanaf nu enkel nog zulke bandjes (Vittoria Rubino Pro)
                      En te denken dat ik de eerste 2000km met de nieuwe fiets waarschijnlijk 10 lekken gehad heb. (CST something)
                      Sindsdien nog 1tje
                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                        Zelf heb ik enkel mtb (26 en 29) dus weinig last van lekke banden, maar onze fietspaden kunnen idd wel veel beter.
                        Vandaag slicks gekocht voor de 29'er, aangezien die deze zomer voornamelijk op de weg zal rijden, ben eens benieuwd wat dat gaat geven.
                        Weet eens te vertellen of dat veel verschil maakt in kracht die je moet zetten als je wil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Ik durf het bijna niet zeggen maar ik heb de laatste 8000km of zo slechts één lekke band gehad. Vanaf nu enkel nog zulke bandjes (Vittoria Rubino Pro)
                          En te denken dat ik de eerste 2000km met de nieuwe fiets waarschijnlijk 10 lekken gehad heb. (CST something)
                          Sindsdien nog 1tje
                          Soms duurt het bij mij ook lang eer ik weer eens plat rijd. Nu toch drie keer vrij kort achter elkaar. Puur toeval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Weet eens te vertellen of dat veel verschil maakt in kracht die je moet zetten als je wil.
                            Hangt er vanaf welke banden je vergelijkt en welke druk je hanteert in beide banden. Maar gemiddeld gaat dat zo'n 2 à 3 km/h schelen.

Comment

• slicks tov mtb banden is een groot verschil. rijd veel stiller, maar grip als je in de bochten gaat (maar opletten bij plassen, slicks zijn echt zo weg dan).
                              verschil in top zal wel aanzienlijk zijn.

Comment

• Ik ben bijzonder op de hoede voor de staat van het wegdek dat ik letterlijk tussen de steentjes fiets. Het is geen toeval dat je in groep veel rapper lek rijdt, omdat je minder zicht hebt op het wegdek en minder gemakkelijk kan anticiperen. De ondergrond "scannen" is maw een manier om het lot niet te moeten tarten.

Comment

• Slicks liggen erop (Schwalbe super moto, 2.35 breed) en ben net een 10km gaan rijden. Veel stiller en meer comfort. Lijkt ook iets sneller te gaan, maar dat zal ik maar echt weten na een tijdje. Voorlopig positief !

Comment

• Blijkbaar is het wel niet zo dat je met slicks zoveel makkelijker hier de berg zal oprijden tov met gewone crossbanden?

Comment

• Op gewone baan rijd je uiteraard veel makkelijker met slicks, veel minder weerstand.

Op de koersfiets rijd ik ik nu al jaren op Continentals, in de winter 4 seasons en in de zomer GP4000, goeie grip en de keren dat ik lek heb gereden op al die jaren kan ik op één hand tellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Ik durf het bijna niet zeggen maar ik heb de laatste 8000km of zo slechts één lekke band gehad. Vanaf nu enkel nog zulke bandjes (Vittoria Rubino Pro)
                                        Sindsdien nog 1tje
                                        Zelfde ervaring met de Rubino's. Mijn vrouw reed met haar standaard vredestein gemonteerde bandjes eens 3 x lek op 1 rit.
                                        Ik met mijn Bontrager bandjes, ook minstens 2x op een seizoen.
                                        Sinds we allebei op Rubino's rijden. Samen op 10.000 km geen enkele lekke band (knock on wood)

Comment

• Ik rij geregeld wel eens plat met de koersfiets. Toch elke 1.000 km ongeveer. Michelin Pro Race i.c.m. een ultra light Continental binnenbandje zal er wel gedeeltelijk voor iets tussen zitten.

Comment

Working...
                                          X