Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      Gisteren 2 banden kapotgereden op fietspad. Voor en achter door een diep gat, we waren geen km verder allebei kapot. Dan rijdt ge in groep eens op't fietspad. Zal niet meer gebeuren.
      Kun je daarvoor niet de gemeente aansprakelijk stellen?

Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen dicht tegen de grens en het verschil in de kwaliteit van de fietspaden is echt enorm met België. Het is dan ook weinig verrassend dat er bij mij in de buurt ook zeer veel wielrenners uit België komen rijden. Ik zou graag eens wat meer in België fietsen, maar van zodra ik over de grens ga zijn het al direct smalle en slecht onderhouden fietsstroken. Met wat zoeken is er wel een mooie route te vinden, maar het zou toch een stuk beter moeten.

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Zelfde ervaring met de Rubino's. Mijn vrouw reed met haar standaard vredestein gemonteerde bandjes eens 3 x lek op 1 rit.
      Ik met mijn Bontrager bandjes, ook minstens 2x op een seizoen.
      Sinds we allebei op Rubino's rijden. Samen op 10.000 km geen enkele lekke band (knock on wood)
      Ik rijd met de Vittoria Zaffiro. Deze zaten op de fiets toen ik m kocht. Het is waarschijnlijk niet de duurste band, maar ik ben er wel tevreden van.
      Last edited by SToRM81; 11/07/2015, 10:51.
      '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• Dat is ook een venijnige afdaling.

den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
          Die bocht moet duidelijk véél beter aangekondigd worden. Alleen al op die ene minuut zijn er veel renners die er zich totaal aan mispakken.

Een seingever 50 meter voor de bocht zetten en met een héél luid fluitje.

Oh man, doet pijn om te zien eigenlijk. Wat een klap.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Daarnet toertje gedaan in Noord-Frankrijk, met oa. Casselberg.
            Maar twee keer een heel luide kraak gehoord onderaan het frame. Twee keer wel op 'kinderkopjes' aan een behoorlijke snelheid.
            Nu kraakt m'n frame continu als ik recht op de trappers ga staan en veel kracht uitoefen. Maar deze keer zat ik du sneer, aan ca. 32 over kinderkopjes twee keer echt een luide "kraaak". Luid genoeg om er echt van te schrikken. De eerste keer ben ik gestopt maar ik kon zo direct niets zien. Ook thuis zag ik geen scheur of zo.

Is dit iets verontrustends?

Comment

• Het komt toch niet van uwen bracket of trapas.
              den borre

Int3x0r

Comment

• Denk ook richting trapas. Typisch gekraak als je rechtop gaat staan.

Comment

• De kraakjes lijken inderdaad van trapas te komen. Nu hoo rik wel meer dat carbon kan kraken, dus vind ik niet verontrustend.
                  Maar gisteren was het echt wel luid en duurde een dikke seconde. M'n eerste reactie was echt: "Merde, nu is er iets naar de kl****n." Maar niets te zien dus.

Ik hou het echter wel in de gaten.

Comment

• Kraakjes zo onderin komen meestal van de trapas. Maar kunnen ook van de pedalen komen, of de kettingbladboutjes, of zelfs van de snelspanners van je wielen,... .

Comment

• Er zitten al zo lang ik kan herinneren grote overlangse scheuren in het fietspad op weg naar het werk. Stoorde me eigenlijk niet. Ik wist waar ze zaten en waar ik even moest opletten.

Nu hebben ze die enkele dagen gelden proberen op te lappen... Goeie bedoelingen no doubt, maar laat het dan gewoon zo jongens...

En blijkbaar waren ze niet heel wakker want hun machine heeft kilometers lang een spoor achtergelaten. Kraantje zal niet helemaal dicht gedraaid zijn

Comment

• Toch wel hilarisch dit. Als je dat met Nederland vergelijkt, wat zijn wij Belgen toch sukkelaars qua infrastructuur.

Comment

• Hetzelfde met het het wegennet hé. Alleen heb je 't als fietser lastiger dan de auto's op slechte wegen, op lichamelijk vlak bedoel ik dan.

Comment

• Ik heb in de jaren 90 veel beton voor wegenwerken geleverd en kan u zeggen dat er bij de grote projecten nogal gesjoemeld werd.
                            Die oplap werken die ze hier bij ons doen trekken ook nooit op iets.
                            Over het algemeen zijn dit gemeente werkers die daar niet echt kennis van hebben.
                            Eerst heb je een put en na de werken een bult.
                            den borre

Int3x0r

Comment

• Heeft er hier al ooit iemand op het circuit van Zolder gefietst?
                              Ga daar binnenkort met een vriend wat trainingsrondjes doen, omdat hij met een 24u event gaat meedoen daar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Ik heb in de jaren 90 veel beton voor wegenwerken geleverd en kan u zeggen dat er bij de grote projecten nogal gesjoemeld werd.
                                Die oplap werken die ze hier bij ons doen trekken ook nooit op iets.
                                Over het algemeen zijn dit gemeente werkers die daar niet echt kennis van hebben.
                                Eerst heb je een put en na de werken een bult.
                                Helemaal juist.
                                In datzelfde fietspad zit er al jaren ook een bult. Met even m'n poep op te heffen was dat ok.
                                Enkele weken geleden hebben ze dat ook willen aanpakken. Nu is het een soort drempel die uit drie stukken bestaat. Met telkens een duidelijk 'naad' die uitsteekt en de hellingen naar het middenstuk toe hebben middenin een holte. In de eerste weken twee maal lek gereden daarop. Nu rem ik af naar 15 km/h om er voorzichtig over te gaan. Maar volgens WENZ (Waterwegen en Zeekanaal) is er geen enkel probleem.

Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Ik durf het bijna niet zeggen maar ik heb de laatste 8000km of zo slechts één lekke band gehad. Vanaf nu enkel nog zulke bandjes (Vittoria Rubino Pro)
                                  En te denken dat ik de eerste 2000km met de nieuwe fiets waarschijnlijk 10 lekken gehad heb. (CST something)
                                  Sindsdien nog 1tje
                                  Ik heb enkel ervaring met de Zaffiro, aangezien die erop lagen toen ik de fiets 2 jaar geleden kocht, maar die bevallen ook zeer goed. Zodra deze versleten zijn ga ik waarschijnlijk ook de Rubino eens proberen.

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Ik ben bijzonder op de hoede voor de staat van het wegdek dat ik letterlijk tussen de steentjes fiets. Het is geen toeval dat je in groep veel rapper lek rijdt, omdat je minder zicht hebt op het wegdek en minder gemakkelijk kan anticiperen. De ondergrond "scannen" is maw een manier om het lot niet te moeten tarten.
                                  Ik kwam overlaatst op een paar stukken weg waar ze net nieuwe keien gestrooid hadden, dus dat was even spannend
                                  Ik let ook altijd goed op wat er op het wegdek ligt, daarom dat ik niet graag in een groep zou willen rijden. Ik hou er sowieso niet van om zo dicht op elkaar te rijden.

Ik heb trouwens nog maar sinds kort de Parktool kettingreiniger en dit had ik al veel eerder moeten weten/doen. De ketting is weer terug als nieuw en het is zalig om op een geruisloze fiets te rijden.
                                  Last edited by SToRM81; 31/08/2015, 11:07.
                                  '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Heeft er hier al ooit iemand op het circuit van Zolder gefietst?
                                    Ga daar binnenkort met een vriend wat trainingsrondjes doen, omdat hij met een 24u event gaat meedoen daar.
                                    Ja.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Is voor mij nogal een eindje rijden, dus vraag me af of het de moeite is om af te zakken?

Comment

Is voor mij nogal een eindje rijden, dus vraag me af of het de moeite is om af te zakken?
                                        Ik ken mensen die daar ooit gaan rijden. Da's gewoon hard knallen hé. Ik weet niet van waar je bent, maar 'de haas' groepen houden er ook strakke tempo's op na. 's Zondags tot 40 gemiddeld (en meer). Goed om snelheid te trainen.

Comment

Heeft er hier al ooit iemand op het circuit van Zolder gefietst?
                                          Yep, ik maal er mijn kilometers af op mijn tempo en er is een zee van ruimte en geen tegenliggers!

Alleen opletten als er snelle groepen passeren ,dat je dan mooi rechts moet houden ,want anders gaan ze dat niet leuk vinden.
                                          Er zijn verschillende groepen met verschillende tempo's waar je eventueel kan aanpikken.

Het gaat er daar wel hard aan toe.

Eens je er gereden hebt ,kom je terug! Het is zalig fietsen
                                          ik ben geen twijfelaar
                                          allez ik denk dat toch

Comment

Working...
                                          X