Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedankt voor de feedback.
    40 gemiddeld zal aan mij niet besteed zijn, maar ben wel benieuwd wat zo'n circuit zonder stops en tegenliggers oplevert na een uurtje of 2.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Bedankt voor de feedback.
      40 gemiddeld zal aan mij niet besteed zijn, maar ben wel benieuwd wat zo'n circuit zonder stops en tegenliggers oplevert na een uurtje of 2.
      Er zijn verschillende groepen van 'de haas' met verschillende snelheden. Zo rijdt 'de grijze' gemiddeld zo rond de 30. In peloton kan iedereen dat aan. 'De oude' rijdt door de week zo'n 34/35 gemiddeld, 'de jonge' iets sneller. Enkel 's zondags is het bij 'de oude' en 'de jonge' volle bak. Dan is het dus die gemiddeldes van 38 tot 42 per uur. Voordeel is dat je in groep op de weg rijdt en niet op de talrijke slechte fietspaden hoeft te rijden. En iedereen mag mee rijden, geen clubverplichtingen ofzo. Zolder is naar 't schijnt wel tof, maar voor mij te ver om even met de fiets wat te gaan rijden (meer dan 50 km enkel).

Comment

• Dat is nu eens nen trackday naar mijn smaak, ik wist niet dat het bestond.
        Eigenlijk zouden ze peloton vorming moeten verbieden... dan gaat ge pas écht afzien.

Comment

• Vraagje, ik zoek een nieuw zadel, deze moet comfortabel zijn. Iemand tips qua merk / winkel / prijs? Het moet geen state of the art zadel zijn, maar ook geen goedkoop ding.

Comment

• Ik heb eerst een zadeldrukmeting laten doen bij Energylabs verleden jaar (kost wel ca 100 €). Hier kwam de Selle Marco Concor als beste uit de meting.
            Deze zijn bij VanEyck Sports gekocht.
            Sinds dien geen zadelpijn meer bij lange ritten (na de nodige inrijperiode)

Comment

• Da's misschien wat overkill voor mij, zit gemiddeld maar 4-5 u per week op de fiets, meestal zaterdag of zondag.
              Heb nu een sportzadel maar die was van indertijd ik nog naar school ging, en waren maar korte ritjes van 30 min.
              Nu doet m'n gat wel zeer als ik daar 4 uur op zit.

Comment

• Dat ga je echt zelf moeten testen.
                Iedereen zit anders en daar kan je zonder druk meting geen merk of type op plakken.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik heb nog nooit drukmetingen ofzo laten uitvoeren, nooit echt problemen aan 't zitvlak eigenlijk. Wel na een eerder lange inactiviteit, maar ook dat zitvlak kan je trainen. Gewoon genoeg op die fiets kruipen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Ik heb nog nooit drukmetingen ofzo laten uitvoeren, nooit echt problemen aan 't zitvlak eigenlijk. Wel na een eerder lange inactiviteit, maar ook dat zitvlak kan je trainen. Gewoon genoeg op die fiets kruipen.
                    Hier van 't zelfde.
                    Op 1 van mijn fietsen is het de eerste kilometers ook serieus afzien.
                    den borre

Int3x0r

Comment

• Ik kwam deze foto op FB tegen. De man die de fiets van Sagan vast houdt was ook zijn mecanicien toen ie nog bij Cannondale reed. Ik heb nog met 'm gepraat toen ie de groene Cannondale van Sagan aan het prepareren was tijdens de Tour 2013 op Alpe d'Huez, twee jaar terug.

Comment

• En dan advies qua merk van fiets? Denk dat ik gewoon een nieuwe fiets ga kopen.

Comment

• Trek

Comment

• open deur intrappen

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              Fietsen is bewegen, da's altijd gezond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Trek
                                Net eens gekeken, hebben toch niet zoveel keuze volgens hun site? Zijn precies meer gefocust op MTB's / koersfietsen?

Comment

• Wat zoek je, ik ga ervan uit dat je dat zoekt.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    Voor fietsen op den buiten, rustige wegen en zo, kan ik dat wel volgen.
                                    Maar bij fietsen langs drukke wegen (zoals woon-werk verkeer) vaak is, kan ik niet echt geloven dat dat gezond zou zijn, wat je dan allemaal inademt
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                      En dan advies qua merk van fiets? Denk dat ik gewoon een nieuwe fiets ga kopen.
                                      Lol, het begint met een zadel en eindigt met een volledige fiets.
                                      Het gaat over een stadsfiets hé.
                                      Dan is Trek duur voor wat ze maar geven.
                                      Er zijn heel veel goede merken.
                                      Best een prijs bepalen en even kijken op hun sites wat voor afmontage er op zit.
                                      Als je een heel lichte fiets wilt met Shimano XP, super zadel en handvatten voor lange afstanden dan kan ik u Koga aanbevelen.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Ik ga dit weekend eens gaan kijken bij Van Eyck in Aalst, samen met m'n schoonbroer. Vind m'n goesting wel bij Cube. Waarschijnlijk ook schijfremmen installeren indien die er niet stock opzitten.
                                        Wat ik exact zoek van type, 't is om ritjes van ongeveer 30 km mee te maken, maar moet nog altijd comfortabel zijn aangezien dit op een rustig tempo is (samen met vriendin).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                          Ik ga dit weekend eens gaan kijken bij Van Eyck in Aalst, samen met m'n schoonbroer. Vind m'n goesting wel bij Cube. Waarschijnlijk ook schijfremmen installeren indien die er niet stock opzitten.
                                          Wat ik exact zoek van type, 't is om ritjes van ongeveer 30 km mee te maken, maar moet nog altijd comfortabel zijn aangezien dit op een rustig tempo is (samen met vriendin).
                                          Koga dus.
                                          De Cube moet je eens testen.
                                          Die zijn redelijk sportief van geometrie en zijn voor vele mensen te vermoeiend.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X