Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wegfietsers-topic II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Voor fietsen op den buiten, rustige wegen en zo, kan ik dat wel volgen.
    Maar bij fietsen langs drukke wegen (zoals woon-werk verkeer) vaak is, kan ik niet echt geloven dat dat gezond zou zijn, wat je dan allemaal inademt
    lucht binnen in huis is vaker ongezond, ardenners in gezonde lucht worden minder oud dan antwerpenaars met hun chemie en oude wrakken van diesels door de rest van hun ongezonde levensstijl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
      Ik ga dit weekend eens gaan kijken bij Van Eyck in Aalst, samen met m'n schoonbroer. Vind m'n goesting wel bij Cube. Waarschijnlijk ook schijfremmen installeren indien die er niet stock opzitten.
      Wat ik exact zoek van type, 't is om ritjes van ongeveer 30 km mee te maken, maar moet nog altijd comfortabel zijn aangezien dit op een rustig tempo is (samen met vriendin).
      Hoeft perse niet een hele lichte fiets te zijn voor het doel dat jij voor ogen hebt. M'n vrouw rijdt (weliswaar veel te weinig) met een zware Batavus. Maar zodra je begint fietsen, bolt die verschrikkelijk goed. Met veel comfort en toch behoorlijk zonder veel inspanning.
      Ikzelf doe m'n kortere ritjes met een Bulls met ballonbanden. Op zo'n moment is snelheid en verhouding inspanning/snelheid van geen belang.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      lucht binnen in huis is vaker ongezond, ardenners in gezonde lucht worden minder oud dan antwerpenaars met hun chemie en oude wrakken van diesels door de rest van hun ongezonde levensstijl
      Kan ik volgen.
      Ik ga er van uit dat de gevolgen van het fietsen langs een 'drukke' weg volledig opgeheven worden door het nut van lichaamsbeweging. Natuurlijk fiets ik ook liever langsheen rustige wegen.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Prachtige decors en zalige stunts!

Comment

• Yep, had ik al eens gezien.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Yep, had ik al eens gezien.
            Als ik dat zie, moet ik volgend jaar zeker terug naar de Alpen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Prachtige decors en zalige stunts!

Aha, ne leermeester voor Sagan in de ploeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Aha, ne leermeester voor Sagan in de ploeg
                Die kan dat al.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publiek Bekijk Berichten
                  Die kan dat al.
                  Denk nog niet alles ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    Denk nog niet alles ?
                    Nee, da's waar. Maar wel veel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publiek Bekijk Berichten
                      Nee, da's waar. Maar wel veel.

Zalige kerel Sagan. Z'n feeling op z'n fiets is fenomenaal.
                      Hij zat in Koksijde deze week. Is veel gaan fietsen in de buurt. Hele gewone kerel. Altijd vriendelijk. Ik ben hem niet tegengekomen maar veel mensen wel. Heeft ook tijd gemaakt voor een signeersessie. De facebook profielen van heel wat vrienden stonden vol Sagan Een kennis z'n zoon doet cyclocross (en begot nog goed ook). Hij kon via via een meet en greet doen. Dat kereltje de dag van z'n leven.

Comment

• Sagan is inderdaad een prachtige kerel. Zowel op menselijk als op sportief vlak.

Moesten alle wegrenners een MTB verleden hebben, er zouden een pak minder valpartijen in het peloton zijn.

Comment

• 2nd that. Ik was zaterdag bij Boonen and friends, en daar kan je ze er meteen uithalen, de renners die handig zijn op de fiets.
                          Zo'n Greipel of Kittel, dat zijn nog geen veldrijders maar hebben echt wel goeie fietscontrole.
                          Jürgen van Den Broek...sorry man, maar dat was huilen met de pet op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            2nd that. Ik was zaterdag bij Boonen and friends, en daar kan je ze er meteen uithalen, de renners die handig zijn op de fiets.
                            Zo'n Greipel of Kittel, dat zijn nog geen veldrijders maar hebben echt wel goeie fietscontrole.
                            Waarom denk je dat zo'n Van Den Broeck tijdens 't seizoen meer op 't asfalt ligt dan dat ie erover rijdt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              2nd that. Ik was zaterdag bij Boonen and friends, en daar kan je ze er meteen uithalen, de renners die handig zijn op de fiets.
                              Veel sprinters zijn vaak wel handig met de fiets. Kwestie van op hele hoge snelheden door bochten knallen, manoeuvreren, duwtjes en tikken opvangen, etc. Het gaat fout als figuren als Van den Broeck op die momenten voorin mee gaan rijden om geen tijd te verliezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                                Veel sprinters zijn vaak wel handig met de fiets. Kwestie van op hele hoge snelheden door bochten knallen, manoeuvreren, duwtjes en tikken opvangen, etc. Het gaat fout als figuren als Van den Broeck op die momenten voorin mee gaan rijden om geen tijd te verliezen.
                                Klopt. vandaar ook al jaren de vraag om de tijd voor iedereen gewoon op 2à3 km voor de meet op te nemen en laat dan de sprinters hun ding maar doen. Maar Een klassementsrenners kan het niet maken een gaatje te laten. Dus iedereen moet mee en jut zo de ander nog meer op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Klopt. vandaar ook al jaren de vraag om de tijd voor iedereen gewoon op 2à3 km voor de meet op te nemen en laat dan de sprinters hun ding maar doen. Maar Een klassementsrenners kan het niet maken een gaatje te laten. Dus iedereen moet mee en jut zo de ander nog meer op.

Dat lijkt me ook een goed plan. Trek ergens 'n lijn waar je de tijd opmeet en laat daarna de sprinters en hun treintjes hun job doen. Nu moet je als klasssementsrenner er wel bij zitten, want er zou maar 'n gat vallen en je zou dan maar kostbare tijd verliezen.

Comment

Working...
                                  X