Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiets voor op het strand

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fiets voor op het strand

Welke fiets koop je het best om regelmatig mee op het strand te rijden (en dus ook af en toe een stukje zeewater tegen te komen...).
    Een klassieke MTB of bestaan er speciale dinges?
    Liefst zo onderhoudsvriendelijk mogelijk.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Zoiets?

Of dit, kan je ineens blijven overnachten.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Een 29" MTB met gewone V-brakes

Comment

29"?
        Is dat niet te groot voor een 15-jarige van +/- 1m70
        Waarom geen 26" eigenlijk?
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
          29"?
          Is dat niet te groot voor een 15-jarige van +/- 1m70
          Waarom geen 26" eigenlijk?
          Ik moet GTX bijtreden.
          Een 29'er met gewone velgremmetjes en daar nog eens brede slicks op lijkt me ideaal. Een 29'er bolt beter met z'n grote wielen op die vlakke stranden en de simpele velgremmetjes verteren het beste het bijtende zeezout.
          En een 29'er maken ze ook in kleine maatjes hoor.

Comment

Ok, bedankt.
            Soms een voorkeur qua merk/type?
            Scott zie ik vaak passeren, Trek ook
            Zou graag onder de 1000€ willen blijven...(mag ook 2de hands zijn)
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

De Scott Trail V-Brake kost 749 euro, lijkt me een faire prijs. Ik weet wel niet met welke onderdelen hij is afgemonteerd.

Comment

Dat model werd specifiek samengesteld door die Nederlandse winkel. Zit niet in het reguliere gamma van Scott. Ik vind het in elk geval nergens terug.

Uit een voorlopige zoektocht blijkt dat Nederland trouwens heel wat goedkoper is dan België. Ik weet niet of hier dan een vlieg op zit m.b.t. naverkoop/onderhoud...

Cube heeft enkele modellen binnen budget, alleen zijn het wel met schijfremmen...
                Bikezone verkoopt , reparatie en onderhoud 2025 mountainbikes, racefietsen, trekkingfietsen, Triathlonfiets, Gravelbike en hybride fietsen van de merken Basso, Cube, Argon18, Orbea, Superior, Mendiz en Basso in de regio Roelofarendsveen, Leiden, Leiderdorp, Amsterdam, Hoofddorp en Zuid Holland. In de fietsenwinkel verkoopt bike-zone ook fietsonderdelen, fietsaccessoires, fietskleding, fietsschoenen, fietsmeting, fietsonderhoud, reparatie fiets,occasions, 2e hands fietsen en nog veel meer. Natuurlijk is de winkel up to date met 2025 bikes.
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

Sandman FTW!

Beschikbaar binnen 2 maanden, nu al een mailtje sturen, krijg je de cataloog heb ik gehoord.

Comment

idd sandman !!!!

ik ben mijne ook aan het opbouwen voor op het strand te rijden.

Comment

Ziet er leuk uit Zou me wel verbazen moest dit binnen budget vallen...

Een Scott Aspect 29 Trail, is dit iets voor een beginner die het misschien ook weer rap beu zal zijn (neefje van 15j.)?

Fietsenwijk.nl is een zoekportaal waar nieuwe en nieuwe fietsen van fietsspeciaalzaken, fietsnieuws, evenementen, vacatures, handige links en andere actuele zaken te vinden zijn. Fietsenwijk.nl bevat uitsluitend aanbod van gerenommeerde fietsspeciaalzaken. Een groot aantal fietsspeciaalzaken toont het actuele aanbod op deze website. Nieuwe en tweedehands fietsen van vele merken zoals bikkel, optima, intersens, rhino, gazelle, koga-miyata, challenge, rih, phoenix, gary fisher, sintesi, gaytany, lynx, ranger, scott, bridgestone, midas, norta, dobsonbike, kenosha, burley, pro bike, azor, puky, van tuyl, cové, mongoose, neobike, empo, di-nagyio, sidewalker, buzbike, altra, nishiki, bianchi, linbike, jan janssen, concorde, next generation, aldo, principia, raleigh, gt, rally, juncker, wigro, grandeur, burco, nazca, cross, dawes, ideal, tempelman, lowland, traxxy, rivel, mgi, cannondale, batavus, sprint, fausto coppi, mickey mouse, marin, union, focus, dbc, maxwell, multicycle, anello, columbus, locomotief, sachs, delta, stevens, trikke, duell, e-bikers, giant, de fietsfabriek, colnago, klein, passion, fongers, kickbike, gitanne, big bike, forza, volare, velamos, magic arrow, snel, bmx, kaptein, yipeeh, puch, matra, masshouse, pointer, cycletech, bulls, apollo, ridley, cts, electra, m5, limit, kronan, burgers, simplex, cortina, empella, hase, peugeot, calvin, gébré, kivada, rainbow, trek usa, gouden leeuw, american eagle, rider, loekie, triker, kynast, pegasus, pinarello, alpina, blackline, massi, bsp, yamaha, kentex, specialized, colorado, monark, cycle kids, santos, zephyr, target, avenue, merida, hercules, brompton, magic arrow, medley, paloma, wheeler, sparta, cumberland, bazzini, cube, sinner, univega, be one, haro, rodex, antec, look, mondia, wilhelmina, kyoso, bikefun, alaska, faser, carebike
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

Comment

Scott is normaal gezien wel een goed merk. Is alleszins een scherp geprijsde fiets gezien de specs. Om te beginnen zal dit zeker volstaan.
                        2.0 JTDm

Comment

Scott heeft een goed frame maar alles hangt af van waarmee die is afgemonteerd. Rijden op het strand is sowieso erg sletig. Voor 'af en toe' zou ik er toch niet teveel geld aan hangen. Die jonge gasten zijn tegenwoordig toch alles rap beu.

Comment

Er is maar 1 goed recept voor een beachbike :

brede banden met weinig of geen profiel (anders graaft de band zich in)
                            vaste voorvork
                            V-brakes

als 't kan : 29er, de grote banden rollen veel makkelijker over het (los) zand

Nog een tip : LAGE bandendruk, op een 29er max 1,5 bar.

Dit is de mijne :

Comment

dat zijn geen brede banden

Comment

Intussen bericht gekregen van Sandman, die nieuwe moet 3950 € kosten , dus die wordt het al zeker niet...
                                @Tuur Bo: die Scott Aspect Trail heeft een verende voorvork, is dus niet aan te raden?
                                Heb jij een favoriet binnen het budget van 1000€? Ik zie dat je een Pro Winner hebt, hele mooie fiets maar de 29" beginnen bij 1225€
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

Intussen bericht gekregen van Sandman, die nieuwe moet 3950 € kosten , dus die wordt het al zeker niet...
                                  @Tuur Bo: die Scott Aspect Trail heeft een verende voorvork, is dus niet aan te raden?
                                  Heb jij een favoriet binnen het budget van 1000€? Ik zie dat je een Pro Winner hebt, hele mooie fiets maar de 29" beginnen bij 1225€
                                  Een verende voorvork is niet af te raden. Je mountainbiket toch niet alléén op het strand? Ik veronderstel dat er toch nog trajecten zullen volgen? Of is daar al een andere fiets voor?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Rennfox zoekt blijkbaar een fiets om vooral op het strand te rijden. Om sporadisch eens een veldweg mee te pikken zou ik een veervork simpelweg afraden. Dat weegt veel en heeft onderhoud nodig (zeker i.c.m. zeewater), voor niks nodig dus.

Comment

Is idd. alleen voor op het strand en de (korte) weg er naartoe (trouwens niet voor mezelf maar voor mijn neefje).

Maar blijkt dus in de praktijk aartsmoeilijk te vinden. Ben van t weekend mee geweest naar 2 grote bikeshops. De meeste 29'ers zijn met schrijfremmen en/of verende voorvork.

Dan moet je dus al beginnen à la carte te werken en kom je er (bijlange) niet met 1000 euro. Een deftige groep ipv die voor het strand ongeschikte Deore die ze overal standaard in hun basisconfig zetten, kost om te beginnen al een pak bovenop hun vanafprijzen...
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

Maar blijkt dus in de praktijk aartsmoeilijk te vinden. Ben van t weekend mee geweest naar 2 grote bikeshops. De meeste 29'ers zijn met schrijfremmen en/of verende voorvork.
                                        Da's wat de massa moet hebben, imposante schijven en megaveren, die ge in de praktijk dikwijls voor niks nodig hebt. Maar het staat schoon hé.

Comment

Working...
                                        X