Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het zou een fout signaal zijn geweest om niets te doen, kijk maar naar onze belgische sporters die voor onschuldige produkten ook werden geschorst. Maar ook de Giro zege afnemen, vind ik een brug te ver. Hij is nergens in de buurt van die ronde betrapt, en wist nog niet van een schorsing waar hij toen eigenlijk al mee rondreed, blijkt nu.
Als ze hem zo lang wilden schorsen, moesten ze dat vanaf nu doen en alleen de Tour de France zege afnemen.
Het zou een fout signaal zijn geweest om niets te doen, kijk maar naar onze belgische sporters die voor onschuldige produkten ook werden geschorst. Maar ook de Giro zege afnemen, vind ik een brug te ver. Hij is nergens in de buurt van die ronde betrapt, en wist nog niet van een schorsing waar hij toen eigenlijk al mee rondreed, blijkt nu.
Als ze hem zo lang wilden schorsen, moesten ze dat vanaf nu doen en alleen de Tour de France zege afnemen.
Hij hoeft inderdaad niets gefoefeld te hebben in de giro 2011, dat klopt. Het is echter zo dat het vertragen en laattijdig beslissen er voor kan zorgen dat een "zondaar" wedstrijden kan winnen binnen een periode die eigenlijk al geschorst zou moeten zijn. Op die manier ontloop je je terechte straf.
Vergeet niet dat hij vanaf 5 augustus weer mag koersen, omdat men de voorbije twee jaar tot dan als straf ziet. In die zin het weer eerlijk. Een andere oplossing is hem vanaf nu 2 jaar te geven en niet zijn giro af te pakken. Maar ik vermoed dat Contador dat zelf nog veel erger zou vinden.
Ik denk wel dat uiteindelijk geen onschuldige gestraft wordt... Maar de UCI/TAS moeten wel dringend werk maken van een rechtlijnig beleid. Nu weet je helemaal niet waar je aan toe bent en kom je pas anderhalf jaar na de feiten je straf te weten.
Op zich ben ik blij dat Schleck nu tourwinnaar is, al zal hij dat zelf niet vinden. Maar als geoordeeld wordt dat hij gepakt heeft, kan je ook niet anders dan op z'n minst die tourzege afnemen.
Het blijft een schitterend coureur vind ik, al zal ik nooit een fan worden van de man.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Het komt nie vanzelf in iemand zijn lichaam, dus hij heeft iets gepakt zo simpel is het.
Het is een héél minieme dosis clenbuterol die ze gevonden hebben. Er is wetenschappelijk bewezen dat die dosis ook in je lichaam terecht kan komen door 'vervuild' vlees te eten of voedingssupplementen tot u te nemen. Net door dit gegeven kan je niet met 100% zeggen dat 'ie zich bewust gedopeerd heeft. En daar wringt het schoentje wat, vind ik toch.
Het zal hem nog veel interesseren. Carrière is al lang voorbij en de miljoenen staan op de spaarboek. 'Kaiser Jan' kan gaan rentenieren op z'n 38'ste.
Ja, allicht. Belachelijk dat ze er na vijf jaar nog mee komen aandraven. Echt belachelijk. En wat kan der Jan het wat schelen als het enkel om de uitslagen gaat. Het is heel jammer, maar hij zal er niet minder om slapen.
Comment