Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop nieuwe mountainbike

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies aankoop nieuwe mountainbike

Na 7 jaar en ong. 20000 km trouwe dienst is het tijd dat men scott YZ4 wordt afgelost. Hij heeft zonder veel kosten en problemen alles gedaan wat ik wou, hij heeft met mij elk jaar door de pekel gereden, de berendries opgereden, de lange munte in scheldewindeke al 25x op en af gereden, de paddenstraat te velzeke bedwongen, ritjes op het strand en door het zeewater gemaakt,... Spijtig genoeg heb ik hem nooit het onderhoud gegeven dat hij verdiende , heb er altijd redelijk wild mee gereden ( om de 4 maand nieuwe remblokken, elk jaar nieuwe buitenbanden, zit al aan zijn 3e ketting en 2e deralleur,...), hierdoor komt het dus dat deze versleten en afgeragd is. Hij is gebruikt geweest om dagelijks overal naartoe te rijden, dingen te vervoeren, een fietsremorke te trekken, te gaan mountainbiken,...
    Nadat ik dit verteld heb hoop ik de fietsliefhebbers hier op het forum een idee te geven wat voor soort fietser ik ben, ik ben dus op zoek naar een veelzijdige en sterke mountainbike. het budget is 500 - 1000 euro, van de maat van de kader heb ik geen gedacht, ben 1m79.

Hier nog enkele fototjes van men oud stalen ros, als eerbetoon voor zijn 7 jaren dienst.

Cannondale Trail SL1. Gewoon goed materiaal erop, met een vork uit de middenmoot, meer moet je niet hebben. En niet te vergeten, levenslange garantie op het frame.

900 euro

Comment

Zou ik zeker ook overwegen, maar er zijn genoeg andere merken die ook goed materiaal in het gamma hebben.

Sent from my HTC Radar.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Zou ik zeker ook overwegen, maar er zijn genoeg andere merken die ook goed materiaal in het gamma hebben.
        Klopt, maar daar krijg je geen levenslange garantie op, en naar 't schijnt kan je dat wel eens nodig hebben.

Comment

Ben ook aan het kijken voor eentje voor mij en de zoon maar helemaal geen verstand in die dingen
          Budget is ook max 1000€, is dit iets eigenlijk want ken er de ballen van....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Klopt, maar daar krijg je geen levenslange garantie op, en naar 't schijnt kan je dat wel eens nodig hebben.
            Trek geeft ook levenslange garantie, dacht ik. En zeker te overwegen.
            Voor zo'n alu Cannondale zal het aantal garantiegevallen nogal beperkt zijn.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
              Ben ook aan het kijken voor eentje voor mij en de zoon maar helemaal geen verstand in die dingen
              Budget is ook max 1000€, is dit iets eigenlijk want ken er de ballen van....

http://www.orbea.com/be-en/bicis/mod.../#presentacion
              Daar kun je al wel wat mee, maar er staat dat je die fiets voor competitie en sport kan gebruiken. Maak daar maar gewoon sport van.
              Geen echt koopje, maar de specs van het frame zijn deftig, al kan ik niet helpen met testresultaten e.d.
              Zelf zou ik hem niet nemen, maar dan louter om persoonlijke smaak.
              Jong tweedehands vind je mss ook wel wat. Die dingen zakken snel in waarde.
              Andere suggesties: Trek, Cube, Canyon (alleen online), GT, Merida, Specialized. En Cannondale natuurlijk.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Daar kun je al wel wat mee, maar er staat dat je die fiets voor competitie en sport kan gebruiken. Maak daar maar gewoon sport van.
                Geen echt koopje, maar de specs van het frame zijn deftig, al kan ik niet helpen met testresultaten e.d.
                Zelf zou ik hem niet nemen, maar dan louter om persoonlijke smaak.
                Jong tweedehands vind je mss ook wel wat. Die dingen zakken snel in waarde.
                Andere suggesties: Trek, Cube, Canyon (alleen online), GT, Merida, Specialized. En Cannondale natuurlijk.
                Thx voor de hulp al enkele winkels gedaan en zie het bos door de bomen niet meer
                Ze hebben mij proberen wijsmaken dat Orbea prijs kwaliteit het beste was???
                Zijn die specificaties dan goed voor iemand die start?

Comment

Trek geeft ook levenslange garantie, dacht ik. En zeker te overwegen.
                  Voor zo'n alu Cannondale zal het aantal garantiegevallen nogal beperkt zijn.
                  Ja klopt. De Trek 6300 is het evenwaardige broertje van de Trail SL1. Kosten evenveel en hebben ongeveer hetzelfde materiaal. De Cannondale heeft wel iets betere remmen. Maar inderdaad, een Trek is ook meer dan oké. Ik heb er zelf nog eentje staan, beresterk frame.

Comment

Ja klopt. De Trek 6300 is het evenwaardige broertje van de Trail SL1. Kosten evenveel en hebben ongeveer hetzelfde materiaal. De Cannondale heeft wel iets betere remmen. Maar inderdaad, een Trek is ook meer dan oké. Ik heb er zelf nog eentje staan, beresterk frame.
                    Ah, ik dacht dat jij nog een Fred Durst had staan.

120d Hatch Edition Sport

Comment

Thx voor de hulp al enkele winkels gedaan en zie het bos door de bomen niet meer
                      Leg 100 euro op en koop een Cannondale of een Trek. Bieden meer kwaliteit/prijs aan. Betere vork en licht betere onderdelen.

Comment

Ah, ik dacht dat jij nog een Fred Durst had staan.

Dat durf ik niet meer zeggen, want dan krijg ik hier van ene naar m'n voeten.

Comment

Je zal er wel even mee komen, ja. Hangt natuurlijk ook af van wat je er juist mee zinnens bent. Elke week in de modder en nadien de hogedrukreiniger er op, is sowieso niet ideaal.
                          Een goed frame is alleszins de beste basis. Als er dan een min of meer deftige vork onder zit, kom je al een heel eind. Een paar wielen kan je makkelijk upgraden, eens je originele wielen wat versleten zijn. Als beginner heb je ook niet direct de beste wielen nodig. Een vork of een frame vervang je niet zo snel.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat durf ik niet meer zeggen, want dan krijg ik hier van ene naar m'n voeten.
                            Hang er dan BMW-logo's op.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Hang er dan BMW-logo's op.
                              Eerder een Porsche logo denk ik.

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties. Die cannondale lijkt interessant, temeer door de levenslange garantie op het frame. Natuurlijk valt het te betwijfelen of ze effectief iets zouden terugbetalen moest het ooit zover komen dat het frame breekt of mankementen krijgt. Heeft de cannondale standaard schijfremmen en wat is de kwaliteit van schijfremmen, aangezien ik er veel verschillende dingen over hoor. Zijn ze duurder in onderhoud en weegt die meerkost op tegen de betere remprestaties. Valt het onderhoud ervan gemakkelijk zelf te doen ? De trek 6300 is ook mooi, ongeveer dezelfde prijsklasse en dus ook zeker te overwegen. Een tweedehands fiets zie ik ook wel zitten maar ben een beetje bang over de kwaliteit en eventuele verborgen gebreken. En dan nog een laatste vraag : vallen deze fietsen uit te rusten met een bagagedrager, aangezien ik een fiets nodig heb die wat zaken moet kunnen vervoeren (zal dus ook dagelijks gebruikt worden) en toch een mountainbike wil voor int weekend te gaan crossen, en ik geen budget heb voor 2 fietsen. Volgende is het vakantie en ga ik bij de fietsenmakers in de buurt nekeer gaan luisteren, ga eens zien wat zij aanraden voor een degelijke mountainbike die dagelijks inzetbaar moet zijn en niet te duur in onderhoud en aanschaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                                  Bedankt allemaal voor de reacties. Die cannondale lijkt interessant, temeer door de levenslange garantie op het frame. Natuurlijk valt het te betwijfelen of ze effectief iets zouden terugbetalen moest het ooit zover komen dat het frame breekt of mankementen krijgt. Heeft de cannondale standaard schijfremmen en wat is de kwaliteit van schijfremmen, aangezien ik er veel verschillende dingen over hoor. Zijn ze duurder in onderhoud en weegt die meerkost op tegen de betere remprestaties. Valt het onderhoud ervan gemakkelijk zelf te doen ? De trek 6300 is ook mooi, ongeveer dezelfde prijsklasse en dus ook zeker te overwegen. Een tweedehands fiets zie ik ook wel zitten maar ben een beetje bang over de kwaliteit en eventuele verborgen gebreken. En dan nog een laatste vraag : vallen deze fietsen uit te rusten met een bagagedrager, aangezien ik een fiets nodig heb die wat zaken moet kunnen vervoeren (zal dus ook dagelijks gebruikt worden) en toch een mountainbike wil voor int weekend te gaan crossen, en ik geen budget heb voor 2 fietsen. Volgende is het vakantie en ga ik bij de fietsenmakers in de buurt nekeer gaan luisteren, ga eens zien wat zij aanraden voor een degelijke mountainbike die dagelijks inzetbaar moet zijn en niet te duur in onderhoud en aanschaf.
                                  In geval van garantie, wordt er nooit iets terugbetaald. Dat geldt bij mijn weten voor geen enkel product. Mocht er ooit iets met het frame mankeren, krijg je gewoon een nieuw, vergelijkbaar frame (eventueel een nieuwer model).
                                  De remmen op die Cannondale hebben al wel wat kritiek gekregen. Als je niet zwaar gaat offroaden, zijn schijfremmen niet écht nodig. Anderzijds, als je wel zwaar gaat offroaden: na verloop van tijd zal je de remmen mogelijk moeten vervangen. Ook de lagers van de naven (wielassen) zijn niet perfect voor veelvoudig gebruik in de modder. Nu, veel fietsen in deze prijsklasse zijn afgemonteerd als die Cannondale hoor. Wil je een écht goeie fiets, dan moet je natuurlijk iets meer uitgeven.
                                  Na een paar jaar remmen en/of wielen upgraden, is niet echt een probleem hoor. Dat kost geen stukken van mensen.
                                  De vork moet natuurlijk ook heel af en toe eens een onderhoud krijgen, mocht je veel in de modder rijden, maar dat geldt voor alle verende vorken.
                                  Op die Cannondale zitten geen bevestigingspunten voor een bagagedrager, al is het wel mogelijk zo'n ding te kopen dat je op de zadelpen kan monteren. Die dingen vallen ook makkelijk te demonteren dan. Altijd handig als je echt wil gaan mountainbiken, want met een halve citybike, zie ik je toch niet direct aan veldtoertochten deelnemen.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Je zal er wel even mee komen, ja. Hangt natuurlijk ook af van wat je er juist mee zinnens bent. Elke week in de modder en nadien de hogedrukreiniger er op, is sowieso niet ideaal.
                                    Een goed frame is alleszins de beste basis. Als er dan een min of meer deftige vork onder zit, kom je al een heel eind. Een paar wielen kan je makkelijk upgraden, eens je originele wielen wat versleten zijn. Als beginner heb je ook niet direct de beste wielen nodig. Een vork of een frame vervang je niet zo snel.
                                    Thx voor de feedback guys

Comment

Had nog nooit van het merk orbea gehoord, is dat volgens jullie een evenwaardig alternatief voor cannondale of trek, lees hier dat de voorvork mindere kwaliteit is dan de andere, maar dat is later nog makkelijk te upgraden. Hoe zit het met de kwaliteit van de andere onderdelen?

Comment

Orbea is toch vrij gekend en wordt ook in de topcompetitie gebruikt. Een vork vervangen kan, maar dan kan je beter meteen een duurdere fiets met betere vork kopen.

Sent from my HTC Radar.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                        X