Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Oh, de andere onderdelen zijn ook niet merkspecifiek. Over welke onderdelen heb je het? Merk en type?
Sent from my HTC Radar.
Remmen, derailleur, tandwielen... maar idd dat zal wel niet merkspecifiek zijn. Mijn derailleurs nu zijn shimano en ben er redelijk tevreden van, al zijn ze wel al vervangen. De voorste zat vast en de achterste lag eig in gort na 14000 km. Nu ong 6000 bij en nog altijd geen problemen. Wel al 3 kettingen versleten, is dit normaal of ligt het aan mij ?
Remmen, derailleur, tandwielen... maar idd dat zal wel niet merkspecifiek zijn. Mijn derailleurs nu zijn shimano en ben er redelijk tevreden van, al zijn ze wel al vervangen. De voorste zat vast en de achterste lag eig in gort na 14000 km. Nu ong 6000 bij en nog altijd geen problemen. Wel al 3 kettingen versleten, is dit normaal of ligt het aan mij ?
Shimano maakt topkwaliteit, maar ook brol, dus dat zegt niets.
Drie kettingen én drie cassettes? Hangt ook erg af van het gebruik. Op de straat en bij gelijkmatig tempo, ziet alles wel wat minder af dan bij intervallen en vuile omstandigheden natuurlijk.
3 kettingen en 2 cassettes, wordt effectief ingezet in bos en veld, dus onder vuile omstandigheden. Verder ook redelijk wat wegkilometers, de laatste jaren ong 3500/jaar. Ook door het zout enzo. Wordt eig bijna nooit gekuisd, elke week of elke 2 weken (afhankelijk van het weer) de ketting eens invetten. Wat voor derailleur het is weet ik niet, het is een shimano maar weet niet welke, zal morgenvroeg nekeer kijken.
Vandaag enkele fietsenmakers bezocht. Heb een nieuw merk leren kennen, Fuji. Had er nog nooit van gehoord maar het is mijn topfavoriet. Het is een mountainbike type 29er, schijfremmen (hydraulisch), regelbare en uitschakelbare voorvork, shimano deore 30-speed, aluminium kader. Kleuren zijn wit en blauw. Er is ook een versie, de 2.0, in het zwart en rood, deze is goedkoper maar de derailleur, de ketting en de voorvork zijn van mindere kwaliteit. Ik vond deze prijs-kwaliteit goed, deze kost € 810. De 2.0 kost 699. Wat denken jullie hierover ? Is het een goed/betrouwbaar merk, goede onderdelen enz....
Vandaag enkele fietsenmakers bezocht. Heb een nieuw merk leren kennen, Fuji. Had er nog nooit van gehoord maar het is mijn topfavoriet. Het is een mountainbike type 29er, schijfremmen (hydraulisch), regelbare en uitschakelbare voorvork, shimano deore 30-speed, aluminium kader. Kleuren zijn wit en blauw. Er is ook een versie, de 2.0, in het zwart en rood, deze is goedkoper maar de derailleur, de ketting en de voorvork zijn van mindere kwaliteit. Ik vond deze prijs-kwaliteit goed, deze kost € 810. De 2.0 kost 699. Wat denken jullie hierover ? Is het een goed/betrouwbaar merk, goede onderdelen enz....
Hij zal gebruikt worden om dagelijkse verplaatsingen te doen, dus gewoon op de weg. In het weekend of de woensdagnamiddag ga ik dan gaan crossen in het bos en in het veld. Af en toe doe ik ook fietstochten naar de vlaamse ardennen (berendries, paddenstraat, lange munte...).
Als het niet van een bekend merk moet zijn kan je misschien dit overwegen? Heb daar een aantal jaren geleden eens een koersfiets gekocht en service was zeer goed daar. Is wel een eindje rijden, maar je krijgt wel veel kwaliteitsonderdelen voor je geld vind ik. En ook levenslange garantie op het frame, het zijn trouwens origineel frames van Focus die ze gebruiken
Merken spelen eig geen rol, zolang het maar een goede degelijke fiets is. Het ziet er een zeer goeie fiets uit, maar het is blijkbaar net iets te duur, deze kost (op de website toch) 1099 euro, en ik heb "maar" 1000 euro . De fuji ( is ook geen bekend merk, bij mij althans toch niet) maar valt binnen het budget ( €810 bij de lokale fietsenmaker hier) en geeft mij dan nog wat ruimte voor de aankoop van licht, spatborden, fietscomputer,....
Fiets is besteld, het is de fuji nevada 1.0 geworden, was prijs - kwaliteit interessant en viel binnen het budget. Nog nog wachten tot volgende week, dan wordt hij geleverd.
Idd, maar de fiets moet uit duitsland komen en er is blijkbaar vertraging. Ben deze middag bij de fietsenmaker geweest en hij verwacht de levering deze avond nog ofwel morgen, als alles goed gaat. Ik ben ook gaan fietsen deze namiddag, ong 53km. Zalig weertje, ook veel andere fietsers tegengekomen. Wel nog met het oud fietsje.
Mercie, maar ben daarjuist nog nekeer binnengestapt en hij is er nog niet. Weer hetzelfde verhaaltje dat hij vanavond of morgen binnen zal komen, wat hij ondertussen al 3x haafft verteld
Heb mij gedacht gezegd tegen hem gisteren. Maar ben hem daarstraks gaan ophalen . Ben juist thuis, heb al een 30 km gereden en het rijdt fantastisch. Heb ook nog een drinkbus en een pompje gratis gekregen voor het wachten
Heb mij gedacht gezegd tegen hem gisteren. Maar ben hem daarstraks gaan ophalen . Ben juist thuis, heb al een 30 km gereden en het rijdt fantastisch. Heb ook nog een drinkbus en een pompje gratis gekregen voor het wachten
Heb je dan zoveel langer moeten wachten dan gezegd was?
Comment