Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop nieuwe mountainbike

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door kennytuning Bekijk Berichten
    Dan hebt gij ferm pech gehad!
    Ik ben aangereden met mijn scott en er waren 270€ kosten aan , de verzekering heeft dit gewoon betaald + horloge + morele schade + ziekenhuiskosten , ik heb in totaal 450,- ontvangen ...
    In zekere zin had ik gewoon pech dat mijn fiets zo oud was en hij perte-totale was.

Moest gewoon het wiel stuk zijn bvb zouden ze wsl het dubbele van het bedrag moeten betalen hebben om het te vervangen maar omdat hij niet te repareren was plakken ze er een waarde op en die was bedroevend laag ...

Comment

Daarjuist was ik aan het fietsen en kzag aan de kant van de weg een oud koersfietske staan me een bord van te koop op (voor 25 euro). Nekeer gestopt en gekeken, tfietske zag er nog deftig uit. Dan maar aangebeld. Een oudere meneer deed open. Na een ganse uitleg over waarom hij hem wegdeed en wat hij er allemaal aan vervangen en veranderd is begon ik dan maar te onderhandelen over de prijs. Kheb hem uiteindelijk zover gekregen dat hij hem voor 15 euro liet gaan . Dan maar aan de hand al fietsend ermee naar huis gereden, hopend da ik geen flikken tegen zou komen. Gelukkig wast maar 3 km. Thuisgekomen ben ik er dan eens een ritje (+- 2 km) mee gaan doen. Er is werk aan en de kader is aan de kleine kant voor mij, maar al bij al valt het nog mee. Er zit wat speling op de wielen, de remmen werken niet goed meer, zadel en stuurlint moeten vervangen worden. De versnellingen werken wel nog verassend goed (shimano 600) Tis de bedoeling om hem te herstellen en hem er terug laten uitzien zoals in 1980, met retro drinkbus, mechanische kilometerteller...

Comment

Man , veel succes ermee als baanjannet (grapke)
        Ik ga mijn "ouwe" Scott (waarmee ik omver gereden ben) binnenkort (komend weekend) opbouwen als SingleSpeed (no gearing xD)

Comment

We zullen zien wat er van deze wordt. Ben weer bezig brol aant verzamelen . Mijn kot staat al vol me vanalles en nog wa waarvan ik denk da ik het ooit nog eens ga gebruiken. Ik heb men ouwe scott in de vakantie ook in orde gezet, is eig wel nog is plezant. Kheb ook nog nen ouwen ace bmx (hét margikraam) staan ist kot, maar daar word ook nie op gereden. Wrm word de uwe singespeed ? Geen geld voor nen derailleur (heb ook een half jaar zo gereden)

Comment

Wel geld voor derailleur maar geen passend achterwiel (alé , geen zin om dat te kopen)
            + ik heb nog altijd mijne Merida, scott word crossding voor in "de moor"

Comment

ff een update : de scott is in de vorige vakantie voor een groot stuk opgeknapt en staat er nu deftig bij. De oude (originele) remmen zijn vervangen door nieuwe shimano remmen, nieuwe zadelpen en zadel, handvaten vernieuwd, delen waar verf af was herspoten, nieuwe buitenbanden (schwalbe, kleeft echt aan de baan en heeft goeie gripp in de modder) en de derailleurs bijgeregeld. Er zit alleen wat speling op de achteras dus dat moet nog gefixt worden. Het koerskraam staat er nu al een maand stof te vangen dus waarschijnlijk ga ik daar nu in het lang weekend eens aan beginnen. Kheb al wat nieuwe onderdelen zoals nieuw stuurlint, nieuwe (blauwe) buitenbandjes, remblokjes, pedalen,... De fuji heeft ondertussen al een 1500 km en rijd nog altijd super goed, echt content van.

Comment

Update : fuji zit nu aan 2000 km, derailleurs zijn eens bijgeregeld en de voorste schijfrem sleepte een beetje. Is nu alletwee verholpen en rijd weer super. Verder geen kosten of mankementen, enkel dat ik niet zo tevreden ben van de banden, volgende keer komt er zeker schwalbe op.

Comment

IMG_2364.jpgIMG_2370.jpgIMG_2367.jpgIMG_2371.jpg

Comment

Serieuze cockpit. Een vliegtuig is er niets tegen.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Gisteren de minerva eens op een cross-country tripje meegenomen. Onverharde paadjes, modder en plassen tot aan de assen, stenen, hoog graas, algen in de plassen... fietsje zag er leuk uit. Blijft -ook al is het "maar" een minerva van 700€ een erg leuk fietsje. Krijgt zo goed als geen onderhoud, ziet 1x per jaar een busje smeer en wordt hoop en al 2x per jaar gepoetst.

Continental Vapors zijn btw heerlijke banden op zo tochtjes.

Comment

Ik denk da gij hetzelfde me u fiets doet dan ik met mijn scott doe Mercie voor de tip van de banden trouwens, aangezien ik toch eens zal moeten kijken voor nieuw rubber.

Comment

Working...
                        X