Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maak dat gat in die trapstang eens goed proper en inspecteer dat eens goed op (haar)scheuren, breuken of abnormale slijtage. Je kan die moer borgen met loctite, maar als het om zeep is komt het sowieso terug los na een tijd.
Alles proper opgekuist en zogoed mogelijk bekeken op scheurtjes maar niks gevonden. Zit nu geborgd met loctite en voorlopig houdt dat.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Als het terug loskomt kan je eventueel, op de plaats waar het moertje het vierkantig asje raakt, een kleine uitsparing boren.
Hierdoor kan het moertje zich beter vastzetten op dat asje.
Ergens vermoed ik dat het zachste deel ( vierkantig gat? ) iets uitgesleten is waardoor het moertje lichtjes kan schuiven op het asje. En dan komt het na verloop van tijd altijd los.
Ja daar zit wel heel klein beetje speling op, zou dat daarvan komen?
Dat gaat negen op de tien de oorzaak zijn, ja. Je trapstang beweegt bij elke trapbeweging elke keer miniem ten opzichte van je as en dus ook ten opzichte van de moer. Wat er dus voor kan zorgen dat je moer op den duur loskomt.
Als is et maarvoor een week. dat ik niet elke dag mijn pedaal moetvast zetten en continue ne dopsleutel op zak moet hebben. is toch maar om tot aan mijn garage te fietsen (1km) en af en toe tot centrum gent (3km).
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Als is et maarvoor een week. dat ik niet elke dag mijn pedaal moetvast zetten en continue ne dopsleutel op zak moet hebben. is toch maar om tot aan mijn garage te fietsen (1km) en af en toe tot centrum gent (3km).
Als is et maarvoor een week. dat ik niet elke dag mijn pedaal moetvast zetten en continue ne dopsleutel op zak moet hebben. is toch maar om tot aan mijn garage te fietsen (1km) en af en toe tot centrum gent (3km).
Echt knal hetzelfde als mijne velo dus Ik reed ook door Gent met een dopsleutel in mijn rugzak
wat is krom? een beetje slag zodat de remblokjes aanlopen, of zoveelslag dat het wiel niet meer rond kan?
een beetje slag kan je er wel uithalen. ga zo een spaak halen, vervang de kapotte en dan de velg weer richten.
als het geen al te speciaal wiel is, gewoon een nieuw erin. kost ongeveer 30€
Het is een wiel met een zevenversnellingsnaaf dus prijzig.
Een kleine slag die de blokjes raakt. Was een fiets uit een lot van de politie. Spaak leek al lang stuk maar velg nog kaarsrecht dus ik liet het zo. Ergens wel logisch ook dat het lang duurt maar ooit fout moet gaan.
Maar het zou inderdaad mogelijk moeten zijn om die gewoon weer te (laten) richten en bijspannen zoals Andy zegt zonder een nieuwe velg compleet te spaken want dat gaat veel werkuren kosten
Ralphke, welke winkel is dat dan neem ik eens contact op?
Ken toevallig ook een fietsenmaker maar die zal een nieuw wiel monteren denk ik.
gewoon naar een fietsenmaker gaan waarje de werkplaats ook in kan. ik ga hier in deerlijk, rechtdoor is de winkel, links de werkplaats. ik ga de werkplaats in en vraag de correcte spaak. die mensen kunnen dat erook in steken en richten, maar ik doe dat gewoon zelf.
waarschijnlijk waren de spaken al van in het begin niet strak genoeg gezet, dan breken ze sneller. doordat de rest ook losser zat, is de velg gaan vervormen.
lang geleden dat je dat bij de politie kocht? ik probeer al lang zo een uitverkoop te vinden, maar ze doen dat blijkbaar niet meer hier
Comment