zal door die Gentse lucht zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Onderhoud en reparaties aan je fiets.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMaak dat gat in die trapstang eens goed proper en inspecteer dat eens goed op (haar)scheuren, breuken of abnormale slijtage. Je kan die moer borgen met loctite, maar als het om zeep is komt het sowieso terug los na een tijd.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Als het terug loskomt kan je eventueel, op de plaats waar het moertje het vierkantig asje raakt, een kleine uitsparing boren.
Hierdoor kan het moertje zich beter vastzetten op dat asje.
Ergens vermoed ik dat het zachste deel ( vierkantig gat? ) iets uitgesleten is waardoor het moertje lichtjes kan schuiven op het asje. En dan komt het na verloop van tijd altijd los.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenAlles proper opgekuist en zogoed mogelijk bekeken op scheurtjes maar niks gevonden. Zit nu geborgd met loctite en voorlopig houdt dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVierkant gat ook niet uitgesleten?
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenSmilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenJa daar zit wel heel klein beetje speling op, zou dat daarvan komen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenHmm cava. Is zien of ik daar iets kan tussen steken dat het meer spant.
Comment
-
Als is et maarvoor een week. dat ik niet elke dag mijn pedaal moetvast zetten en continue ne dopsleutel op zak moet hebben. is toch maar om tot aan mijn garage te fietsen (1km) en af en toe tot centrum gent (3km).2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenAls is et maarvoor een week. dat ik niet elke dag mijn pedaal moetvast zetten en continue ne dopsleutel op zak moet hebben. is toch maar om tot aan mijn garage te fietsen (1km) en af en toe tot centrum gent (3km).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenAls is et maarvoor een week. dat ik niet elke dag mijn pedaal moetvast zetten en continue ne dopsleutel op zak moet hebben. is toch maar om tot aan mijn garage te fietsen (1km) en af en toe tot centrum gent (3km).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenEcht knal hetzelfde als mijne velo dus Ik reed ook door Gent met een dopsleutel in mijn rugzak
Of de lucht daar beter is weet ik niet hoor.
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Jaren geleden spaak gebroken en niets aan gedaan. Nu uiteindelijk toch een kromme velg.
Is dat een beetje betaalbaar om die velg te vernieuwen?
Comment
-
wat is krom? een beetje slag zodat de remblokjes aanlopen, of zoveelslag dat het wiel niet meer rond kan?
een beetje slag kan je er wel uithalen. ga zo een spaak halen, vervang de kapotte en dan de velg weer richten.
als het geen al te speciaal wiel is, gewoon een nieuw erin. kost ongeveer 30€
Comment
-
Het is een wiel met een zevenversnellingsnaaf dus prijzig.
Een kleine slag die de blokjes raakt. Was een fiets uit een lot van de politie. Spaak leek al lang stuk maar velg nog kaarsrecht dus ik liet het zo. Ergens wel logisch ook dat het lang duurt maar ooit fout moet gaan.
Maar het zou inderdaad mogelijk moeten zijn om die gewoon weer te (laten) richten en bijspannen zoals Andy zegt zonder een nieuwe velg compleet te spaken want dat gaat veel werkuren kosten
Ralphke, welke winkel is dat dan neem ik eens contact op?
Ken toevallig ook een fietsenmaker maar die zal een nieuw wiel monteren denk ik.
Comment
-
gewoon naar een fietsenmaker gaan waarje de werkplaats ook in kan. ik ga hier in deerlijk, rechtdoor is de winkel, links de werkplaats. ik ga de werkplaats in en vraag de correcte spaak. die mensen kunnen dat erook in steken en richten, maar ik doe dat gewoon zelf.
waarschijnlijk waren de spaken al van in het begin niet strak genoeg gezet, dan breken ze sneller. doordat de rest ook losser zat, is de velg gaan vervormen.
lang geleden dat je dat bij de politie kocht? ik probeer al lang zo een uitverkoop te vinden, maar ze doen dat blijkbaar niet meer hierLast edited by andydv; 19/10/2016, 16:04.
Comment
Comment