Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met fietsendragers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ervaringen met fietsendragers

Deel ze!!

Ik heb een BMW 3 Touring met trekhaak en ben op zoek naar een praktische fietsendragers.
    Zijn die dingen voor op de trekhaak iets? Of toch liever één die je aan de kofferklep hangt?

Welke prijzen mag ik verwachten om goei gerief te hebben??
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

in de aldi staat er deze week 1

Comment

Die van Aldi zal zeker best oké zijn. Maar wil je toch zeker zijn dat je iets goed hebt dan is een Thule de beste keuze denk ik, kost natuurlijk ook wel een pak meer. Ik heb de Thule Euroway G2 voor 2 fietsen. Ik heb de mijne online gekocht bij futurumshop, was toen zowat de goedkoopste site waar ze 'm verkochten. Eenvoudig te monteren op de trekhaak, goede klemming van de fietsen en degelijk afgewerkt.

Dé grootste online fietsenwinkel voor wielrenners en mountainbikers! Voor al je fietsonderdelen, fietskleding en merken als Shimano, Garmin en Castelli -

Comment

Ik heb dat ooit eens gekocht zo een spel op de koffer. Na 1x gebruiken lag het aan de kant. Toen het in de garage besliste om zijn hangijzers te verlaten en een deuk te slaan in de motorkap van m'n vrouw haar eerste auto, heb ik 't spel op 't stort gegooid.
        Dat is niks stabiel en staat te slaan en te schudden, ik haat dat, in m'n achteruitkijkspiegel. Continu 't gevoel dat ze er af gaan vallen.

Nu heb ik een Spinder, een merk dat je in NL zeer veel ziet, eentje voor 3 fietsen, om op de trekhaak te monteren. Werkt zeer goed.
        Kan kantelen als de fietsen er op staan en dat is wel een must, anders kan je niet in je koffer. Je moet wel met twee zijn om dat te begeleiden, dat kantelen, maar 't is beter dan alles te moeten demonteren of via de achterbank in de koffer te prutsen.

Een Thule is nog mooier, maar voor een fietsrek is de esthetiek minder van belang. Ik ben tevreden van die Spinder.

De elastische spanbandjes zijn makkelijk (wielen), de kaderbevestiging is eenvoudig en doeltreffend en brengt geen schade aan de fiets. Allemaal belangrijke punten.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Wij proppen 4 fietsen in de benz .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
            Wij proppen 4 fietsen in de benz .
            Maar als die benz volgeladen is zal dat toch net iets moeilijk gaan hé.

Comment

Ik had deze gevonden.
              Basis voor 2 fietsen maar uitbreidbaar tot 4!
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

En inderdaad, 4 fietsen in mijnen otto, dan kan er nog maar twee man nie meer in.

Comment

euh ... wel oppassen he.

4 fietsen op het eind van je auto .... plaats maar niveauregeling dan.

Ik heb op m'n vorige auto met drie fietsen al verschillende keren vastgehangen aan een borduur of dergelijke.
                  De huidige heeft niveauregeling en dat is geen gemis, eens volgeladen op reis, en dan nog eens 't gewicht van drie fietsen zo ver achteraan. Met 4 is dat dus zeker een probleem.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ook met fietskes van 7-8 kilo?

Comment

ben niet thuis in fietsgewichten
                      Ik had het met twee gewone toerfietsen en 1 kinderfiets.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ik heb de voorganger van deze : http://www.thule.com/nl-NL/BE/Produc...ic-G6-LED-929# , in principe weinig verschil met de mijne die blijkbaar al niet meer te krijgen is, bij deze nieuwe kan je met je voet de pedaal bedienen om hem naar beneden te klappen, ik moet dat via een hendel met de hand doen. Wegklapbaar is mijns inziens een must. Heeft ook een zeer goed aankoppelsysteem voor op de bol van je haak te klikken, staat werkelijk muurvast en ik rij daar met 3 fietsen zonder zorgen mee. Je ziet wel eens andere dragertjes… Zo eentje dat je aan je koffer moet hangen met haakjes en lintjes is niks voor mij, kan niet gezond zijn voor je wagen en sinds ik op de autosnelweg richting Parijs een paar jaar terug eens een behoorlijk pittig manoevre heb mogen uitvoeren om die Hollander zijn rek met 2 fietsen op een haar na te ontwijken is er al helemaal geen vertrouwen meer in die dingen…
                        Ik heb de mijne enkele jaren terug ook bij Futurumshop besteld, prijs was meer dan goed en 2 dagen later aan huis afgeleverd.

En wat betreft die niveauregeling daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, zelfs niet met 3 stadsfietsen op de drager. Op de trekhaak van mijn wagen staat een maximale druklast van 90kg dacht ik, dat rek met 3 fietsen daar kom je zeker nog niet aan. Met lichte koers of mountainbikes al helemaal niet. Mijn wagens hebben wel altijd al de standaard fabrieks sportophanging gehad, dit speelt misschien ook wel wat mee.

Comment

Thule euroclassic, ook gekocht online bij futurumshop. Veruit goedkoopste (3 jaar terug toch nog) en retesnel geleverd. Reken toch tussen de 250 à 300€ min. voor een degelijke drager voor 3 fietsen.
                          Spinder en Uebler schijnen ook heel degelijk te zijn. Van die eerste heeft een kennis van me er eentje ook heel gebruiksvriendelijk en deftig materiaal. Die tweede zitten denk ik nog een categorie boven Thule qua prijs en/of kwaliteit

Comment

Ik heb zo een systeem van Thule voor op de dakdragers te plaatsen en dat werkt ook heel goed.
                            BMW E61 525d LCI '09
                            Suzuki Bandit 1250NA /07
                            Fiesta Red Edition '16

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                              Ook met fietskes van 7-8 kilo?
                              Lijkt me toch niet ideaal: koffer volgeladen en dan nog 40 kg op de trekhaak (incl. de fietsdrager natuurlijk). Het ver naar achteren uitsteken van dat rek met fietsen moet toch invloed hebben. Het zal wel gaan natuurlijk, maar mij maak je niet wijs dat je dat niet voelt.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

met nivomat voel je dat niet

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Lijkt me toch niet ideaal: koffer volgeladen en dan nog 40 kg op de trekhaak (incl. de fietsdrager natuurlijk). Het ver naar achteren uitsteken van dat rek met fietsen moet toch invloed hebben. Het zal wel gaan natuurlijk, maar mij maak je niet wijs dat je dat niet voelt.
                                  Mijn schoonouders hebben een Renault Scénic. Onlangs tot de nok volgeladen naar zee gereden met twee fietsen op de fietsendrager op de trekhaak, waarvan één gewone herenfiets en één elektrische damesfiets (lees: zwaar!). Ging zonder problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Mijn schoonouders hebben een Renault Scénic. Onlangs tot de nok volgeladen naar zee gereden met twee fietsen op de fietsendrager op de trekhaak, waarvan één gewone herenfiets en één elektrische damesfiets (lees: zwaar!). Ging zonder problemen.
                                    Zoals ik zei: gaat perfect, maar je voelt het wel.

Sent from my gun metal colored smart mobile device.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

We zijn overgeschakeld van een fietsdrager op de kofferklep naar een fietsdrager op de trekhaak: wat een verbetering.
                                      Met de fietsdrager op de kofferklep bijna alleen maar problemen:
                                      - krassen/scharten op de kofferklep en op de bevestigingsplaatsen, ondanks draagrubbers.
                                      - pedalen die tegen de kofferklep botsen als je over vluchtdrempels rijdt
                                      - zéér instabiel
                                      - gaf niet echt een veilig gevoel. We keken constant of de fietsen er niet afgevallen waren.

Over de fietsdrager op trekhaak (ik denk een thule) niets dan lof! Zeer makkelijik systeem, geen krassen, zeer stevig gevoel,...
                                      Je kan er vlotjes zonder problemen en zonder schrik mee naar bv. het zuiden van Frankrijk rijden!
                                      Last edited by ; 28/04/2012, 21:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Zoals ik zei: gaat perfect, maar je voelt het wel.
                                        Ik zie u nergens zeggen dat het perfect gaat. Wel dat het niet ideaal is en dat je 't voelt.
                                        En tuurlijk is dat niet ideaal. Elke belasting aan of op trekhaak beïnvloedt het weggedrag van je auto enigszins nadelig. Maar een trekhaak is gemaakt om te belasten, en als je binnen de opgelegde grenzen van belasting blijft, en je je rijgedrag aanpast aan de omstandigheden, dan voel je daar heel weinig tot niets van.

Comment

Working...
                                        X