Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met fietsendragers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Enfin, om ontopic te blijven raad ik de Thule EuroWay G2 aan.

Bij futurumshop eentje voor 3 fietsen voor 273 euro, incl. verzending. Ik heb de mijne daar destijds ook besteld.
    Dé grootste online fietsenwinkel voor wielrenners en mountainbikers! Voor al je fietsonderdelen, fietskleding en merken als Shimano, Garmin en Castelli -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Steenslag heb je achteraan niet. Alleen een nevel van opspattend (vuil) water, daarom dat de achterkant ook altijd zo smerig wordt. Meest ideale positie om fietsen te vervoeren is achteraan de auto op een fietsendrager op de trekhaak. Mensen die over alles een probleem maken kunnen ook hun fiets thuis laten natuurlijk. Zo blijft het weggedrag van hun auto 'ideaal en perfect' en wordt hun fiets niet vuil.
      Ik zet gewoon even de pro's en de contra's op een rij. Zelf vervoer ik fietsen ook op de trekhaak, maar dat was al duidelijk.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik overweeg een kofferfietsdrager om naar de Alpes d'Huez te trekken. Er moet maar één fiets op (maar één fietser onder ons drie), we doen met 3 mee met een triatlon.
        Gezien mijn Seat Leon nog geen jaar oud is, en ik geen trekhaak bezit, vraag ik mij af of dit een goede oplossing is. Ben ik terecht bezorgd om instabiele fiets, krassen op kofferdeksel, en slechte zichtbaarheid naar achteren? Of is het allemaal goed te doen? Graag had ik wat ervaringen gehoord hierover, op internet weinig over terug te vinden. Volgens de verkoper van Auto5 was het veilig, maarja die gaan natuurlijk hun waren aanprijzen :-)

Comment

Ik denk eraan een fietsendrager te kopen maar zie dat de drie van Thule waartussen ik denk te kiezen dat die geen van drieen zijn goedgekeurd naar TUV Eurobe norm. Iemand die weet wat hier eventueel de consequenties van zijn?
          Landen in Europa waar ik die dan niet mag gebruiken?

Comment

Onlangs heb ik een fietsendrager gekocht bij Autovoordeelshop en ben ik heel erg tevreden mee!! Ik zag ook dat ze een fietsendragertest hebben uitgevoerd waarin precies staat wat de beste keuze is oid. Misschien verstandig om eens te kijken: http://www.autovoordeelshop.nl/nieuw...ager-test-2015

Comment

Ik heb zeer veel ervaring met de Cykell fietsdrager. Het is niet de goedkoopste maar zeker 1 van de betere die op de markt zijn. Zeer gebruiksvriendelijk en veilig.
              Op de site zie je meer info. De uitbreiding van 2 naar 3 fietsen monteer je in 5 seconden. Er bestaat ook een drager van 3 fietsen dat je kan uitbreiden naar 4.
              Voor de auto opdat je meer plaats hebt voor vrienden en familie maar ook voor de fiets opdat je de kinderen of een huisdier kan meenemen op avontuur. Ontdek Yakima Ontdek Croozer Croozer – de hoogwaardige, intelligente transportoplossing voor iedereen die graag met de fiets onderweg is, maar dan…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Enfin, om ontopic te blijven raad ik de Thule EuroWay G2 aan.

Bij futurumshop eentje voor 3 fietsen voor 273 euro, incl. verzending. Ik heb de mijne daar destijds ook besteld.
                http://www.futurumshop.nl/product/61...-fietsen.phtml
                Heb ik ook. Wel nog niet gebruikt voorlopig. Systeem is heel makkelijk. Voor damesfietsen niet vergeten de extra stang te bestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                  Heb ik ook. Wel nog niet gebruikt voorlopig. Systeem is heel makkelijk. Voor damesfietsen niet vergeten de extra stang te bestellen.
                  Extra stang? Ik vervoer alles met de standaard bijgeleverde stangen hoor.

Comment

Dwarsliggers toch voor damesfietsen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                      Dwarsliggers toch voor damesfietsen?

http://www.thule.com/nl-nl/be/produc...r-982-_-982000
                      Ik klem de stang gewoon op de zitbuis bij een damesfiets. Nog nooit problemen mee gehad.

Comment

Tja, ik heb 't nog niet echt gebruikt.
                        Ik heb 2 van die stangen genomen omdat ik ze toch kreeg van BMW

Comment

Vorig jaar op de fietsenbeurs zag ik zo'n model van Cykell. Iemand daar ervaring mee?

Comment

Berrietje een paar posts hoger.

Comment

Even dit topic vanonder het stof halen. ik ben opzoek naar een dak fietsdrager voor m'n MTB want ben het gesukkeld van die in en uit de koffer te halen wat beu. Was eerst aan het kijken naar een fietsdrager voor op de kofferklep maar wegens te veel negatieve review daarvan afgestapt. Ik heb hier nog universele dakdragers liggen en dacht om zoiets te kopen:

Heb ook al naar Thule gekeken maar die passen dacht ik enkel op Thule dakdragers?
                              Iemand ervaring met bepaalde fietsdragers voor op dakdragers te plaatsen? Of suggesties? Ze moeten wel op universele dakdragers passen, dus geen die enkel op bepaalde merken passen zoals die van Thule bv.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Iemand ervaring met die seasucker zuignap fietsdragers? Voor mijn scirocco is er eignlujk niets/amper iets te vinden. Dkdragers zijn schijte duur en zijn amper verkocht omdat ze na een jaar niet meer verkocht mogen woren wegens 'onveilig'.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                  Even dit topic vanonder het stof halen. ik ben opzoek naar een dak fietsdrager voor m'n MTB want ben het gesukkeld van die in en uit de koffer te halen wat beu. Was eerst aan het kijken naar een fietsdrager voor op de kofferklep maar wegens te veel negatieve review daarvan afgestapt. Ik heb hier nog universele dakdragers liggen en dacht om zoiets te kopen:

Heb ook al naar Thule gekeken maar die passen dacht ik enkel op Thule dakdragers?
                                  Iemand ervaring met bepaalde fietsdragers voor op dakdragers te plaatsen? Of suggesties? Ze moeten wel op universele dakdragers passen, dus geen die enkel op bepaalde merken passen zoals die van Thule bv.
                                  Ik heb op de huidige wagen geen trekhaak en die op de kofferdeksel gaat totaal niet bij een DS5. Dus enkel dak.

Heb dus wel alles wat goed bekeken en die van thule zijn toch wel de betere en makkelijkste. Wilde de 591, maar kon deze nog moeilijk vinden wegens einde reeks en dus de 598 gekocht. Wist dat ook niet ivm thule dragers en kwam dus snel tot de conclusie dat dit ook op andere dakdragers past, mits bijkomende aankoop van de adapterkit. Dat staat dus praktisch nooit vermeld met gevolg dat ge ze dan nog moet bestellen en nog eens verzendkosten betalen.
                                  Ik had ze op de goedkoopste plaats besteld, maar die adapterkit kostte daar dan weer €12/st terwijl die normaal rond de €6 a €7 zitten. Dus ergens anders besteld. Snap niet dat ze dat er niet automatisch bij doen.

Dus thule gaat, maar zeker direct de adapterkit erbij kopen als ge geen dakdragers van Thule hebt ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                    https://www.seasucker.com/product-category/bike-racks/

Iemand ervaring met die seasucker zuignap fietsdragers? Voor mijn scirocco is er eignlujk niets/amper iets te vinden. Dkdragers zijn schijte duur en zijn amper verkocht omdat ze na een jaar niet meer verkocht mogen woren wegens 'onveilig'.
                                    Heb die in mijn zoektocht ook gezien, maar mijn twijfels over en reteduur. Ge kunt toch gewoon dakdragers kopen voor de scirocco en dan die thules erop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Ik heb op de huidige wagen geen trekhaak en die op de kofferdeksel gaat totaal niet bij een DS5. Dus enkel dak.

Heb dus wel alles wat goed bekeken en die van thule zijn toch wel de betere en makkelijkste. Wilde de 591, maar kon deze nog moeilijk vinden wegens einde reeks en dus de 598 gekocht. Wist dat ook niet ivm thule dragers en kwam dus snel tot de conclusie dat dit ook op andere dakdragers past, mits bijkomende aankoop van de adapterkit. Dat staat dus praktisch nooit vermeld met gevolg dat ge ze dan nog moet bestellen en nog eens verzendkosten betalen.
                                      Ik had ze op de goedkoopste plaats besteld, maar die adapterkit kostte daar dan weer €12/st terwijl die normaal rond de €6 a €7 zitten. Dus ergens anders besteld. Snap niet dat ze dat er niet automatisch bij doen.

Dus thule gaat, maar zeker direct de adapterkit erbij kopen als ge geen dakdragers van Thule hebt ;-)
                                      Dat wist ik dus niet dat dat ging. Nu ik dat weet eens rondkijken voor een Thule hoor daar altijd positieve dingen over, kost misschien wat meer dan andere maar kwaliteit doet ook veel.
                                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Heb die in mijn zoektocht ook gezien, maar mijn twijfels over en reteduur. Ge kunt toch gewoon dakdragers kopen voor de scirocco en dan die thules erop?
                                        Dakdragers voor een rocco zijn schijte duur, zijn amper een jaar gemaakt geweest en erna uit productie wegens onveilig. Zijn wel nog 'witte merken' die dakdragers maken maar als thule ze al niet meer maakt wegns onveilig heb ik weinig vertrouwen in die goeikope.
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Zou mij al verwonderen dat je er nog vind.
                                          De verkochte mogen niet meer gebruikt worden.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X