Oorspronkelijk geplaatst door Baiden
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ervaringen met fietsendragers
Collapse
X
-
Ik zei letterlijk: het zal wel gaan natuurlijk. Nu, als je het voelt in je stuur en je moet trager rijden, vind ik dat niet ideaal. Ik zou geen 40 kg of meer op mijn trekhaak willen voor een rit van meer dan 150 km.
Sent from my gun metal colored smart mobile device.
Comment
-
Die fietsen hangen achter de wagen. In de wind en op een niet ideale plaats. ;-)
Comment
-
Trouwens, met mijn wagen zou ik sowieso nooit een lange trip maken met vier passagiers. De eerste die een hele dag achteraan in een 1-reeks wil zitten, is een zot. Zeker in het midden of achter mij, want mijn zetel is redelijk naar achter gepositioneerd. :-)
Comment
-
300 kg tss de wielen voel je harder dan 70 kg op de bol, mijn gedacht (zeker op een 1 met erg korte achteroverhang)
nuja, ik trok wel eens een caravan en een onozel fietsenrek van de aldi met lintjes en spanrubbers met 2 zware stadsfietsen voor op de achterruit tot in portugal
ik maak me er sowieso niet druk in
als ik hier prijzen zie van vlot +250 euri, zou er snel dat van den aldi voor 90 staan, bij mij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk zei letterlijk: het zal wel gaan natuurlijk. Nu, als je het voelt in je stuur en je moet trager rijden, vind ik dat niet ideaal. Ik zou geen 40 kg of meer op mijn trekhaak willen voor een rit van meer dan 150 km.
Sent from my gun metal colored smart mobile device.Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZoals ik zei: gaat perfect, maar je voelt het wel.
Nu, ik vind het een vrij droeve redenering dat je geen 40 kg of meer op uw trekhaak wilt voor een rit van +150km. Nog eens, een trekhaak dient daarvoor. Ik geloof dat de limiet bij mij 75 kg kogeldruk is, en da's dan nog een limiet met een serieuze tolerantie op. Ik heb al met een stalen twinny load fietsendrager met twee gewone fietsen erop (lees:zwaar...), dakkoffer vol, koffer vol en vier personen erin honderden km's gebold. Je voelt dat, maar dat zijn heus geen gevaarlijke toestanden hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDie fietsen hangen achter de wagen. In de wind en op een niet ideale plaats. ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk zei letterlijk: het zal wel gaan natuurlijk. Nu, als je het voelt in je stuur en je moet trager rijden, vind ik dat niet ideaal. Ik zou geen 40 kg of meer op mijn trekhaak willen voor een rit van meer dan 150 km.
Sent from my gun metal colored smart mobile device.Last edited by Audidriver; 29/04/2012, 19:21.
Comment
-
Ik zei nergens dat het gevaarlijk is. Anders zou ik niet zeggen dat dat gaat. Ik haat het alleen als mijn wagen anders rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk zei nergens dat het gevaarlijk is.
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenAnders zou ik niet zeggen dat dat gaat. Ik haat het alleen als mijn wagen anders rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenDa's dikke zever, als je met 2 of drie fietsen op de trekhaak bang bent om 150km te rijden dan moet je dringend een degelijke wagen kopen... Ik heb met het fietsenrek op de wagen al een paar duizend km gereden ( tot soms ritten van 1200km enkel ) met meestal 2 of 3 fietsen op het rek en ik kan zelfs niet eens zeggen dat ik dat voel aan het rijgedrag van mijn wagen, en ik moet me daarvoor qua rijstijl of snelheid zeker niet inhouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWij zeggen ook niet dat jij dat gezegd zou hebben hé.
Dan zal je ook nooit met een volgeladen auto de wijde wereld moeten intrekken. Heb jij eigenlijk al eens met zo'n fietsendrager op uw trekhaak gereden? Heb jij trouwens een trekhaak? Ik krijg zo stilaan het vermoeden dat je maar wat aan het veronderstellen bent in plaats van uit ervaring te spreken.
Met een volgeladen wagen met vijf man in, heb ik nog niet gereden, dat klopt. Zou ik ook helemaal nooit doen. Ten eerste: als die vijf man nog bagage moet meesleuren ook, vrees ik dat ze maar gerief voor een paar dagen kunnen meenemen. Ten tweede: ik vind het gewoon niet leuk om zo de baan op te gaan. En ten derde: drie mensen achteraan in een 1-reeks voor een langere rit? Afrader, zeker op de middelste plaats. Had ik dat wel willen doen, had ik wel een 3-reeks gekocht. Voor het budget dat ik voor mijn wagen had, had ik ook een mooie 3-reeks kunnen kopen, maar ik hou nu eenmaal van iets kleinere, compactere wagens en ik heb geen kinderen. Dan is de keuze snel gemaakt.
Comment
-
Goed, bedankt voor alle info en ervaringen!
Ne remork met twee moto's op achter mijne volgeladen 3 voel ik ook maar zal me niet weerhouden om daar 1000km of meer mee te rijden.
Net zoals nen dakkoffer met tien (10!) paar ski's en nog wat skischoenen er in.
Ge voelt dat, ge houdt daar rekening mee en klaar.
Die fietsendrager zal me dus ook niet tegenhouden.
Ik zou het nu wel efkes terug over de verschillende fietsendragers zelf willen hebben.
Dat ik er ene ga kopen staat vast. Dat die op mijnen trekhaak komt ook.
En ik wil er toch minstens drie fietsen mee kunnen vervoeren.
Desnoods ene voor twee die uitbreidbaar is tot drie.
Van Thule hoor ik dus veel goeie dingen maar niemand ervaring met MFT?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenAls je gewoon eens op mijn handtekening had geklikt en de eerste pagina had bekeken, had je direct geweten dat ik een trekhaak heb. En je mag één keer raden waarom ik die als optie genomen heb ... Of ik al vier fietsen vervoerd heb dan? Niet met mijn wagen. Met mijn ouders vroeger wel nog met twee fietsen op de trekhaak, vier personen in de wagen en bagage voor tien dagen gereden. En dat gedurende 1000 km enkel. Dat lukt perfect, maar het is toch verre van ideaal. Ik ben daar redelijk principieel in.
Met een volgeladen wagen met vijf man in, heb ik nog niet gereden, dat klopt. Zou ik ook helemaal nooit doen. Ten eerste: als die vijf man nog bagage moet meesleuren ook, vrees ik dat ze maar gerief voor een paar dagen kunnen meenemen. Ten tweede: ik vind het gewoon niet leuk om zo de baan op te gaan. En ten derde: drie mensen achteraan in een 1-reeks voor een langere rit? Afrader, zeker op de middelste plaats. Had ik dat wel willen doen, had ik wel een 3-reeks gekocht. Voor het budget dat ik voor mijn wagen had, had ik ook een mooie 3-reeks kunnen kopen, maar ik hou nu eenmaal van iets kleinere, compactere wagens en ik heb geen kinderen. Dan is de keuze snel gemaakt.
Ik voel het niet als er 5 personen in m'n wagen zitten. Komt daar nog een dakkoffer en een fietsenrek bij, voel ik dat een beetje, maar bij normaal rijden is dat echt geen hindernis.
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenVan Thule hoor ik dus veel goeie dingen maar niemand ervaring met MFT?__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenTrouwens, met mijn wagen zou ik sowieso nooit een lange trip maken met vier passagiers. De eerste die een hele dag achteraan in een 1-reeks wil zitten, is een zot. Zeker in het midden of achter mij, want mijn zetel is redelijk naar achter gepositioneerd. :-)
Fietsen op je dak zijn nog veel meer een afrader, dus achteraan is de beste oplossing.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenmaar in elk geval, kijk toch naar eentje dat kantelbaar is. Kost een beetje meer maar is zo veel gemakkelijker.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
geen ervaring mee, maar in elk geval, kijk toch naar eentje dat kantelbaar is. Kost een beetje meer maar is zo veel gemakkelijker.
Maar inderdaad, 't is iets heel handig zo'n kantelbare.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenMet een 3 is dat niet beter, zelfs vooraan zijn die niet ruim als je achteraan plaats wil laten voor iemand MET benen
Fietsen op je dak zijn nog veel meer een afrader, dus achteraan is de beste oplossing.
Op het dak krijg je geen vuil en steenslag van je achterwielen op je fiets, maar op hogere snelheden zijn die idd minder aan te raden.
Comment
-
Steenslag heb je achteraan niet. Alleen een nevel van opspattend (vuil) water, daarom dat de achterkant ook altijd zo smerig wordt. Meest ideale positie om fietsen te vervoeren is achteraan de auto op een fietsendrager op de trekhaak. Mensen die over alles een probleem maken kunnen ook hun fiets thuis laten natuurlijk. Zo blijft het weggedrag van hun auto 'ideaal en perfect' en wordt hun fiets niet vuil.
Comment
Comment