Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met fietsendragers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Pfjiew, die Seasuckers kosten veel geld.
    Ik zoek ook iets voor op het dak, maar budget ligt wat lager.

Iemand ervaring met zo'n systeem.?

AL ben ik hier ook wat schuw. Een Peugeot Partner is al zo'n 1m86 hoog. Dan nog fiets erbovenop wordt ca.3m totale hoogte. En dat is hoog...
    Ik vraag me bovendien af of dat aan 100+ km/h niet veel lawaai maakt.
    Ik heb zo'n fietsendrager en ik ben er best tevreden over. Het is snel gemonteerd op het dak en de fiets staat snel op de drager.
    Ik heb ook weinig last gehad van windgeruis, maar mijn auto zelf is ook niet van de stilste.
    De fietsen stonden erg goed vast, maar ik had de indruk dat ik in de schaduw op de weg het voorwiel soms een klein beetje zag heen en weer bewegen. Ik heb er dan op gelet van andere fietsendragers (en dat waren er veel onderweg naar het zuiden) en er waren en niet veel die volledig stil stonden aan 130 km/h, ook die op de trekhaak niet.

Ik denk dat het wel niet makkelijk zal worden om de fietsen op het dak van een partner te zetten zonder trapje.

Aangezien je in de westhoek woont, mag je gerust eens een fietsendrager komen halen in Ieper om eens te proberen voor je er een koopt.
    1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

Merci voor de info.

He zou vooral voor m'n koersfiets zijn, dus gewicht valt nog mee.
      Het is vooral de hoogte die me wat afschrikt. Ik zal al snel de 36m benaderen en dat is toch echt hoog.

Een collega verkoopt z'n Thule drager voor de trekhaak.
      Misschien toch een haak overwegen...
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik zal al snel de 36m benaderen en dat is toch echt hoog.
        36 meter??? Dat is wel héél hoog!!
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          36 meter??? Dat is wel héél hoog!!
          Always aim big :-)

3 meter dus.
          Gisteren offerte gekregen voro ene vaste haak in de garage: 630 euro
          No thanks.

Comment

Dat kan toch niet stabiel zijn?
            Iemand hier ervaring mee?

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Vrijdag een Brit gezien met zo'n karretje. Dat wiebelde nogal redelijk.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

3 meter dus.
                No thanks.
                Bij de Peugeot dealer?

Indien ja, dat is normaal. Indien neen, dan is het een veel te dure.
                Last edited by Jakkel; 18/08/2016, 22:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                  Dat kan toch niet stabiel zijn?
                  Iemand hier ervaring mee?

Dan kan je ze beter op een gewone aanhangwagen zetten.

Comment

3 meter dus.
                    No thanks.
                    Best after market buiten dealer om. In 2009 eentje onder de C-Crosser laten steken voor €480. Afneembaar.
                    Was bij Alfashop in Hasselt

Comment

Ja, gewoon langs m'n neus weg eens gevraagd toen iki binnen moest voor onderhoud. 630 voor een vaste haak, 740 voor een afneembare.

Comment

Ja, gewoon langs m'n neus weg eens gevraagd toen iki binnen moest voor onderhoud. 630 voor een vaste haak, 740 voor een afneembare.
                        Hier in de regio gaan ze bij carloma. Sterke prijzen en kwaliteit.

Comment

Heb mij nu ook ne Seasucker gekocht. Toch verdoemd handig ding! Heb de 'mini bomber' (voor 2 fietsen) genomen.
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Goed in alle weersomstandigheden?
                            Ben nog altijd niet overtuigd.
                            den borre

Int3x0r

Comment

Ik heb ze ook al gezien en denk wel dat het iets is. Maar mijn buikgevoel zal nooit 100% zijn met zoiets op mijn dak. Gelukkig heb ik maar ne MTB van €1000, maar stel dat ge ne er ene van €10000 op hebt staan. Krijg er nu al kou rillingen van.

Maar voor zo ne Scirocco idd de enige oplossing. Ook nog vrij duur ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten

Heb mij nu ook ne Seasucker gekocht. Toch verdoemd handig ding! Heb de 'mini bomber' (voor 2 fietsen) genomen.
                                Wat een knappe kar heb jij toch!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Wat een knappe kar heb jij toch!!
                                  Thank you.

Daarjuist er 1e x mee op de snelweg, mijn vriendin haar fiets naar haar kot brengen. Wel vies, continue door pano dak kijken of de fiets er nog stond. Beweegt eigl niet veel, staat echt wel stabiel. Aan een roodlicht kreeg ik van ne voetganger de opmerking dat ik net zot was met 'da zelfgemaakt vlut dragerke met zuignappen uit den action'. :Lol:
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ik ben zelf aan het overwegen om een fietsendrager te kopen. Wat ik wil is duidelijk: een kantelbare en een volledig inklapbare drager voor op een trekhaak.
                                    Ik was er al heel zeker van dat het er een van een goedkoper merk zou worden: namelijk een Pro-User of een Bosal.
                                    Nu heb ik echter overlaatst een Thule fietsendrager geleend voor een korte vakantie in Duitsland. In Duitsland zijnde heb ik het aangedurfd om het gaspedaal te gebruiken en heb ik snelheden van 190 km/u gereden met de Thule fietsendrager.

Nu begin toch wel weer te twijfelen aan het kwaliteitsverschil tussen Thule en de goedkopere merken. Is er iemand die ervaring heeft met beide merken en me kan zeggen of de kwaliteit en stevigheid werkelijk veel minder is bij de goedkopere merken?

Comment

ik heb er eentje van de auto5 en ga daar gewoon opstaan. Heb die nu al een jaar of 10 en doet nog steeds perfect zijn werk.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Ik was deze Saris Bones tegengekomen.
                                        Krijgt overal heelgoeie reviews.

Rond de 150 voor een rek voor 3fietsen. Intussen hebben ze ook al een Super Bones rek waar de linten mooi weggewerkt zitten en slechts boven en onder moeten vastgemaakt worden. Wel meer dan dubbel zo duur.
                                        Ik schat zo'n rek 4 à5 keer per jaar te gebruiken. Enkel voor langere verplaatsingen als vrouw en kinderen mee zijn.

De maximum snelheid die Saris aanraadt is zowat 110 km/h. I ga er van uit dat 130 ook moet kunnen? Iemand ervaring met kofferdragers en autosnelweg?

Comment

• Ik moet dat nooit hebben.
                                          Beschadigingen aan de auto van de riemen en andere onderdelen, gelukkig was het niet de mijne.
                                          We zijn 3x een fiets verloren terwijl de sluitingen niet harder vast konden gezet worden.
                                          Was wel nog met het systeem dat je de voorwielen er moest uithalen (ook een minpunt, minder koffer ruimte en het vuil van de banden) maar dan nog, een mtb weegt maar 10kg.
                                          Koffer kon ook niet open.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X