Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Fiets?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke Fiets?

Ik ben op zoek naar een lichte sportieve heren fiets.
    Ik zou hem gebruiken om naar het werk te rijden maar ook om de wekelijkse fietstocht met de dochter te rijden en eventueel eens een fietsvakantie mee te doen.
    Dus er moet een kinderzitje en spatborden opzitten (of kunnen gemonteerd worden).
    Ik heb nu een normale herenfiets maar op langere ritten vind ik hem zwaar en niet ergonomisch genoeg.
    Zeker als je weet dat mijn vrouw elektrisch rijdt.
    Voor de afmontage wil ik Deore/LX of iets van die orde.
    MTB en wegfiets heb ik al dus die komen niet in aanmerking.

Is er hier iemand een beetje op de hoogte van de trekking / hybride en andere sportieve heren fietsen?
    Ik alleszins niet.
    Budget: 1000€ maar minder mag ook.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Ik heb er zelf niet echt ervaring mee, maar als je een licht en sportieve herenfiets zoekt, denk ik aan iets als dit: http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...ss/fx/7_6_fx/#
    Je kan er een drager en spatborden op monteren.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Ik heb er zelf niet echt ervaring mee, maar als je een licht en sportieve herenfiets zoekt, denk ik aan iets als dit: http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes...ss/fx/7_6_fx/#
      Je kan er een drager en spatborden op monteren.
      Wel jammer dat er voor die prijs maar een tiagra voor derallieur opzit.
      Ik heb er ook geen verstand van en er zijn zoveel merken / modellen tegenwoordig.
      den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Wel jammer dat er voor die prijs maar een tiagra voor derallieur opzit.
        Ik heb er ook geen verstand van en er zijn zoveel merken / modellen tegenwoordig.
        Je kan ook eens kijken bij Rose. Of Cannondale.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zou zeggen, surf de sites van de verschillende fietsmerken af en vergelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik zou zeggen, surf de sites van de verschillende fietsmerken af en vergelijk.
            Daar was ik aan begonnen maar zoals ik al zei, er is teveel keuze.
            En ik weet niet wie er bij dit soort fiets boven uit steekt.
            De gewichten staan ook niet overal bij vermeld op de sites.
            den borre

Int3x0r

Comment

Daar was ik aan begonnen maar zoals ik al zei, er is teveel keuze.
              En ik weet niet wie er bij dit soort fiets boven uit steekt.
              De gewichten staan ook niet overal bij vermeld op de sites.
              Slechte fietsen maken ze tegenwoordig niet meer.
              Wat had je zoal in gedachten?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Slechte fietsen maken ze tegenwoordig niet meer.
                Wat had je zoal in gedachten?
                Ik ben niet echt merk gebonden.
                Heb nu een Cube Hardtail, Fully is een Specialized Stumpjumper en wegfiets is een Trek. De herenfiets is dan weer een Minerva.
                Er heeft mij vandaag iemand een Radon aangeraden, prijs/kwaliteit.
                Voor het geen ik hem zou gebruiken zouden die van Decathlon ook niet slecht zijn maar daar heb ik toch mijn twijfels over. Ik ken beide merken eerlijk gezegd niet.
                den borre

Int3x0r

Comment

Ik ben niet echt merk gebonden.
                  Heb nu een Cube Hardtail, Fully is een Specialized Stumpjumper en wegfiets is een Trek. De herenfiets is dan weer een Minerva.
                  Er heeft mij vandaag iemand een Radon aangeraden, prijs/kwaliteit.
                  Voor het geen ik hem zou gebruiken zouden die van Decathlon ook niet slecht zijn maar daar heb ik toch mijn twijfels over. Ik ken beide merken eerlijk gezegd niet.
                  Radon levert idd ook goeie prijs/kwaliteit, al weet ik niet of ze het soort fiets dat jij zoekt in hun gamma hebben. En ik heb nu geen tijd om zelf te kijken. Canyon is ook een goed merk op dat vlak, maar die hebben helemaal geen hybrides, enkel racefietsen en MTB's.
                  Decathlon zal ook wel meevallen, maar dat spreekt mij minder aan.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Radon levert idd ook goeie prijs/kwaliteit, al weet ik niet of ze het soort fiets dat jij zoekt in hun gamma hebben. En ik heb nu geen tijd om zelf te kijken.
                    Dat is het probleem, ik heb ook niet echt de tijd momenteel om te zoeken.
                    Vandaag eens naar Trek gaan kijken en ik vind het veel geld voor het gene ze aanbieden.
                    Zwakke afmontage van versnellingen en remmen.
                    Precies of dat ze deze fietsen duurder zetten dan ze waard zijn om hun race / mtb modellen goedkoper te kunnen aanbieden.
                    den borre

Int3x0r

Comment

Dat is het probleem, ik heb ook niet echt de tijd momenteel om te zoeken.
                      Vandaag eens naar Trek gaan kijken en ik vind het veel geld voor het gene ze aanbieden.
                      Zwakke afmontage van versnellingen en remmen.
                      Precies of dat ze deze fietsen duurder zetten dan ze waard zijn om hun race / mtb modellen goedkoper te kunnen aanbieden.
                      Kan idd beter. Geen idee wat de reden zou zijn. Meestal is Trek relatief goedkoop.
                      Bij Rose vind ik fitnessbikes, maar de goedkoopste kost 1149 €. Wel deftig afgemonteerd: http://www.roseversand.de/artikel/ro...049/aid:606052
                      Nu, dit is gewoon een frame van een koersfiets. Spatborden en zo, mag je dan wel vergeten. Dikkere banden ook. Dat zoek je allicht niet.
                      Of bij Cannondale: http://www.bike-fun.nl/product/271/2...d-boy-4-deore/
                      Adviesprijs is wel 1199 €. Ook relatief duur voor een fiets met Deore erop. Het model eronder kost 899, maar heeft wel gewoon Alivio.
                      Anders een MTB kopen en er slicks op leggen? Kan ook een 29-er zijn.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Rose heeft idd mooie fietsen:
                        Fietsen, fietskleding, onderdelen en accessoires – in de ROSE webshop vind je alles wat je nodig hebt om te fietsen. Van de kleinste schroefjes tot de hoogwaardigste racefietsen. ★Individuele service ★Snelle verzending ★Meer dan 110 jaar familietraditie. Overtuig jezelf!

Bulls heeft ook wel één en ander:

Deze vind ik machtig qua looks. Wel maar 8 versnellingen.
                        Of z'n 27 v broertje

Ik kocht als dagelijkse fiets een Bulls Cross Bike, een overjarig model voor 299 euro. Heb er dunnere wegbandjes laten opzetten en ben daar nog altijd content van. Is wel maar Shimano Alivio, maar heb daar nog geen klagen over gehad. Zou nog wel geen verende vork meer pakken.

Bulls-Cross-Bike-1-28-Crossrad.jpg
                        Last edited by Hayes; 25/12/2012, 12:40.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Nondedju, ik had die Bulls niet morgen bekijken... Falling in love
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

ja die Bulls cross bike ga ik eens opzoeken.

Volgende modellen hebben wel wat hun gewicht tegen.

den borre

Int3x0r

Comment

De shimano versnellingen ken ik wel niet.

Rose is ook enkel online te koop zeker?
                              den borre

Int3x0r

Comment

Afmontage prijs = OK
                                Wel niet mooi maar dan pakken ze hem niet rap ook.
                                Spatborden, bagagerek kan eenvoudig verwijderd worden.
                                Zou dit op hetzelfde slechte niveau van aldi - carrefour fietsen zitten?
                                Morgen eens gaan kijken wat ze allemaal te bieden hebben bij canondale.
                                den borre

Int3x0r

Comment

Ik zie op die ene fiets Ultegra (~ XT) en Tiagra (~ Deore).

Rose is idd alleen online te koop.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb vandaag een Koga gekocht.
                                    Mijn keuze ging uit naar een Cube 1200€ en de Radon van 999€ TLS 9.0 maar ik kreeg een mooie korting op de Koga + de zeer goede en lange garantie van het merk.
                                    De Rose modellen stonden mij ook wel aan maar ik heb er nooit één in het echt gezien laat staan met gereden.
                                    Die hybride modellen zijn leuk maar als je ze begint aan te kleden kom je op een nog duurdere prijs uit.
                                    Werd het eerlijk gezegd een beetje moe, het zoeken en vergelijken.
                                    Bij een auto / moto of MTB is het leuker vergelijken, opzoeken en testen dan bij een sportieve "stadsfiets".
                                    den borre

Int3x0r

Comment

Welke heb je dan gekocht? Linkje?
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Zeer goede keuze.
                                        Vrienden van me hebben al jaren tot hun grote tevredenheid een KOGA,
                                        en ze zullen er nog jaren mee voortkunnen.

Comment

Working...
                                        X