Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen 2013: wie wint wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
    En in een tour is 1 seconde genoeg om te verliezen. De Cauwer zijn oplossing daarvoor is zeer geschikt (tijdsopname op 3km van finish).
    Allez nu, dat is toch symptoombestrijding ipv het aanpakken van de oorzaken.
    Geen enkele van die klassementsrijders moet in die kop of zelfs de buik van het peloton zitten bij een massasprint.
    Wat malen die er nu om dat Cavendish of Sieberg 20" of zelfs een minuut pakken?

Brajkovic weet dat ook, hij zegt zelf dat het hun eigen schuld is, en die van de ploegleiders.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Lees de reacties van de renners die bij die valpartij betrokken waren, zij zeiden zelf ook dat de risico's die de veroorzaker nam erover waren voor een 20'ste plaats. Ne pippo dus.
      Naam van de 'pippo veroorzaker'?

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
      In een peloton is het een ongeschreven wet dat je geen risico's gaat nemen voor een verre ereplaats , voor zowel uw eigen veiligheid als die van een andere.
      Blijkbaar wel hé? Btw, massaspurten zijn altijd risicovol.

"Wat kritiek", dit is wat meer dan een beetje kritiek imo.
      Da's uw mening.

En in een tour is 1 seconde genoeg om te verliezen. De Cauwer zijn oplossing daarvoor is zeer geschikt (tijdsopname op 3km van finish).
      Als je als klassementsrijder/berggeit in de enigste koers die je rijdt op een jaar, je al van in het begin van de tour moet gaan mengen in het peloton tijdens een massaspurt om secondjes te willen sprokkelen, dan ben je naar mijn mening niet goed bezig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Allez nu, dat is toch symptoombestrijding ipv het aanpakken van de oorzaken.
        Geen enkele van die klassementsrijders moet in die kop of zelfs de buik van het peloton zitten bij een massasprint.
        Wat malen die er nu om dat Cavendish of Sieberg 20" of zelfs een minuut pakken?

Brajkovic weet dat ook, hij zegt zelf dat het hun eigen schuld is, en die van de ploegleiders.
        Als 1 iemand van het klassement zich vanvoor zet moeten ze het allemaal doen. Paar jaar terug hebben Evans en Vinokourov nog zitten meespurten in de Giro (?).

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Naam van de 'pippo veroorzaker'?

Blijkbaar wel hé? Btw, massaspurten zijn altijd risicovol.

Da's uw mening.

Als je als klassementsrijder/berggeit in de enigste koers die je rijdt op een jaar, je al van in het begin van de tour moet gaan mengen in het peloton tijdens een massaspurt om secondjes te willen sprokkelen, dan ben je naar mijn mening niet goed bezig.
        Nacer Bouhanni
        Jep blijkbaar wel, daarom dat het ook ne pippo is.
        Ja dat is mijn mening, daarom zet ik er ook "imo" achter.
        Enigste koers van het jaar? Dan heb je precies niet goed opgelet de voorbije maanden...

Zeggen dat hij een dik loon krijgt om enkel de tour te rijden is veel te kort door de bocht. Als je eens wist wat hij allemaal opoffert daarvoor...
        Alleen maar respect voor VdB, het is niet mijn favoriete renner maar het is wel een voorbeeld voor de jeugd.

Comment

Nacer Bouhanni
          De sado masochist! Heeft zichzelf tegen de grond gekwakt om geblesseerd te kunnen opgeven.

Enigste koers van het jaar? Dan heb je precies niet goed opgelet de voorbije maanden...
          Ik zal 't anders zeggen dan. De enigste koers waarin hij koerst dan, goed?

Zeggen dat hij een dik loon krijgt om enkel de tour te rijden is veel te kort door de bocht. Als je eens wist wat hij allemaal opoffert daarvoor...
          Alleen maar respect voor VdB, het is niet mijn favoriete renner maar het is wel een voorbeeld voor de jeugd.
          Heb ik ooit gezegd dat hij niet voor z'n vak leeft en/of er niet veel voor op offert? ...Dacht het niet. En hij rijdt ook enkel de tour hé. Buiten z'n 'trainingskoersen' waar je 'm zelden vooraan ziet (logisch ook, 't is training) ooit al ergens anders gezien misschien?

Comment

Als 1 iemand van het klassement zich vanvoor zet moeten ze het allemaal doen. Paar jaar terug hebben Evans en Vinokourov nog zitten meespurten in de Giro (?).
            I rest my case.
            Die mannen hebben daar niets te zoeken. Ook dienen ene van het klassement niet.
            En dan alles maar op Bouhani steken.
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              De sado masochist! Heeft zichzelf tegen de grond gekwakt om geblesseerd te kunnen opgeven.

Ik zal 't anders zeggen dan. De enigste koers waarin hij koerst dan, goed?

Heb ik ooit gezegd dat hij niet voor z'n vak leeft en/of er niet veel voor op offert? ...Dacht het niet. En hij rijdt ook enkel de tour hé. Buiten z'n 'trainingskoersen' waar je 'm zelden vooraan ziet (logisch ook, 't is training) ooit al ergens anders gezien misschien?
              Zeg ik dat dan? Ik zeg dat hij risico's nam die niet nodig waren, bij mijn weten is dat nog steeds niet hetzelfde als expres vallen.
              Hij won in 2011 een etappe in de Dauphiné en dit jaar het combinatieklassement in de Ruta del Sol.

Comment

I rest my case.
                Die mannen hebben daar niets te zoeken. Ook dienen ene van het klassement niet.
                En dan alles maar op Bouhani steken.
                Het is Bouhanni die de valpartij veroorzaakt heeft, dat heeft niets met de klassementsrenners te maken.
                En nee ik heb niets tegen Bouhanni, ik ben er zelfs fan van. Maar hij was in fout.

Comment

• De tour gaat precies niet echt spannend worden, groen en geel zijn wss al gekend...

Comment

Het is Bouhanni die de valpartij veroorzaakt heeft, dat heeft niets met de klassementsrenners te maken.
                    Dat heeft er alles mee te maken.
                    Jij zegt dat hij daar niet moet zitten, ik zeg dat voor de klassementsrijders net hetzelfde geldt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                      De tour gaat precies niet echt spannend worden, groen en geel zijn wss al gekend...
                      Klopt, de spanning is eruit en rekenen op iemands pech is ook niet eerlijk. Nu VDB eruit is hebben wij Belgen niet veel meer om naar uit te kijken, tenzij nog een ritoverwinning misschien, ik verwacht nu met het mislukken van Evans zeker nog iets van Gilbert. Bakelants is sowieso in form en De Gendt mag ook nog eens iets proberen eigenlijk.

Ik vond het wel straf van De Gendt, nochtans een man naar mijn hart, wat hij vertelde na de eerste rit nadat hij al dadelijk op 10 minuten gereden was, "nu is de druk eraf voor het klassement". Toch normaal, van iemand die 3de kan worden in de Giro mogen wij in de Tour toch ook wel iets verwachten.

Dat is weer zo'n typisch Belgische uitspraak, het ontbreekt ons Belgen echt wel aan geloof in eigen kunnen denk ik.

Ook Bakelants zei na zijn overwinning zoiets, "ja maar, Chavanel zal, omdat hij niet bleef rijden achter mij, liever mij hebben zien winnen dan één van die anderen".
                      Stel dat het nog zo was dan zeg je dat toch niet, verdorie! In het voetbal hoorde ik Tom De Sutter vorig jaar ook zeggen, "Een goeie Mbokani moet altijd spelen". Tja, dan praat je jezelf toch op de bank.

Is dat een minderwaardigheidscomplex of zijn we veel te braaf allemaal? Terwijl de meeste mensen toch liever iemand strijdend zien ondergaan.

Beetje meer geloof in eigen kunnen zoals bij de Hollanders is op zijn plaats hier.
                      Anyway, ik hoop zeker op nog 2 ritoverwinningen van onze jongens dan...
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Pffff, wat een doodsmak in die sprint vandaag, ongelooflijk dat er daar maar ene tegen de grond gaat, terrifying gewoon

Prachtige sprint alweer van Kittel.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• 'Cavke' wat gefrustreed denk ik, en Kittel is nen beer!

Comment

'Cavke' wat gefrustreed denk ik
                            Was inderdaad niet echt proper wat 'm daar deed. Ik sta wel verstomd over Steegmans tegenwoordig, die zou voor eigen rekening ook nog ver kunnen geraken in een sprint imo, als je ziet wat die doet tot op 200m van de streep, Cav kon 'm zelfs niet volgen gisteren. Maja, hij zal zich met zijn huidige taak en wedde wel neergelegd hebben, hij is niet genoeg 'smeerlapke' daarvoor

Comment

Dat heeft er alles mee te maken.
                              Jij zegt dat hij daar niet moet zitten, ik zeg dat voor de klassementsrijders net hetzelfde geldt.
                              Dat zeg ik niet, ik zeg dat hij geen risico's moet nemen voor een 20'ste plaats. VdB liet zich gewoon meedrijven, Bouhanni was aan het spurten voor een 20'ste plaats. Groot verschil.

Comment

• Ze zouden beter gewoon 10 keer per jaar een spurterskoers houden en een TDF van 10 dagen met 7 bergritten, 2 tijdritten en een rustdag.
                                Gedaan met die zever.

Ik vind het echt jammer dat ontsnappingen precies niet meer van deze tijd zijn, enkel de laatste 10 minuten van een vlakke rit is iets aan te zien.

Comment

Ze zouden beter gewoon 10 keer per jaar een spurterskoers houden en een TDF van 10 dagen met 7 bergritten, 2 tijdritten en een rustdag.
                                  Gedaan met die zever.

Ik vind het echt jammer dat ontsnappingen precies niet meer van deze tijd zijn, enkel de laatste 10 minuten van een vlakke rit is iets aan te zien.
                                  Volledig mee akkoord. Die lange etappes zijn der ook over, het zijn de korte die voor het meeste vuurwerk zorgen.
                                  Hopelijk krijgt Bakala zijn plannen erdoor.

Comment

• Valverde, Contador, Schleck,... . Ze komen er allemaal niet meer aan te pas. Pfff, dag spannende tour.

Comment

Valverde, Contador, Schleck,... . Ze komen er allemaal niet meer aan te pas. Pfff, dag spannende tour.
                                      Bwuah als Sky der nog es doorzakt kan het nog wat geven!

Ik weet het, ijdele hoop

Comment

Bwuah als Sky der nog es doorzakt kan het nog wat geven!

Ik weet het, ijdele hoop
                                        En als Sky er nog eens doorzakt, dan lost die Froome het wel in z'n eentje op.

Comment

Valverde, Contador, Schleck,... . Ze komen er allemaal niet meer aan te pas. Pfff, dag spannende tour.
                                          Persoonlijk mis ik Armstrong...

Comment

Working...
                                          X