Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen 2013: wie wint wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Afgelast hoor ik net..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
      Afgelast hoor ik net..
      Ze kunnen achter hun stoof gaan kruipen.

Comment

begrijpelijk.
        Ik zou er ook niet door willen rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Ze kunnen achter hun stoof gaan kruipen.
          Inderdaad
          Wat ik me afvraag, zouden ze voor zoiets verzekerd zijn? Want het gaat om ferme bedragen, die viptenten, al dat eten, etc.

Comment

overmacht?
            Die dingen zijn volgens mij ruim verzekerd ja
            enkel de sponsors fretten hun kas op

Goed en dan nu de conclusies:
            Van marcke wou wel, maar had de benen niet
            Boonen wou niet, maar was ruim content met zijn benen
            Pozzato en Flecha waren al blij dat ze niet in de wind zaten
            Boom welke Boom?
            Van avermaet en Roelandts .... eraan voor de moeite
            Blijft Stijn zo goed tot binnen 4/5 weken?
            Last edited by ; 24/02/2013, 16:14.

Comment

Stijn zal wel goed blijven, de vorige jaren bleef hij ook heel sterk op niveau. Het was echt super van hem!

Van Avermaet was in orde, Roelandts is een vraagteken.
              Wie ook opviel was Haussler en Stybar. Chavanel was wat minder maar die zal later pieken.
              Nuyens reed aandachtig rond.

Maar bon, we kunnen enkel de grote lijnen zien. OPQS heeft een sterke ploeg, bij Lotto-Belisol heb ik mijn twijfels.

Meer zullen we weten na de E3-Prijs en Gent-Wevelgem.

Comment

Haussler was zalig de zaterdag! Alleen al door zonder handschoenen te rijden!

Comment

Ik vraag me af welk product hij op zijn handen had gesmeerd.

Ik vraag me af hoe het met Kristof Goddaert is, die heeft toch ne fameuze patat gedaan..

Comment

Stijn zal wel goed blijven, de vorige jaren bleef hij ook heel sterk op niveau. Het was echt super van hem!

Van Avermaet was in orde, Roelandts is een vraagteken.
                    Wie ook opviel was Haussler en Stybar. Chavanel was wat minder maar die zal later pieken.
                    Nuyens reed aandachtig rond.

Maar bon, we kunnen enkel de grote lijnen zien. OPQS heeft een sterke ploeg, bij Lotto-Belisol heb ik mijn twijfels.

Meer zullen we weten na de E3-Prijs en Gent-Wevelgem.
                    Stybar gaat een RvV pion worden
                    Ik vraag me ook af of de Tsjech wat vermag op weg naar Roubaix. Een veldrijder met wegtalent zou daar kunnen schitteren.

populariteit wielrennen in Vlaanderen (tweet Vannieuwkerke) :
                    +68% marktaandeel kijkcijfers Omloop, piek op 74% rond 16u32.
                    Last edited by ; 25/02/2013, 15:26.

Comment

Hoe zou het eigenlijk met Tom zijn?
                      Komt het nog goed?
                      Hoeveel percent zou hij zijn / moeten zijn om nog iets te doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                        Hoe zou het eigenlijk met Tom zijn?
                        Komt het nog goed?
                        Hoeveel percent zou hij zijn / moeten zijn om nog iets te doen?

Van Tom kan je altijd alles verwachten...

Comment

Ik denk wel dat die in orde is. Tis nog efkes dus dan kan der nog veel in orde komen. Het lijkt me allemaal beter mee te vallen als verwacht, alleen gaan we moeten wachten met ons oordeel als we diene Zwitser eens bezig gezien hebben

Ergens heb ik het gevoel dat daar niks aan te doen gaat zijn, na zijne mentale klop vorig jaar na de OS verwacht ik dat die enorm gebeten zal zijn.

Comment

Ik denk wel dat die in orde is. Tis nog efkes dus dan kan der nog veel in orde komen. Het lijkt me allemaal beter mee te vallen als verwacht, alleen gaan we moeten wachten met ons oordeel als we diene Zwitser eens bezig gezien hebben

Ergens heb ik het gevoel dat daar niks aan te doen gaat zijn, na zijne mentale klop vorig jaar na de OS verwacht ik dat die enorm gebeten zal zijn.
                            Was vorig jaar ook gebeten. Te gebeten zijn kan zenuwachtig maken.
                            Boonens grootste kracht vind ik is zijn koersrelativering. Volderke bv ... is wat anders en zeker Frank VDB ... die konden dat niet.

Maar de droom van elke klassiekerliefehebber is het duel Boonen - Cancellara dat is evident.
                            In 2011 was cancellara ook toppie, maar viel stil op de muur wegens appelflauwte .... zenuwen dus en een paar seconden na de finish van Nuyens kwam "slechte vorm" Tommeke maar weer mooi over de streep.... Cancellara zei achteraf dat ie schrik had dat Boonen weer te dichtkwam, waardoor de sprint te vroeg kwam... Zoals gezegd: je kan altijd alles verwachten, vallen bv maar ook Belgisch kampioen worden in Gilbertland (2009).
                            Last edited by ; 26/02/2013, 21:38.

Comment

Ja tuurlijk maar ik denk dat Cancellara vooral op mentaal vlak veel sterker is geworden na vorig jaar. En dat stilvallen op de Muur was de fout van zijn ploeg, zo weinig bevoorrading...
                              Aan valpartijen kan je vaak niets doen, zoals Cancellara voorhad en Boonen in 2010. Soms heb je de pech dat ze telkens voor u vallen en tja, dan is er geen uitweg meer.
                              Devolder is inderdaad mentaal minder sterk, jammer genoeg.

Nu we het toch hebben over Volderke, hij is voor mij een outsider. En als blijkt dat hij in orde is, zelfs een favoriet. Je rijdt zulk palmares niet bijeen door geluk en ik zou het hem zeker gunnen.
                              Jammer eigenlijk, dat Devolder niet zo populair is. Als je ziet wat zijn palmares is, amai...

Ik ben eens benieuwd naar zaterdag, de Strade Bianchi. Ik tip op Sagan

Comment

Ja tuurlijk maar ik denk dat Cancellara vooral op mentaal vlak veel sterker is geworden na vorig jaar. En dat stilvallen op de Muur was de fout van zijn ploeg, zo weinig bevoorrading...
                                Aan valpartijen kan je vaak niets doen, zoals Cancellara voorhad en Boonen in 2010. Soms heb je de pech dat ze telkens voor u vallen en tja, dan is er geen uitweg meer.
                                Devolder is inderdaad mentaal minder sterk, jammer genoeg.

Nu we het toch hebben over Volderke, hij is voor mij een outsider. En als blijkt dat hij in orde is, zelfs een favoriet. Je rijdt zulk palmares niet bijeen door geluk en ik zou het hem zeker gunnen.
                                Jammer eigenlijk, dat Devolder niet zo populair is. Als je ziet wat zijn palmares is, amai...

Ik ben eens benieuwd naar zaterdag, de Strade Bianchi. Ik tip op Sagan
                                Gilbert doet niet mee?

Cancellara, Sagan, Boom, Valverde, Flecha, Van Marcke, ...
                                Boom en Flecha moeten het doen met een aanval, Cancellara en Van Marcke kunnen beide, maar beter niet met Sagan en Valverde naar de streep ...

Mijn 3 voor de race is hmmm ....
                                Sagan is onklopbaar aan de meet denk ik... tenzij door Valverde, die ook sterk rijdt. En zet Cancellara dan op 3 als kanshebber.
                                Last edited by ; 27/02/2013, 11:46.

Comment

Even wat zijwegje maken, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat Boonens prioriteit de komende jaren gewoonweg heel simpel is en dat ie daarenboven er kan in slagen:

1. alleenheerser worden in RvV en PR in de records

spijtig voor Roger en Johan ... maar de kans is pakweg 75% dat beide nog gaan lukken. en 90% zeker één
                                  leeftijd van Boonen bepaalt gewoon alles... 'ie wordt nog maar 33 dit jaar

2. nog één keer wereldkampioen worden

minder evident, maar kan op ervaring

3. milaan san remo...

ligt aan de wedstrijd en piekvorm. Wellicht minder evident dan WK, gewoon aanvoelen.
                                  Last edited by ; 01/03/2013, 17:04.

Comment

1. alleenheerser worden in RvV en PR in de records

spijtig voor Roger en Johan ... maar de kans is pakweg 75% dat beide nog gaan lukken. en 90% zeker één
                                    leeftijd van Boonen bepaalt gewoon alles... 'ie wordt nog maar 33 dit jaar.
                                    Nog maar 33 jaar idd, maar hij draait al wel een eeuwigheid mee op topniveau. Dus of hij een dergelijk niveau kan aanhouden tot zijn pakweg 38?? We zullen zien. Het kan net zo goed dat het binnen twee jaar allemaal afgelopen is (mits wat minder gelukkige omstandigheden, mentale druk).

Een lichtjes ander verhaal, maar wel een leuke anecdote: wie herinnert zich nog John Tomac die het MTB-wereldje domineerde begin de jaren '90? Die reed alles en iedereen los in bijna elke wedstrijd. Op zijn top was hij amper 24 jaar. In het Nederlandse tijdschrift Fiets voorspelde een redacteur toen Tourwinst voor die kerel in het jaar 2000. Echter, na halfweg de jaren '90 hoorden we er niets meer van. Hij deed nog aan down-hill, maar de cross-country had hij vaarwel gezegd, en hij zal er toen ook een pak minder scherp uit. OK, hij heeft zijn talent simpelweg verspeeld, maar ik wou gewoon even aangeven dat het soms raar kan lopen. VDB is natuurlijk nog zo'n extreem voorbeeld.

Terug Tom. Ik zie hem geen toeren uithalen als Tomac of VDB, maar niets is zeker. Als hij één of twee seizoenen minder rijdt, de komende twee, drie jaar, kan hij er al de brui aan geven. Of hij maakt dat hij binnen dit en twee jaar wereldkampioen is en stopt op zijn hoogtepunt.

We zullen zien. Zijn er veel voorbeelden van renners die het veel langer dan tien jaar op topniveau uithielden? Tom was er wel erg vroeg bij hé.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

museeuw ?
                                      die had wespen

Comment

museeuw ?
                                        die had wespen
                                        Die in feite ging stoppen na het seizoen van 1996, dan min of meer onverwacht wereldkampioen werd en dan toch nog door deed tot 2003. Ik zeg niet dat Boonen zijn vorm niet zou kunnen hervinden na twee mindere seizoenen, maar voor hetzelfde geld wordt hij dan ook wereldkampioen, maar gooit hij tóch de handdoek in de ring en wordt hij noch op de erelijst van de RvV, noch op die van PR alleenheerser wat aantal overwinningen betreft.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Die in feite ging stoppen na het seizoen van 1996, dan min of meer onverwacht wereldkampioen werd en dan toch nog door deed tot 2003. Ik zeg niet dat Boonen zijn vorm niet zou kunnen hervinden na twee mindere seizoenen, maar voor hetzelfde geld wordt hij dan ook wereldkampioen, maar gooit hij tóch de handdoek in de ring en wordt hij noch op de erelijst van de RvV, noch op die van PR alleenheerser wat aantal overwinningen betreft.
                                          met zijn palmares is dat nochtans de holy grail vind ik
                                          4 x Vlaanderen zou uniek zijn, omdat er nu zoveel gedeeld staan met 3
                                          5 x Roubaix zou kroon zijn op een carriere en een steekske naar Roger (en het is Boonens favo koers, als ie met een joker één wedstrijd mag winnen op een jaar, kiest ie Roubaix...)
                                          Trouwens, in verband met op niveau rijden: 1,5 jaar out zijn geweest betekent ook die tijd minder verslijten (net zoals bij museeuw)

Museeuw moest er
                                          33 worden toen ie 3e Ronde won
                                          34 worden toen ie 3e werd in de Ronde
                                          37 worden toen ie 2e werd in de Ronde
                                          35 worden toen ie 2e Roubaix won
                                          37 worden toen ie 3e Roubaix won
                                          39 worden verdorie toen ie op weg was naar 4e Roubaix zonder lekke band in 2004
                                          Last edited by ; 02/03/2013, 18:57.

Comment

Working...
                                          X