Oorspronkelijk geplaatst door Elwood
Bekijk Berichten
Ik zal proberen kort te blijven.
Er was eens een grote jongen met als nickname: kamikaze. De naam kamikaze had hij voor zichzelf gekozen omdat hij (naar eigen zeggen) een ware meester is in het offroad dalen met de mountainbike. Hij stort zich net als de welbekende Japanse kamikazes van tijdens WO II, met dezelfde ware doodsverachting naar beneden. Hij is dé man op de mountainbike en liet maar al te frequent uitschijnen dat hij, en alleen hij, de échte mountainbiker hier aanwezig was. Bewijzen van dat 'echt' zijn hebben we echter nooit te zien gekregen, maar dat terzijde. Ik heb 'm ook ooit eens vriendelijk uitgenodigd of hij mij in 't echte leven eens zijn achterwiel (voor even toch) aan mij wilde tonen op zijn terrein. Maar dan werd hij plots minder stoer en stuurde hij z'n laffe kat. Ook al even stoer als z'n nickname waren z'n uitlatingen. Alle wielertoeristen waren, zonder enige uitzondering de enige zondaars op twee wielen, met geliefkoosde benamingen aan hun adres als: "baanjanetten, stijfgespoten gastjes, dikke buiken,…" en zo kunnen we nog wel een tijd doorgaan. 'Zijn' mountainbikers waren dé enige echte fietsers. Rijden allemaal dopingvrij en zijn ten allen tijde hoffelijk tegenover elke andere weggebruiker, wandelaar,… . Bepaalde (grote) merken van onderdelen en fietsen werden enkel afgaande op hun merknaam sowieso als slecht en/of onbetrouwbaar bestempeld. Fabrieks gespaakte wielen, die zijn slap als een vod en daar kan je zonder te verongelukken niet de weg mee op. Een mountainbike met een frame van alu en een voorvork met minder dan 110 mm veerweg, daar kan je absoluut niet mee naar de Ardennen. Spijtig, mijn nieuwe MTB met de naar zijn zeggen toch superieure Lefty vork heeft slechts 90 mm veerweg. Dat is dus geen mountainbike meer. Tsja, dan blijf ik maar in de naar zijn zeggen, 'platte kempen' rijden hé. Hij heeft ook een hekel aan de fietsen van wielertoeristen, één van z'n denigrerende uitlatingen hierover: "kromme stuur fietsjes met dunne bandjes". Sorry, hij 'had' een hekel aan die fietsen, sinds kort rijdt hij zelf met zo'n kromme stuurfietske. Echt wel een sterk karakter. Nog een specialiteit van hem, mensen provoceren en dan als 't heet wordt onder z'n voeten rap gaan janken bij de mods en vragen naar een ban voor z'n tegenstander. Ach, ik kan nog een boek vullen met de nonsens en leugens die hij in al die jaren verkocht heeft. Maar… ik ging kort blijven. Uiteindelijk, stilaan beseffende dat 'ie elke keer met z'n kop tegen de muur liep heeft 'ie dan maar gevraagd om z'n account te laten schrappen. Tot op heden is die account nog steeds niet geschrapt, maar nu terugkomen onder diezelfde account zou echt wel lachen zijn. Wat doet een laf iemand op het anonieme wereldwijde web, wil 'ie toch nog reageren? Inderdaad, een nieuwe account aanmaken. Ook al heeft onze vriend XCfreak hier nog maar twee posts neergeschreven, de manier waarop (dat stoere geroep), en de inhoud ervan doen mij met een zekerheid van 99% vermoeden dat het onze verloren zoon is, dezelfde afvallige zoon, enkel de vermomming is anders. Maar, ik kan mis zijn natuurlijk! 1% is immers 1% hé.
Nu tevreden?
Comment