Oorspronkelijk geplaatst door andydv
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke elektrische fiets
Collapse
X
-
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
-
Welke elektrische fiets
In begin miss niet, maar op lange termijn... dan nog niet gesproken over de wegentaks, inschrijvingstaks...
Regen mag toch geen reden zijn om je fiets te laten staan? Het enige wa mij stoort is tegenwind, maar daar heb je met een elektrische fiets dan ook geen last meer van. Maw moet al een goei reden hebben om de fiets te laten staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenIn begin miss niet, maar op lange termijn... dan nog niet gesproken over de wegentaks, inschrijvingstaks...
Regen mag toch geen reden zijn om je fiets te laten staan? Het enige wa mij stoort is tegenwind, maar daar heb je met een elektrische fiets dan ook geen last meer van. Maw moet al een goei reden hebben om de fiets te laten staan.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenVroeger genoeg met m'n fietske naar school gereden in de regen.. Leuk is anders...
Comment
-
En ijzel2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEen degelijke fiets heb je bijlange niet voor 1000 euro... Moet toch 2000 rekenen voor iets te hebben. Heb er hier drie staan, dus ken de prijzen
Dat spaar je echt zo uit aan autokosten, zeker met een fietsvergoeding.
Mijn zoon werkt op 5km van huis, en heeft zich een gewone goede fiets van 900€ gekocht.
Voor hem is het simpel, waar hij werkt is er geen parkeerplaats. Dus als het 's morgens echt hard regent neemt hij de bus (3€ of zoiets).
Zijn auto wordt enkel in het weekend gebruikt.Last edited by Tommie1; 23/09/2016, 17:51.
Comment
-
Welke elektrische fiets
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenEn ijzel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenBwa da valt wel nog mee. De kunst is van ni teveel te remmen dan en oppassen bij het nemen van een bocht. Deze winter nog bij ijzel met de fiets gaan werken.
#opminmulle2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenkijk, 2 punten waar ik op gefaald heb
#opminmulle
Comment
-
Ben toch stiekem blij dat ik binnenkort weer elke dag kan fietsen2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
wind en regen was voor mij de reden om geen electrische fiets te kopen. ik moest destijds van leuven tot bevekom rijden (nogal wat bergop en 37km/dag), maar eerst daarvoor 2uur trein.
smorgens op buienradar kijken ... fijn, geen regen. treintje op naar leuven en 2uur later in leuven in de gietende regen staan.
tja, terug naar huis en de auto halen is geen optie, dus met de fiets er toch maar door.
ook savonds zeiknat op het station toekomen en dan 2uur op de trein naar huis, geen lachertje. heb nog een electrische fiets gebouwd om het eenvoudiger te hebben als er bergop ook wind tegen staat (reed richting zuidwesten, dus 90% van de ochtendritten was wind op kop bergop).
nu vertrek ik van thuis met de fiets en was ik een electrische fiets sterk aan het overwegen, maar bij regen... ben je nog steeds nat (zeker al je 31km moet rijden helpt regenkledij niet meer). vandaar de keuze na 1jaar om toch een velomobiel aan te schaffen ipv een electrische fiets. en nog geen minuut spijt van. wind achter of wind tegen maken amper iets uit, regen ook niet. ijzel en sneeuw zal ik deze winter zien, maar met de 3wielen zal het toch ook eenvoudiger zijn.
enige nadelen zijn de enorm hoge aankoopprijzen (2500€ voor een oude zijn normale prijzen), en ook het dure onderhoud. t zijn allemaal speciale onderdelen. alles van remmerij/ophanging is speciaal gemaakt. wieltjes met trommelremmen zijn superzeldzaam. 400€ voor een setje van 2 zijn gangbare prijzen...
maarja, een band vervangen bij zo een electrische fiets en dan bij de fietsenmaker gaan om de motor weer aan te melden zijn ook dure onkosten. dat is gelukkig beter met die middenmotors nuLast edited by andydv; 23/09/2016, 19:24.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenDeze vond ik wel knap, de Granville Eperformance, 45 per uur
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEn 45 is de topsnelheid. Bij de meeste fietsen die 45 kunnen, moet je al heel hard trappen om dit te halen. De meesten spreken over een kruissnelheid van een 35 km per uur.
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEen kleine nummerplaat voor alle fietsen zou niet slecht zijn. Nu hebben ze in de stad een vrijgeleide om na een lichte botsing gewoon weg te rijden. Ook zouden ze zich dan beter aan de verkeersregels houden vermits controle makkelijker wordt... Mijn mening
Laat ons meteen iedereen bij geboorte een nummer in de nek zetten.
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat het aantal fietsers dat ongevallen veroorzaakt peanuts is in vergelijking met fietsers als slachtoffers van ongelukken met auto's...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenbwa, wie naar zijn werk fietst, zal nog altijd een auto houden voor de regendagen.
maar, de verkoop van een electrische fiets, das toch rap 1000€. daar zit dan al 21% btw in voor de staat of 200€.
als we nu rekenen dat de helft van de brandstofprijs accijnzen zijn, dan hebt ge al evenveel btw betaald als 400€ diesel kopen. met die 400€ diesel (400L) rijd ge zo een 8000km mee (5L/100km verbruik).
t zal toch ff duren voor ge 8000km hebt gefietst waarbij de auto is blijven staan. dus zoveel verlies hebben ze daar toch niet aan hoor
Klopt. Ik doe 3 of 4 dagen per week (lente/zomer/herfst) of 2 à 3 dagen (winter) woon-werk met de fiets. Daarnaast een klein autootje die nog 5000 km op een jaar doet.
Die auto kost me in verhouding veel. Betalen per km zou mij veel beter uitkomen. En me nog meer motiveren om op een winderige, regenachtige herfstdag toch maar op de fiets te kruipen.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
ik heb daarvoor een oldtimer diesel op de oprit staan. een oud 1.6 plat dieselke. verzekering spotgoedkoop, tax is 35€ omdat die +25jaar is. zolang ik er niet mee rijd, kost die auto me niks extra aan slijtage en brandstof.
heeft gisteren nog eens gereden voor woon-werk 1,5maand geleden dat die nog reed. laatste tankbeurt dateert van 19 juni 2016 en kan er nog een 200-250km mee bollen
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenVorige week zo'n Stromer gereden. Je kan effectief niet sneller dan 45 rijden ook. Vanaf dan begint hij je afremmen. Ik haalde 47 met heel veel inspanning. Tot aan 45 was makkie eigenlijk.
hetgeen je moest trappen om naar 47km/h te geraken, is effectie de kracht die je nodig hebt om 45km/h aan te houden. niet haalbaar als doorsnee fietser.
30continue aanhouden is al verschrikkelijk moeilijk met een ordinaire fiets.
ik rijd nu velomobiel, 30km/h continue aanhouden is peanuts
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenik heb daarvoor een oldtimer diesel op de oprit staan. een oud 1.6 plat dieselke. verzekering spotgoedkoop, tax is 35€ omdat die +25jaar is. zolang ik er niet mee rijd, kost die auto me niks extra aan slijtage en brandstof.
heeft gisteren nog eens gereden voor woon-werk 1,5maand geleden dat die nog reed. laatste tankbeurt dateert van 19 juni 2016 en kan er nog een 200-250km mee bollen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenVorige week zo'n Stromer gereden. Je kan effectief niet sneller dan 45 rijden ook. Vanaf dan begint hij je afremmen. Ik haalde 47 met heel veel inspanning. Tot aan 45 was makkie eigenlijk.
Alle voetgangers vanaf nu ook een id-nummer. Want je kan ook een ongeval veroorzaken.
Laat ons meteen iedereen bij geboorte een nummer in de nek zetten.
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat het aantal fietsers dat ongevallen veroorzaakt peanuts is in vergelijking met fietsers als slachtoffers van ongelukken met auto's...
Geef de fietsers een nummerplaat zodat ze herkenbaar zijn. Nu rijden ze maar naar believen omdat ze denken onpakbaar te zijn. Als je niks uitspookt hoef je met zo'n nummerplaatje niet in te zitten...
Comment
Comment