Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke elektrische fiets
Collapse
X
-
-
Ik heb destijds ene gezocht met de nuvinci naaf.
Omdat dit de toekomst is en ik ook van plan was hem te verkopen als ik weer beter was.
Ondertussen weet ik al dat deze mag blijven omdat hij gewoon praktisch is.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
inderdaad, dat is maar miniem.
Is ondertussen al minder dan dat ze in dat artikel van 3 jaar geleden vermelden.den borre
Int3x0r
Comment
-
Gijle gaat mij nie zot krijgen zenne...
Ik bestudeer dat elektrische fietsengedoe nu al een maand of 3 - 4.
Heb ik op basis van mijn theoretische studie 2 volgens mij interessante fietsen gevonden, krijg ik hier van DHL bruikbare info... en nu komen ze hier weer af met Nuvinci.
Eén dezer ga ik voor die Cube gaan denk ik.
Comment
-
Mijn vrouw heeft nu zo'n 5 jaar een Cannondale e-bike met Bosch middenmotor. Staat nu 9.300 km op en er is nog geen enkele panne aan geweest, niet mechanisch noch elektrisch. Tegen max snelheid (25 per uur) en met volledige ondersteuning gaat de batterij minimum een 50 km mee. Batterij doet het nog even goed als in het begin. Met z'n schijfremmen, hoge wielen en voorvering ziet ie er ook nog eens sportief uit. Kostte destijds met korting af zo'n 2.500 euro.
Comment
-
De Cube staat normaal gezien sportief afgesteld.
Er zijn er weinig waar je het stuur op een gemakkelijke manier kan verstellen.
Mijn vrouw heeft een Trek, die zal nu 7 jaar zijn.
Nooit iets aan gemankeerd.
Ik heb een Thompson omdat die er toen het sportiefst uitzag en ik een geweldige korting kreeg.
Er zijn nog veel merken ze Maurice.....zeker dat je de goede keuze gaat maken.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Er zijn nog veel merken ze Maurice.....zeker dat je de goede keuze gaat maken.
Comment
-
Dan toch de Cannondale besteld...
De Cube was niet meer voorradig en levertijd minimum 6 weken...
Bovendien vervelende verkoper, bood niet te vergelijken alternatieven aan, geen cent korting mogelijk, enfin, ik was een beetje ontgoocheld.
Ben dan naar de Cannondale-dealer teruggeweest, vriendelijk ontvangen, dikke korting gekregen en fiets besteld. 4 weekjes wachten...
Het verschil tussen de 63nM van de Cannondale en de 75 nM van de Cube was me initieel niet eens opgevallen. En de Alpen ofzo zie ik me toch niet beklimmen.
Last edited by Maurice P.P.; 09/03/2017, 20:57.
Comment
-
Proficiat, nog 4 weken tijd voor het forum en dan .........fietsen.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenProficiat met de aankoop! Gelukkig dat je het niet nog een paar weken uitstelde hee.
Comment
-
Toch ook eens beginnen met wat positief commentaar:
De laatste tijd (dank u mooi weer) regelmatig wat gaan fietsen...
Eerlijk: als je je als fietser een beetje gedraagt in het verkeer en je ook houdt aan de verkeersegels, zijn de meeste autobestuurders echt wel oplettend.
Meer nog: ook al hebben ze voorrang bij het oversteken, (op de meeste ronde punten of daar waar een fietspad van de linker- naar de rechterkant van de baan wisselt - wie bedenkt dit? - enz...) en je zelf niet als een gek komt aanstormen en aantoont de intentie te hebben hen voor te laten, wordt er meestal zeer hoffelijk gereageerd en laat men je rustig oversteken.
Wat me echter opvalt en af en toe een beetje ergert, zijn collega-fietsers die te pas en te onpas het linker fietspad gebruiken ook al is er een fietspad aan beide zijden van de baan beschikbaar.
Ook daar waar fietsers voorrang moeten verlenen nemen ze nogal dikwijls zeer arrogant onterecht 'voorrang'.
Ik vind dat allemaal nogal eigenaardig, want blijkbaar kan het héél gemakkelijk ook anders met een beetje wederzijds respect, en naar eigen ondervinding blijkt dat te lonen.
B.T.W.: die Cannondale is echt een bijouke. (Ondanks het feit dat de leveringstermijn toch was opgelopen tot 9 weken - ik heb een hekel aan 'valse' beloften... )
Comment
-
De CEO van het Belgische merk Granville legt uit waarom Europese producenten van elektrische fietsen klagen over oneerlijke concurrentie uit het Oosten.
En overschotten van gelijk heeft ie!
Een vorm van enig protectionisme mag van mij gerust.
Maar wie zijn ook alweer die voorstanders van een vrije markteconomie, globalisering, privatiseren, mekaar kapot concurreren,...?
En de consument kan je uiteraard niets kwalijk nemen. Die kijkt naar z'n portemonnee.
Comment
-
Ik heb deze in bestelling
Levering week 51“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenMooie configuratie, proficiat !
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment