Proficiat, je bent met grootste onderscheiding geslaagd in de cursus 'Verzuurde Vlaming'!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke elektrische fiets
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenProficiat, je bent met grootste onderscheiding geslaagd in de cursus 'Verzuurde Vlaming'!
dat zal die eikels van buren leren!2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
de muggen, de wielerterroristen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Haha... g hebt ook al langs 't jaagpad gereden. Altijd n'een bril opzetten of ge staat om de kilometer stil om een vliegske uit uw oog te pulken. En die wielerterroristen, tja... ze brullen naar de mensen da ze graskant in moeten, als ze te hard brullen hoor ik het soms niet. Klikkende derailleurs en gevloek tot gevolg... T jaagpad dient daar niet voor he.
Comment
-
Zo herkenbaar allemaal
Als ik fiets maak ik er een erezaak van om altijd te bedanken als iemand opzij gaat, of in de berm gaat staat met z'n hond, of de boer die met z'n tractor stopt en meer dan ene meter ruimte laat, of een auto die meer voorlaat aan een rondpunt terwijl dat eigenlijk niet moet, enz.. Kleine moeite. En ik hoop dat ze doordat ik mijn handje opsteek, het de volgende keer weer zullen doen.
Ik fiets altijd langs een jaagpad (langs rivier) naar huis. Op een mooie lente - of zomeravond vol insecten heb ik m'n dagelijkse dosis eiwitten zo binnenIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenZo herkenbaar allemaal
Als ik fiets maak ik er een erezaak van om altijd te bedanken als iemand opzij gaat, of in de berm gaat staat met z'n hond, of de boer die met z'n tractor stopt en meer dan ene meter ruimte laat, of een auto die meer voorlaat aan een rondpunt terwijl dat eigenlijk niet moet, enz.. Kleine moeite. En ik hoop dat ze doordat ik mijn handje opsteek, het de volgende keer weer zullen doen.
Ik fiets altijd langs een jaagpad (langs rivier) naar huis. Op een mooie lente - of zomeravond vol insecten heb ik m'n dagelijkse dosis eiwitten zo binnen
T kan ook anders, weet niet waar ik het daarstraks schreef, met mijne electrische fiets nam ik geregeld fietstoeristen mee op sleeptouw als ze hier de lange helling op reden. Eventjes wachten tot ze aanhaken. Boven altijd een mercike of een duimpke...(in t begin deed ik het soms wel eens omgekeerd met verbaasde blikken tot gevolg)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenZo herkenbaar allemaal
Ik fiets altijd langs een jaagpad (langs rivier) naar huis. Op een mooie lente - of zomeravond vol insecten heb ik m'n dagelijkse dosis eiwitten zo binnen
Comment
-
Wat bij mij die van mij wel opvalt is dat als er geen ondersteuning is, (maw platte batterij) dan valt daar écht niet mee te rijden, wat een weerstand heeft dat ding zeg.
Is dat met zo een Bosch middenmotor ook?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenWat bij mij die van mij wel opvalt is dat als er geen ondersteuning is, (maw platte batterij) dan valt daar écht niet mee te rijden, wat een weerstand heeft dat ding zeg.
Is dat met zo een Bosch middenmotor ook?
Comment
-
Jakkel ben je dat zeker ? Want de MTB die wij hebben met Bosch kan toch goed gereden worden zelfs zonder ondersteuning.
En de andere ebike die hier staat, gebruikt mijn vrouw. Die gebruikt enkel de bekrachtiging als ze hier de berg oprijdt, op vlakke weg rijdt ze zonder. Da's een voorwielmotor.
Kijk hier een forum voor MTB'ers. Ze hebben het op een gegeven moment specifiek over de Boschmotoren : https://forum.mountainbike.be/viewto...3711&start=230
Misschien is er iets mis bij de uwe ? De eerste hadden een plastieken inwendig tandwiel waar wel eens een tandje durfde van afbreken. Dan reden die moeilijker, maar je hoorde dat ook. Later zijn die tandwieltje vervangen door stevigere exemplaren)
Comment
-
Wij hebben 2 elektrische fietsen gekocht, Koga Deluxe model 2016. Het eerste jaar hebben ze bijna uitsluitend bij de fietsenhandelaar gestaan omdat de elektrische ondersteuning steeds uitviel. Koga had onvoldoende onderdelen omdat dit probleem blijkbaar massaal voorkwam en we hebben dus maanden moeten wachten op vervanging van de onderdelen.
We zijn nu geruime tijd verder. Bij elke oneffenheid in de weg, valt het beeldscherm van de display regelmatig uit en kunnen de functies van de display niet gebruikt worden. De ondersteuning valt dan ook uit. In heb mijn fiets op 18-06-'18 nog maar eens bij de fietsenhandelaar binnen gebracht. De onderdelen (display en display-houder) waren geleverd. Koga had volgens de dealer hun software programma aangepast, en voorlopig kon hij als dealer niet meer aanloggen om de onderdelen te registreren. 14 dagen later vernomen dat de fiets klaar is en gaan afhalen. Mijn verwondering was groot toen bleek dat Koga een display en display-houder van Sparta heeft laten monteren. Telkens ik de display opzet of uitzet verschijnt de naam Sparta. Hoe kunnen ze zich zo belachelijk maken door onderdelenvan een ander merk te gebruiken. Tijdens de eerste rit van 35 Km is deze display en ondersteuning ook 5 à 6 maal uitgevallen. Het probleem is dus niet opgelost. Koga blijkt dus een dure maar onbetrouwbare investering te zijn en dat mag volgens mij ook gezegd worden. Zeker geen aanrader voor diegene die de aankoop van een elektrische fiets nog overwegen. Er zijn voldoende andere merken die een goede reputatie hebben. Ik ken een groot aantal mensen die zeer tevreden zijn van Gazelle. Mijn zus en schoonbroer hebben ook een Gazelle, zijn zeer tevreden rijden honderden kilometers per jaar en hebben 2400 euro betaald. Dus duurkoop is zeker niet altijd een goede koop, dat blijkt dan toch bij Koga zo te zijn.
Ik heb de fiets aangekocht omdat ik wegens kanker onvoldoende kracht had om nog met mijn oude Batavus Flying Dutchman van 35 jaar oud te rijden.
Nu mis ik de fiets omdat deze tenminste betrouwbaar was.
Dus wat Krikkie betreft: neem niet de duurste omdat dat zekerheid zou geven, neem wel de zwaarste batterij als je van plan bent om langere fietstochten te maken. De autonomie die ze voorop stellen is relatief. Als je bij veel wind gebruik maakt van de hoogste ondersteuning, dan valt de autonomie al tot minder dan de hele terug.
Comment
-
Deze voormiddag naar de fietsenhandelaar geweest. Hij heeft de 4de display vervangen. Nog eens uitvoering navraag gedaan. Hij beweert dat de problemen bij dit model display en houder van Ion massaal in de eerste en tweede productie voorkwamen. Bij een groot gedeelte van zijn klanten heeft hij deze vervanging dan ook meerdere malen moeten doen, maar de meeste zouden uiteindelijk op een normale manier functioneren. Ik kreeg ook te horen "Hoe meer je rijdt, hoe minder problemen", en dat kwam spijtig genoeg toch hard aan aangezien ik tijdens de chemo en bestraling jammer genoeg te ziek was om mijn fiets te gebruiken.
Ik heb daarom ook tegen hem gezegd dat hij aan mij geen e-bike had verkocht, als ik geen problemen het gekregen met mijn gezondheid. Niet alleen voor de conditie maar ook in het algemene gebruik heeft een gewone fiets zijn voordelen.
Om snel even naar de bakker te rijden en dan telkens de batterij van het laadstation te moeten halen, display en batterij op de fiets te zetten, dan is een gewone fiets toch net iets handiger.
Wij wonen op een appartement en de dealer heeft bij de aankoop gezegd dat ons type batterij beter na elke rit terug aan de oplader gaat, t.o.v. in een kille garage op de fiets gemonteerd te blijven.
Maar dit zijn details die erbij horen. Ik hoop dat mijn fiets eindelijk goed functioneert en we er zonder zorgen van kunnen genieten.
Comment
-
Hoe meer je rijdt, hoe minder problemen
Dikke zever. Ok voor uw batterij, maar dat heeft niets te maken met de problemen die je hebt. Dat zou hij tegen mij best niet zeggen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Koga zelf is een goed merk, maar electrisch gebruiken ze jammer genoeg die ION aandrijving en die is toch te vermijden. Is inderdaad hetzelfde systeem als Sparta, maar die zitten dan ook in dezelfde groep. ION is zeer gevoelig voor electronische probs en vraagt bij elke ingreep zoals het wiel uitnemen om gecalibreerd te worden met de computer bij de dealer. Geloof wel dat Koga nu ook met Bosch verkrijgbaar is. Denk dat Bosch en Yamaha (behalve de oude systemen die enkel met trapsensor werken natuurlijk want daar zit haast niks van electronica op) momenteel de meest betrouwbare aandrijvingsytemen zijn.
Comment
-
vandaag een offerte laten maken voor een stromer st3, leasen via het werk...ga moeite moeten doen om het nog voor afsluitdatum erin te krijgen want die loopt tot 15/2, en morgen is het staking en ik geraak niet binnen met de tool bij deloitte, heb de personeelsdienst al laten weten dat ze me nog ff respijt moeten proberen geven
de motor is intussen 820watt en de batterij 983wh, omdat het via de leasing is ga ik gelijk een 2de lader bijbestellen (1 blijft op de job, jammer dat er niet wat meer collegialiteit is want de stromer doet het hier erg goed, we zouden kunnen delen), wat kledij, een helm, een geveerd zadel en de fietstassen
ben overstag gegaan nadat er een reeele berekening in mijn mailbox zat hoeveel het je uiteindelijk kost, de files rond apen die er niet op beteren en nog erger gaan worden eens de oosterweelverbinding wordt gebouwd, en owv het klimaat
als het er nu niet ingeraakt, is het voor binnen 6 maanden, maar omdat ik overtuigd geraakt ben, hoop ik dat ik bij beter weer kan gaan fietsen...ben veel te vet aan het worden en je beweegt toch wel wat op zo'n fiets
Comment
-
Gewoon uit nieuwsgierigheid, zou mij een andere fiets willen kopen, ma dan eerder ne mountainbike, nu heb ik zoiets gezien ipv on/off road, nen X-road.
Da zou ik nog zien zitten zie, jammer dat ze zo duur zijn!
Wa vinden jullie daarvan?
Geld is eigenlijk geen probleem ma kvind het zonde om zoveel geld uit te geven aan een fiets die maar af en toe is gaat buiten komen.
Kwa uitzicht heeft de Trek de voorkeur, maar die heeft zo een klein tandwieltje aan de trappers?
Comment
-
Chapeau bobo.
Voor jet het weet, ben je verslaafd. Pas maar op
Na veel pruttelen en 'ja maar' en 'die wind' en... heeft m'n collega nu ook een elektrische fiets gekocht voor de volle 5(!) kilometer naar het werk.
Als tegenprestatie heb ik gevraagd dat ze af en toe een zomerjurkje aandoet op de fiets. Da's nu toch het minste..
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Comment