Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verende voorvork
    Last edited by Jakkel; 31/08/2020, 17:27.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
      Doet me heel hard aan mijn vroegere Koga denken.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
        Bij de 45 km/u pedelecs van Koga, Sparta, Trek, Cowboy is er altijd een vaste voorvork en zadel, (tot €7000) meestal met iets bredere banden…en bij de andere merken is het heel divers...
        Maar ik twijfel niet dat Tommie1 zijn Norta, ook heel goed bolt…
        Ja, nog steeds 100% tevreden, staat 750km op. Verende vork zit er op, heb ze wel wat harder aangedraaid. Verende zadelpen heb ik niet, en ik mis het nu niet echt. Banden zijn 47mm breed, en ik steek er tussen de 4.5 en 5 bar in.

        mijn model is nu gewoon uitverkocht bij Norta... dit jaar niet meer te krijgen.
        Last edited by Tommie1; 17/06/2020, 20:34.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
          Na een kleine 2 maanden met de Stromer bijna 1700km gereden te hebben kan ik het elektrisch fietsen zeker waarderen , in de huidige tijden zijn de verplaatsingen naar klanten een stuk minder frequent natuurlijk waardoor ik redelijk vaak met de fiets naar kantoor kan gaan . Bevalt me super ( ik gebruik hem enkel als het droog weer is wel ) , ik moet ongeveer 23km enkel rijden en ik haal best makkelijk een gemiddelde snelheid van tussen de 41 a 42km/u ( wel een ideaal traject met weinig stops ) . Nu ik de smaak te pakken heb gekregen overweeg ik me een "zondag" fiets bij te kopen ( ik heb eigenlijk buiten mijn MTB geen andere fietsen ) , aangezien ik al een "snelle" e bike heb mag het gerust iets rustigs zijn maar wat extra ondersteuning lijkt me toch aardig... heb al hard zitten kijken naar een Cowboy ... echter ook deze tegengekomen : Ampler Curt : https://amplerbikes.com/nl/e-bikes/curt , nog geen 14kg en blijkbaar zelfs zonder ondersteuning perfect zo te fietsen , ziet er ook nog eens heel mooi uit ook... kans is klein maar toevallig iemand ervaring met zo'n ding ? ( prijskaartje lijkt me wel aan de hoge kant te zijn , zeer hoog zelfs ... )
          voor wat het is vind ik die idd duur. En de riem heb je enkel in singlespeed, anders zit je met een derailleur, en dat vind ik,minder.

          In elk geval, als je dit jaar nog een fiets wil is het wat zoeken. Veel modellen zijn gewoon uitverkocht.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            voor wat het is vind ik die idd duur. En de riem heb je enkel in singlespeed, anders zit je met een derailleur, en dat vind ik,minder.

            In elk geval, als je dit jaar nog een fiets wil is het wat zoeken. Veel modellen zijn gewoon uitverkocht.
            Deze avond een testrit gaan doen met zo een Ampler Curt , Ampler werkt met een systeem waarbij je kontakt kunt nemen met bestaande gebruikers , best makkelijk . Was wel een versie met 10 sp derailleur , gebruiker heeft hem sinds eind 2018 voor dagelijks woon-werk verkeer 27km enkele rit... de fiets had inmiddels net geen 15.000km op de teller en had pas een kleine 1000km terug een nieuwe cassette / ketting gekregen , slijtage valt dus heel goed mee mede omdat er hier net als in mijn Stromer een achterwielmotor zit ( wat mijns inziens stukken fijner is om mee te rijden dan middenmotor ) . Wel ik moet zeggen dat dit toch een schitterend fietsje is om mee te rijden, voor een E bike super licht en ongelooflijk fijn en wendbaar rijgedrag ! Sportief qua zit maar daar hou ik wel van , comfort valt redelijk goed mee ondanks de relatief fijne bandjes ( wel een carbon voorvork ) , ontzettend goede hydr remmen ook. Zelfs zonder ondersteuning is die perfect te rijden , zelf daarnet een stukje rond de 30/u zonder problemen met ondersteuning uit... Toch eentje waar ik ga over nadenken , alleen ben ik akkoord dat de prijs aan de hoge kant is ( maar moet ook wel gezegd worden dat tov concurenten in hetzelfde segment deze mooier en beter is afgebouwd , en zeker beter rijden is )

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

              Deze avond een testrit gaan doen met zo een Ampler Curt , Ampler werkt met een systeem waarbij je kontakt kunt nemen met bestaande gebruikers , best makkelijk . Was wel een versie met 10 sp derailleur , gebruiker heeft hem sinds eind 2018 voor dagelijks woon-werk verkeer 27km enkele rit... de fiets had inmiddels net geen 15.000km op de teller en had pas een kleine 1000km terug een nieuwe cassette / ketting gekregen , slijtage valt dus heel goed mee mede omdat er hier net als in mijn Stromer een achterwielmotor zit ( wat mijns inziens stukken fijner is om mee te rijden dan middenmotor ) . Wel ik moet zeggen dat dit toch een schitterend fietsje is om mee te rijden, voor een E bike super licht en ongelooflijk fijn en wendbaar rijgedrag ! Sportief qua zit maar daar hou ik wel van , comfort valt redelijk goed mee ondanks de relatief fijne bandjes ( wel een carbon voorvork ) , ontzettend goede hydr remmen ook. Zelfs zonder ondersteuning is die perfect te rijden , zelf daarnet een stukje rond de 30/u zonder problemen met ondersteuning uit... Toch eentje waar ik ga over nadenken , alleen ben ik akkoord dat de prijs aan de hoge kant is ( maar moet ook wel gezegd worden dat tov concurenten in hetzelfde segment deze mooier en beter is afgebouwd , en zeker beter rijden is )
              Als een fiets 15.000km doet zonder problemen, en met de eerste cassette, dan heb je kwaliteit, niet twijfelen.
              Ik denk dat heel veel fietsen nooit 15.000km halen in 10 jaar gebruik.

              Dik voordeel is inderdaad het gewicht voor een ebike. Maar welke batterij zit daar dan in? En hoe ver geraak je er mee?
              Persoonlijk wil ik toch een fiets die ook in wat moeilijker terrein zonder veel range anxiety de 70-80km haalt. Voor een dagtocht is dat een prima afstand.

              Ik ben wel heel tevreden over de combinatie middenmotor/riem/enviolo, maar mijn fiets weegt dus wel 28kg....
              Bergop zonder ondersteuning .... uitdaging als je al wat km in de benen hebt, en sowieso voel je dan het zweet overal uit je lijf lopen.

              Je zou ook eens met de nieuwe Van Moof S3 kunnen testen, maar of die de 15k haalt.... Prijs ligt wel een stuk lager.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Als een fiets 15.000km doet zonder problemen, en met de eerste cassette, dan heb je kwaliteit, niet twijfelen.
                Ik denk dat heel veel fietsen nooit 15.000km halen in 10 jaar gebruik.

                Dik voordeel is inderdaad het gewicht voor een ebike. Maar welke batterij zit daar dan in? En hoe ver geraak je er mee?
                Persoonlijk wil ik toch een fiets die ook in wat moeilijker terrein zonder veel range anxiety de 70-80km haalt. Voor een dagtocht is dat een prima afstand.

                Ik ben wel heel tevreden over de combinatie middenmotor/riem/enviolo, maar mijn fiets weegt dus wel 28kg....
                Bergop zonder ondersteuning .... uitdaging als je al wat km in de benen hebt, en sowieso voel je dan het zweet overal uit je lijf lopen.

                Je zou ook eens met de nieuwe Van Moof S3 kunnen testen, maar of die de 15k haalt.... Prijs ligt wel een stuk lager.
                Er zit een LG Li on batterij in de schuine buis ( is een soort van tube ) die er via de bracket onderaan kan uitgeschoven worden ( wel eerst trapas verwijderen natuurlijk ) . De persoon bij wie ik ging testen zegt dat hij op vandaag in de huidige temperaturen nog makkelijk een 65km kan halen , toen ie 2 jaar geleden in dezelfde omstandigheden reed was dat rond de 75 , degradatie valt dus zeker mee, maar veel hangt ook af van hoe je daar zelf mee omgaat ( had wel de indruk dat de persoon een zeer zorgzame kerel was voor zijn fiets ) . Ondersteuning is wel vrij beperkt met 250W maar voor mij zeker voldoende , als het sneller moet dan pak ik de stromer.

                Zo een Van Moof zie ik echt niet graag , daarnaast zit je daar met een voorwielmotor wat levensgevaarlijk rijden is als het glad/grind op de baan is... Van Moof is wel goedkoop maar is dan ook qua afbouw redelijk triestig ( schijfremmen zijn zelfs mechanische en geen hydraulische ) .
                De enige die ik direct snel kan vinden die wat in dezelfde lijn zit is een Cowboy maar die heeft dan weer geen versnellingen en ziet er door die mottige batterij op de staande buis minder mooi uit voor mij...

                De mooiste die ik ken is deze : http://desiknio.com/pinionurban/ , Pinion versnellingen met riemaandrijving , schitterende blauwe kleur ook ... alleen voor de prijs van een Stromer SP .... die gaat het dus niet worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten



                  De mooiste die ik ken is deze : http://desiknio.com/pinionurban/ , Pinion versnellingen met riemaandrijving , schitterende blauwe kleur ook ... alleen voor de prijs van een Stromer SP .... die gaat het dus niet worden.
                  Maar daar zit dan wel een Pinion in... de RollsRoyce onder de schakelsystemen. Die haalt 100.000km.
                  Vind de prijs ook fors, en dan een veel te kleine batterij van maar 250 Wh... En wil je die uitbreiden, $$$$ en een waterbottle batterij. Is je design helemaal verkloot.

                  De Cowboy vind ik wel mooi, maar veel te zwak afgewerkt, en ik geloof niet dat die na 5 jaar nog onderdelen kunnen leveren die speciaal zijn voor deze fiets.... En als het bedrijf om valt, dan kan je niet eens meer rijden want 100% app gestuurd.
                  Last edited by Tommie1; 18/06/2020, 15:29.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Verende voorvork heeft een betere wegligging, doordat het voorwiel minder springerig is op slechte wegen. Dat pompt helemaal niet hoor.
                    alez gij, dat rijdt toch geen honderd maar slechts 25 dat kan nooit springerig zijn.

                    Comment


                    • De mening van kenners...



                      ▬▬▬▬▬▬▬▬ WICHTIG ▬▬▬▬▬▬▬▬▶️ Buche jetzt deinen unverbindliche Beratungstermin für ein neues Fahrrad https://www.vitbikes.de/standorte▶️ Kostenlose Infos rund...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                        Er zit een LG Li on batterij in de schuine buis ( is een soort van tube ) die er via de bracket onderaan kan uitgeschoven worden ( wel eerst trapas verwijderen natuurlijk ) . De persoon bij wie ik ging testen zegt dat hij op vandaag in de huidige temperaturen nog makkelijk een 65km kan halen , toen ie 2 jaar geleden in dezelfde omstandigheden reed was dat rond de 75 , degradatie valt dus zeker mee, maar veel hangt ook af van hoe je daar zelf mee omgaat ( had wel de indruk dat de persoon een zeer zorgzame kerel was voor zijn fiets ) . Ondersteuning is wel vrij beperkt met 250W maar voor mij zeker voldoende , als het sneller moet dan pak ik de stromer.

                        Zo een Van Moof zie ik echt niet graag , daarnaast zit je daar met een voorwielmotor wat levensgevaarlijk rijden is als het glad/grind op de baan is... Van Moof is wel goedkoop maar is dan ook qua afbouw redelijk triestig ( schijfremmen zijn zelfs mechanische en geen hydraulische ) .
                        De enige die ik direct snel kan vinden die wat in dezelfde lijn zit is een Cowboy maar die heeft dan weer geen versnellingen en ziet er door die mottige batterij op de staande buis minder mooi uit voor mij...

                        De mooiste die ik ken is deze : http://desiknio.com/pinionurban/ , Pinion versnellingen met riemaandrijving , schitterende blauwe kleur ook ... alleen voor de prijs van een Stromer SP .... die gaat het dus niet worden.
                        En... al iets gekocht?

                        Comment


                        • Iemand hier die met een Riese & Müller rijdt?

                          Comment


                          • broer komt van een r&m, als je het belangrijk vindt om onder alle omstandigheden 45km/u aan te houden zonder noemenswaardige inspanning...bergop of met een wat stevigere wind blijven er niet veel merken over, ook r&m niet

                            de riem was ooit vervangen en hij zat met wat vibraties die er nooit meer zijn uitgeraakt...maar gebied absolute betrouwbaarheid scoort er gééneen merk super zoals je eigenlijk voor die prijs zou mogen verwachten

                            hij rijdt nu stromer en dat rijplezier ligt een stukje hoger, vermogen werkt wel een beetje verslavend, op de fiets voor mij meer als in de auto

                            Comment


                            • Wat me goed lijkt aan R&M is dat ze een breed gamma aan modellen hebben, en enkel met kwaliteitsonderdelen lijken te werken.

                              Ook het feit dat ze meerdere volledig geveerde modellen aanbieden lijkt me qua comfort toch een stap vooruit op andere merken. Heb er daar een paar van geprobeerd en het verschil in comfort is aanzienlijk. Rijdt zeer strak en aangenaam, fiets stuitert niet zo fel en is beter controleerbaar.

                              Allemaal leuk naar 40 per uur vlammen, maar wat ben je ermee als je je toch voortdurend moet inhouden door de vele bobbels, putten, drempels en overgangen. Dat comfort kan een gewone speedbike zonder voorvering, en zeker in combinatie met achtervering, niet bieden.



                              Comment


                              • ik begrijp wel dat het niet zo nodig is per se 45 te rijden, das iets wat je voor jezelf moet uitmaken, ben zelf altijd op uren op pad er niemand op de baan is owv wissellende shiften
                                vond zelf mijn fiets (stromer) ook mega oncomfortabel eerste dagen en was al aan het kijken voor een verende vork (ook gewoon de zithouding zo sportief op zich was wennen)...op bepaalde stukken traject voelde ik mijn polsen en schouders niet meer, maar dat was na 1 weekje over...ik zat kompleet gespannen op die fiets omdat ik niet gewend was tegen 45 te rijden (laat staan te fietsen eigenlijk), nu zit ik zelf veel losser en ontspannen en heb ik nergens geen last meer, spelen met bandenspanning doet ook al veel en je moet toch niet harder gaan trappen, hehe

                                vooral rijden en vergelijken, het best mss nog over je eigen traject, ik wou je gewoon mijn broers vergelijk tss die 2 meegeven

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Wat me goed lijkt aan R&M is dat ze een breed gamma aan modellen hebben, en enkel met kwaliteitsonderdelen lijken te werken.

                                  Ook het feit dat ze meerdere volledig geveerde modellen aanbieden lijkt me qua comfort toch een stap vooruit op andere merken. Heb er daar een paar van geprobeerd en het verschil in comfort is aanzienlijk. Rijdt zeer strak en aangenaam, fiets stuitert niet zo fel en is beter controleerbaar.

                                  Allemaal leuk naar 40 per uur vlammen, maar wat ben je ermee als je je toch voortdurend moet inhouden door de vele bobbels, putten, drempels en overgangen. Dat comfort kan een gewone speedbike zonder voorvering, en zeker in combinatie met achtervering, niet bieden.


                                  Die vering dat moet je best eens proefrijden.
                                  Ik heb een verende voorvork, en vind dat goed zo lang je op je zadel blijft zitten. Maar als je eens recht gaat staan op de trappers voel je die elke keer inveren, en dat kost ernergie.
                                  Alternatief kan je ook een goede verende zadelpen nemen (parallellogram), maar ook dat moet je eens proberen.










                                  Last edited by Tommie1; 10/08/2020, 20:30.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ik begrijp wel dat het niet zo nodig is per se 45 te rijden, das iets wat je voor jezelf moet uitmaken, ben zelf altijd op uren op pad er niemand op de baan is owv wissellende shiften
                                    vond zelf mijn fiets (stromer) ook mega oncomfortabel eerste dagen en was al aan het kijken voor een verende vork (ook gewoon de zithouding zo sportief op zich was wennen)...op bepaalde stukken traject voelde ik mijn polsen en schouders niet meer, maar dat was na 1 weekje over...ik zat kompleet gespannen op die fiets omdat ik niet gewend was tegen 45 te rijden (laat staan te fietsen eigenlijk), nu zit ik zelf veel losser en ontspannen en heb ik nergens geen last meer, spelen met bandenspanning doet ook al veel en je moet toch niet harder gaan trappen, hehe

                                    vooral rijden en vergelijken, het best mss nog over je eigen traject, ik wou je gewoon mijn broers vergelijk tss die 2 meegeven

                                    Ik ben toch blij dat ik geen R&M aangeschaft heb, ik heb daar een dag mee testgereden... geef mij maar mijn Stromer , comfortabel of niet ... Die Stromers zijn niet de meest comfortabele , dat klopt , ik had een beetje hetzelfde gevoel maar je bent dat snel gewoon, wel heb ik na een week of 3 toch een Kinect verende pen gekocht , duur ding maar zijn geld echt wel waard , als de baan slecht is merk ik dat ik veel vaster op het zadel kan blijven zitten en mijn cadans netjes op tempo kan houden.
                                    Ik heb een vrij ideaal traject waarbij ik van de 23km er 15km kan langs een kanaal rijden zonder hindernissen, met mijn ST1 rij ik daar zonder veel afzien makkelijk zo rond de 44 a 46 op de omni ( op de Garmin is dat zo rond de 43/u dan ) . Meestal ( als er niet extreem veel wind is ) heb ik volgens mijn Garmin een gemiddelde snelheid van tussen de 41 en 42/u op mijn hele traject , met die R&M ging dat niet lukken , 100% zeker...

                                    Het rijgedrag tussen een Bosh middenmotor en een Stromer achterwielmotor is onvergelijkbaar, zowel op snelheid blijven en optreksnelheid ( niet moeilijk ook , 350W tot 670 tot 820W dacht ik ) , ook ben je met een middenmotor eigenlijk genoodzaakt om een riemaandrijving te kiezen omdat anders je ketting/cassette om de 3000km gaar is... met een Stromer heb je dat veel minder gezien de ketting enkel je eigen trapkracht dient te verwerken...

                                    Ik heb mijn Stromer nu van eind april ofzo en tegen volgende week zal er 3000km op de teller staan ( dankzij Corona... ) , zeer kontent van voorlopig, wel Pirelli banden gemonteerd na een kleine 1000km , stukken beter dan de Vee Tires . ( achterband had ik stukgereden op een grote nagel en was niet meer te herstellen )
                                    Last edited by Audidriver; 11/08/2020, 16:17.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                      En... al iets gekocht?
                                      Jawel , al sinds enkele weken een Ampler Curt aangeschaft , met ketting en 10sp derrie wel , had met de single speed ook testrit gedaan maar vreesde dat dit niet ideaal ging zijn op wat heuvelachtiger gebieden , onderhoud van ketting ben ik niet bang van , alle onderhoud aan mijn fietsen doe ik al jaren zelf , een cassette en ketting kosten bijna niks als je die zelf kan monteren... Zeer content van , super leuke fiets om mee te rijden, lekker licht ook en als het sneller moet dan rij je er zeer makkelijk 30/u mee zonder ondersteuning. 25/u is wel traag als je gewoon bent van op een Stromer te rijden :-) , nu daar heb ik die fiets niet voor gekocht , ik heb er ook nog niet super veel mee gereden , een dikke 200km denk ik momenteel , wat zondagsritjes , ritje naar de bakker enz... Niet de goedkoopste fiets maar wel degelijk en proper afgebouwd, gewicht en rijgedrag zijn wel top dus daarom dat ik er uiteindelijk wel voor gekozen heb.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                                        Jawel , al sinds enkele weken een Ampler Curt aangeschaft , met ketting en 10sp derrie wel , had met de single speed ook testrit gedaan maar vreesde dat dit niet ideaal ging zijn op wat heuvelachtiger gebieden , onderhoud van ketting ben ik niet bang van , alle onderhoud aan mijn fietsen doe ik al jaren zelf , een cassette en ketting kosten bijna niks als je die zelf kan monteren... Zeer content van , super leuke fiets om mee te rijden, lekker licht ook en als het sneller moet dan rij je er zeer makkelijk 30/u mee zonder ondersteuning. 25/u is wel traag als je gewoon bent van op een Stromer te rijden :-) , nu daar heb ik die fiets niet voor gekocht , ik heb er ook nog niet super veel mee gereden , een dikke 200km denk ik momenteel , wat zondagsritjes , ritje naar de bakker enz... Niet de goedkoopste fiets maar wel degelijk en proper afgebouwd, gewicht en rijgedrag zijn wel top dus daarom dat ik er uiteindelijk wel voor gekozen heb.
                                        Profciat! Tof design.
                                        Ben wel benieuwd hoe ver je geraakt met een batterijlading.

                                        Onderhoud is zeker doenbaar, maar je moet er wel af en toe de tijd voor maken. En als je de ketting op tijd vervangt gaan de tandwielen wat langer mee.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                          Profciat! Tof design.
                                          Ben wel benieuwd hoe ver je geraakt met een batterijlading.

                                          Onderhoud is zeker doenbaar, maar je moet er wel af en toe de tijd voor maken. En als je de ketting op tijd vervangt gaan de tandwielen wat langer mee.
                                          Ik rij zo'n 75km ver met een lading merk ik wat ruim voldoende is voor mij. Gewicht van fiets is een pluspunt toch wel , als je zonder ondersteuning op weg bent merk je totaal niet dat het eigenlijk een elektrische fiets is... Wat betreft kettingen en cassettes , ik heb voor zowel mijn Stromer als mijn Ampler direct een extra ketting bijgekocht, ik wissel die om de 250km , op die manier gaat naar mijn ervaring je set heel lang mee . Als het op is dan ineens beide vervangen natuurlijk. Dan ben je ongeveer 30 a 35 euro kwijt... tegen dat ik de meerkost van een riem zou terug hebben ga ik er toch al veel km's moeten mee gedaan hebben... Enige nadeel is dat je wat kuiswerk hebt, maar dat is het dan ook in mijn ogen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X