Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • GETEST: onze expert fietst met de Strömer ST3 Pinion: “Een raket die alle verkeer te snel en te slim af is”


    Strömer is marktleider bij de speedpedelecs in België. Het Zwitserse merk zet keihard in op sportieve fietsen die 45 km/u halen en de markt veroveren met hun strakke looks, performante motor en grote actieradius. Reden genoeg voor een eerste test van de ST3 Pinion door onze mobiliteitsexpert Arno Jaspers: “Strömer is met recht en reden de gouden standaard onder de speedpedelecs en daarvoor hoef je zeker niet naar de duurste modellen te grijpen.” Arno Jaspers 16-03-23, 09:30 Laatste update: 09:55 Wat doet deze Strömer ST3 pinion goed?


    Strömer gaat prat op een krachtige, maar vooral ook heel soepele aandrijfbron. Daarbij is het schakelmechanisme zo belangrijk dat de Zwitsers kiezen voor een aparte Pinion uitvoering die vlotter trapt en schakelt dan ooit tevoren. Je accelereert in geen tijd naar snelheden boven de 30 km/u, en naast het gebruiks- en onderhoudsgemak van een Pinion schakelsysteem met riem is er het bijkomend voordeel dat je in stilstand kan terugschakelen.

    Lees ook


    PREMIUM
    GETEST. “Voor bijna 3.000 euro mocht de uitrusting wel wat rijkelijker”: onze expert reed met de nieuwe e-bike van Yamaha
    Dankzij de handige app Omni en een klein display met touchscreen in de bovenbuis kan je ongeveer elke parameter van de motor en het versnellingsapparaat helemaal op jouw wensen afstellen. Een ander pluspunt is dat de afwerking van de fiets op een erg hoog niveau speelt met niets dan kwaliteitscomponenten die degelijk gemonteerd zijn. Op dat vlak is het simpelweg onmogelijk om de Strömer op fouten te betrappen. rv
    © rv Zijn er nog andere pluspunten?


    Hoewel het aanbod aan speedpedelecs nog niet ontploft is zoals bij de e-bikes die tot 25 km/u rijden, is het wel duidelijk dat er grote kwaliteitsverschillen zitten tussen de aanbieders. Strömer speelt wat dat betreft op het allerhoogste niveau, waarbij er ook een glansrol is weggelegd voor de uitneembare 814 wH batterij die je tot 180 km ver kan brengen. Toegegeven, die actieradius op papier valt in realiteit meestal een tikkeltje lager uit, maar toch. Je beschikt niet enkel over een tweewieler om vlot door de stad te geraken, nee, dit is echt een vervoermiddel dat op dagelijkse basis flinke pendelritten aankan. Dat je ondertussen nog eens aan je eigen conditie werkt, is een leuke extra. Zorg enkel dat je wat budget overhoudt voor een degelijk regenpak.

    De grote batterij laat overigens ook raden dat er lange laadtijden aan verbonden zijn - tot maximaal 4 uur en 45 minuten. Het credo ‘ABC, Always Be Charging’ geldt dus nog steeds. ’s Nachts of op het werk de stekker inpluggen en je komt nooit in de problemen. rv
    © rv Wat is er minder?


    Toegegeven, voor de vanafprijs van 8.258 euro mag je het neusje van de zalm verwachten, en Strömer levert dat in grote mate. Het is erg moeilijk om kritiek te geven op de 3ST Pinion zonder kritiek te geven op het concept van een sportieve fiets of zelfs op het idee van een snelle speedpedelec in zijn geheel. Dat de bromfiets ooit als ‘levensgevaarlijk’ in de ban werd geslagen, zou net zo goed van toepassing kunnen zijn op deze Strömer, al ligt dat in mijn ogen vaker aan de belabberde Vlaamse fietspaden en onduidelijkheid bij de keuze tussen fietspad of rijbaan. En uiteraard bij de rijder zelf, want met zo’n vlotte fiets in de hand betrapte ik mezelf toch regelmatig op een erg liberale interpretatie van de verkeerswetten. Verdere conclusies over 16-jarige bromfietsers of werknemers op hun leasefiets met snelheid van 45 km/u mag je gerust zelf trekken.

    Tot slot noteer ik ook nog wel dat Strömers optionele ABS-remsysteem een optie is die ik zelf niet zou aanvinken omdat het remgevoel zo een beetje sponzig wordt bij harde remmanoeuvres. Al ben ik nu aan het muggenziften. rv
    © rv Een beetje meer comfort aub…


    Maar om terug te komen op de ST3 Pinion an sich: het is niet voor niets dat Strömer veel geveerde zadelpennen verkoopt, want qua comfort mocht het allemaal wel net iets meer zijn. De krachtige motor en grote accu zijn aanwezig, dus waarom zou het niet mogelijk zijn om iets meer comfort te voorzien in de vorm van een meer rechtop rijhouding met een hoger stuur. Ook een model met handig doorstapframe zou volgens mij hoge ogen gooien bij de minder getrainde fietser die wel aan ‘Tour de France’-tempo wil pendelen. rv
    © rv Voor wie is de Strömer ST3 Pinion?


    De Strömer ST3 Pinion is gemaakt op maat van sportievelingen met een stevig pendeltraject, of simpelweg mensen die de file- en parkeerstress helemaal beu zijn. Ik twijfel er geen seconde aan dat deze speedpedelec een waardig alternatief voor de wagen is en dat wordt enkel maar kracht bijgezet door de fiscale voordelen. Maar naast al het rekenwerk met fietsvergoedingen of belastingvoordeel blijft het vooral belangrijk dat je graag fietst. Als dat het geval is, haal je met de ST3 Pinion een raket in huis die quasi alle verkeer te snel en te slim af is. Kenmerken

    rv
    © rv
    Motor: YNO Drive II
    Batterij: 814 Wh
    Oplaadduur: 4 u 45 min
    Actieradius: 150 km
    Framemaat: 178 - 188 cm
    Basisprijs: 8.258 euro

    Comment


    • De HLN expert die nog niet eens in staat is om Stromer correct neer te pennen

      Ik heb zelf een low budget Stromer ( ST 1 van 2020 ) , dat zo een ST3 met Pinion een schitterende fiets is kan ik best geloven , maar om daar nu ruim 8 k voor neer te tellen... ik weet het toch zo niet ... zonder fietsleasing zouden er niet echt veel rondrijden waarschijnlijk... Voor iemand die in elke weersomstandigheden zijn fiets nodig heeft is zo een riemaandrijving wel intressant maar als je zoals ik je beperkt to gebruik in meestal droge omstandigheden dan ben je mijns inziens veel beter ( en vooral goedkoper ) af met zo een simpele ST1 met ketting... qua topsnelheid zal het in winderig week net iets minder zijn maar in windstille omstandigheden rij ik ook makkelijk constant 45/u .... de mijne heeft nu een goeie 8000km op de teller en eigenlijk nog geen enkel probleem gehad tot hiertoe... En die ( zelf gekochte ) ST1 koste bijna de helft van de ST3 pinion...

      Comment


      • die leasers zijn erg gewild op de 2de hands markt, zo kan een groot publiek na 2 of 3 jaar met een superfiets bollen...afdanker zullen anderen mss zeggen

        en idd, vanaf de st1 tovert stromer al een dikke smile

        Comment


        • In't weekend de route "de verdwenen zwinhavense gedaan, met de Vado Turbo's vanuit Brugge. Nog klein ommetje langs Knokke Le Zoute, bracht ons op 73km totaal.

          Batterij had de nacht ervoor wel koud in de auto gelegen in Brugge, maar ik stond toch verbaasd van het verschil in range tov de zomer.
          Ok er stond ook wel wat wind, maar die hadden we ook gedeeltelijk in de rug natuurlijk.

          In de zomer haal ik makkelijk 85km of meer.

          't Was dus ook ff spannend, want op 6% geëindigd.
          Last edited by Bud Wijzer; 30/03/2023, 12:51.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            In't weekend de route "deverdwenen zwinhavense gedaan, met de Vado Turbo's vanuit Brugge. Nog klein ommetje langs Knokke Le Zoute, bracht ons op 73km totaal.

            Batterij had de nacht ervoor wel koud in de auto gelegen in Brugge, maar ik stond toch verbaasd van het verschil in range tov de zomer.
            Ok er stond ook wel wat wind, maar die hadden we ook gedeeltelijk in de rug natuurlijk.

            In de zomer haal ik makkelijk 85km of meer.

            't Was dus ook ff spannend, want op 6% geëindigd.
            Wind speelt echt een grote rol hoor, zelfs als je een "lus" fietst.

            Comment


            • Deze vind ik wel goed.
              Dochter, die zelfstandig kinesist is, heeft zich ondertussen ook een Stromer ST3 aangeschaft om haar huisbezoeken te doen. Gaat sneller met de fiets dan met de auto.

              Comment


              • Sowieso. Ik doe woon werk al een paar jaar met een stromer. Veel leuker dan met de auto en in tijd blijft het ongeveer gelijk, afhankelijk van afstand / tijdstip.
                Onder de 20km is de stromer meestal sneller.

                Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

                Comment


                • door ontbreken van fietsinfrastructuur tss de antwerpse linker en rechteroever sta ik liever met de auto in file, dan met de fietsbus...alsook de talloze onderhoudsonderbrekingen van de tunnels waardoor je veel langer onderweg bent dan normaal

                  Comment


                  • Een rechtbank in Amsterdam heeft het Nederlandse e-bikebedrijf VanMoof failliet verklaard. De eerder door de rechter aangestelde bewindvoerders gaan nu als curatoren de mogelijkheden van een doorstart onderzoeken. De Amsterdamse politie krijgt nu “veel meldingen en vragen” van VanMoof-klanten die aangifte willen doen van diefstal van hun fiets.


                    jammer, erg knappe fiets

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      door ontbreken van fietsinfrastructuur tss de antwerpse linker en rechteroever sta ik liever met de auto in file, dan met de fietsbus...alsook de talloze onderhoudsonderbrekingen van de tunnels waardoor je veel langer onderweg bent dan normaal
                      Kan ik geloven. Ik woon echter in Limburg en kom op m'n 40km per dag in totaal misschien 5 auto's tegen. Allemaal autovrij fietspad door het bos en langs het kanaal, bijna van deur tot deur.

                      Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        Brolfiets wil je zeggen. Design was mooi, technisch zowat het slechtste wat je kon vinden. En dan konden ze met een verkoopprijs van 2500€ nog geen winst maken.

                        Comment


                        • Beetje tesla en apple, alles in-house….de grachten in adam zijn in paniek natuurlijk nu…de rest van nl ergert zich vooral aan de overdreven berichtgeving


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                          Comment





                          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                            Comment





                            • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten



                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                                Lekker vooroordeel:
                                dat zal zo’n ”speciaal” type zijn dat op dit ding rond rijdt; klote-muziek uit dat JBL ding en toeteren met die ”claxon” als ge niet rap genoeg uit de weg zijt.

                                Comment




                                • St7


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                  Comment


                                  • Heeft zo'n Strömer nog altijd niets van voorvering?

                                    Comment


                                    • Stromer bikes? Like e-bikes, but with more power! Learn more about the innovative two-wheelers and find your perfect Stromer!


                                      optioneel ondertussen blijkbaar wel, abs is wel standaard zie ik , maar ik denk dat het zijn 3e op rij is, zal wel bewust overwogen zijn

                                      een stromer is niet comfortabel, de rijhouding is radicaal sportief, zeker op de 'mannen'modellen daar doe je het niet voor, had zelf wel in het begin last van mijn polsen, maar dat was eigenlijk omdat ik nogal verkrampt op de velo zat, eerder dan een gebrek aan vering

                                      Comment


                                      • Je kan op elke stromer vering krijgen. Het is eigenlijk niet nodig met zulke dikke banden. Fietst comfortabel genoeg. Ik fiets al een paar jaar dagelijks 40km op een stromer zonder vering.

                                        Voor de (belachelijke) prijs van de st7, die, buiten de betere batterij, eigenlijk compleet overkill is, zou er wel standaard vering op mogen zitten, al zijn er veel mensen zie liever zonder rijden. Ik hoop alleszins dat de oprukkende concurrentie (Ellio, aska, opium..) stromer eens gaat doen nadenken over hun hoge prijzen, want ze worden langs vele kanten ingehaald nu.

                                        Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

                                        Comment


                                        • 5 jaar geleden nog niet via henzelf, natuurlijk wel leverbaar alternatief

                                          …niemand is verplicht een 7 te kopen…de standaard st1 is al een prachtige fiets, maar ik zie toch veel 5 en 7's

                                          In feite net als bij dyson, de goedkoopste doet daar ook perfect zijn job, alleen minder lang

                                          Ze komen, hier althans, na een concurrent uit te proberen, na 3 jazr toch steeds terug bij stromer uit


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                          Comment

                                          Working...
                                          X