Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
    Ik ken enkele mensen die met zo'n fiets rijden, en ook met een koersfiets. Ze rijden er allemaal aan max snelheid mee rond (met de koersfiets rijden ze sowieso al > 30 km/h, dus wat is het nut van 35 km/h met zo'n electrische fiets), en hebben alle drie na een testirit gekozen voor dit type fiets, omdat ze zich er veiliger op voelden dan op een koerfietsmodel van stromer (dat ze ondertussen hebben stopgezet: beter zicht, en de bredere banden helpen ook).
    Met een 500 W batterij kan je met dit soort fiets als geoefende fietser ongeveer 50 km aan volle snelheid rijden. En wat zou een stromer robuuster zijn? Koga is één van de beste frame-producenten in de wereld.
    Ik heb een koga en een Thompson.

    Heb ook bewust Stromer ed geschreven.
    Heb er dus twee en al de rest heb ik getest.
    Wat is jouw ervaring ermee?
    Aan 45 met een stadsfiets ga je geen uitwijk / rem manoeuvres doen zoals met een mtb hoor.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik train dikwijls op 't jaagpad, er steken mij geregeld zo'n 45'ers voorbij. Onlangs nog bij ene aangepikt, die reed toch constant 42/43 per uur.
      Ja maar die is misschien ook getraind hee. Op het forum van elektr fietsen (een Nederlands forum natuurlijk lol) lees ik dat ze ongeveer 35 als ideale snelheid aanhouden en daarboven toch nog flink moeten bijtrappen.
      Bvb die Bosch motoren zijn dezelfde als die 25 kunnen. Als je daar een bad ass opsteekt halen die ook maar zo'n 35 met dezelfde tandwielen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Achterwielaandrijving.... Middenmotor moet je hebben. Veel geleidelijker, natuurlijker en zeer krachtige motoren in beschikbaar tot 75Nm
        Middenmotor zou idd het beste zijn.
        Ik heb sinds het voorjaar een Batavus Milano E-go met 500 Wh batterij.
        Ik rij met de fiets voor ontspanning niet voor inspanning, omdat er de laatste jaren altijd veel wind is rij ik nu met de e-bike.
        Er staan nu 1900km op te teller.
        deze:
        http://
        Last edited by camaro 68 rs; 22/09/2016, 09:27.
        Z4 M40i

        Comment


        • Ik heb een 250watt Mate Bike onderweg

          Last edited by Tomski; 22/09/2016, 09:50.
          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

          Comment


          • Middenmotor en achterwielaandrijving is inderdaad het beste. Net zoals bij de auto's hé.

            Comment


            • mij is er ook al eens eentje voorbij gegaan op de N60. had het eerst niet door. was een dame met blonde krullen op een zwarte MTB. toen ik aan 37km/h reed en gewoon ingehaald werd, wist ik wel dat er iets niet just was daar.
              ik heb nog versneld tot 46km/h maar kwam niet meer dichter. heb dan na 100meter afgehaakt.
              rekening houdend met wat afwijking op de teller, zal die toch ook rond de 42-43km/h gereden heb. en het zag mij er niet uit dat die dame daar ff 400watt bijtrapte met de benen hoor. die draaide soepel mee, en meer niet.
              niks koerspak, geen klikpedalen. gewoon standaard broek en Tshirt en gewone schoentjes. ik had eerst niks door, totdat ik zo een grote matzwarte motor in het achterwiel zag zitten.


              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              Veel groter dacht ik, dit blauw valt nog mee eig dan

              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
              nummerplaat zal ook een kleine versie zoals de brommers zijn van 12x10cm ipv de normale 21x14cm
              Last edited by andydv; 22/09/2016, 09:56.

              Comment


              • Ik zie elke dag een kerel met een Stromer ST2 hier in de industriezone... kerel gaat stevig vooruit. Van zodra ie aanzet aan de lichten is dat instant power, ni normaal...
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ik train dikwijls op 't jaagpad, er steken mij geregeld zo'n 45'ers voorbij. Onlangs nog bij ene aangepikt, die reed toch constant 42/43 per uur.

                  profiteur
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                    profiteur
                    Ik doe dat om die mens te helpen. De autonomie van z'n batterij verhoogt immers als er iemand in z'n wiel hangt.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Wij in groep ook geregeld tussen de 40 en de 45. En hoe ga je dat reglementeren? Ne wielertoerist op de rollen gaan zetten en 'm zo snel mogelijk laten trappen, of wat? Ik zal dan ineens wel een slecht dagje hebben.
                      Een wielertoerist rijdt sneller dan 25km/u anders koop je geen koersfiets.
                      Voor mij zijn Km/u Km/u waarom zou een wielertoerist vrijgesteld moeten zijn?
                      Moeten maar hun (nummerplaat) op hun koerstrui vastmaken, zoals de renners.
                      Z4 M40i

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                        Een wielertoerist rijdt sneller dan 25km/u anders koop je geen koersfiets.
                        Voor mij zijn Km/u Km/u waarom zou een wielertoerist vrijgesteld moeten zijn?
                        Moeten maar hun (nummerplaat) op hun koerstrui vastmaken, zoals de renners.
                        Wat een nonsens. Ik kan perfect met een koersfiets rijden om 'm te showen langs de terrassen, tegen 10 km/h.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Wat een nonsens. Ik kan perfect met een koersfiets rijden om 'm te showen langs de terrassen, tegen 10 km/h.
                          dit is nonsens
                          Z4 M40i

                          Comment


                          • en een gewone fiets kan ook sneller dan 25km/h. dus wat is het probleem.
                            hoe ga je beslissen wie een nr plaat heeft en wie niet? wat bv als de kleinzoon van 16jaar met de fiets van oma op de baan rijd en daar 32km/h mee haalt terwijl oma geen nr plaat nodig heeft omdat ze maar 15km/h rijd.
                            ik reed met de gewone trapfiets ook dagelijks harder dan 30. ik had geen koersfiets omdat ik ook bagage moet meenemen en spatborden/verlichting nodig heb voor de regen.

                            nog beter: een speedelec tot 45km/h moet een nr plaat, verzekering, rijbewijs en helm hebben. een gewone pedelec tot 25km/h moet dat niet hebben.
                            in zone 30km/h rijden beide aan 30km/h. de eerste met beperkte ondersteuning, de 2de zuiver op spierkracht. de 2de nog steeds geen nr plaat terwijl die ook ineens 30kan.

                            dus als je koersfietsen gaat verplichten een nr plaat te monteren, welke 'gewone' fietsen dan ook? MTB's, stadsfietsen, omafietsen, vouwfietsen?

                            alles wat met spierkracht wordt aangedreven valt gewoon onder een familiale verzekering. t is pas bij gemotoriseerde voertuigen dat er sprake KAN zijn over een nr plaat en verzekering (zijnde gemotoriseerd tot 25km/h of boven 25km/h).

                            en verder de wet:
                            11.3. De snelheid van de voertuigen is volgens de aard van het voertuig, beperkt :
                            1° tot 75 km per uur voor de autobussen en autocars behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;
                            2° tot 60 km per uur voor andere voertuigen en slepen met luchtbanden en met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton, behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;
                            tot de grens vastgesteld in het technisch reglement van de auto's of, bij ontstentenis daarvan, tot 40 km per uur voor de voertuigen met cushionbanden, met elastische of onbuigzame banden alsook voor de voertuigen die naar bouw en oorsprong niet met een ophanging uitgerust zijn;
                            4° tot 45 km per uur voor de bromfietsen klasse B;
                            5° tot 25 km per uur voor de bromfietsen klasse A.
                            een fiets is dus niet beperkt
                            Last edited by andydv; 22/09/2016, 10:43.

                            Comment


                            • Het probleem ligt in Brussel
                              Z4 M40i

                              Comment


                              • Een kleine nummerplaat voor alle fietsen zou niet slecht zijn. Nu hebben ze in de stad een vrijgeleide om na een lichte botsing gewoon weg te rijden. Ook zouden ze zich dan beter aan de verkeersregels houden vermits controle makkelijker wordt... Mijn mening

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Een kleine nummerplaat voor alle fietsen zou niet slecht zijn. Nu hebben ze in de stad een vrijgeleide om na een lichte botsing gewoon weg te rijden. Ook zouden ze zich dan beter aan de verkeersregels houden vermits controle makkelijker wordt... Mijn mening
                                  vind ik ook
                                  maar het mag dan geen gestolen fiets zijn!
                                  Last edited by camaro 68 rs; 22/09/2016, 10:49.
                                  Z4 M40i

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                    dit is nonsens
                                    Dat is géén nonsens. Ik heb hier ook een mountainbike staan die nooit een bos of een berg gezien heeft, da's net hetzelfde.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                      nummerplaat zal ook een kleine versie zoals de brommers zijn van 12x10cm ipv de normale 21x14cm
                                      Wat nog altijd GIGANTISCH is voor op een fiets. Voor op moto's en brommers vind ik die eigenlijk al veel te breed.. Formaat zoals de oude gele motoplaten was beter voor moto's. En voor de fietsen en mobilettejes zo'n smallere plaat zoals op die Hollandse velo.

                                      E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                      Comment


                                      • 10x12cm is zo verschrikkelijk groot niet hoor. is een pak kleiner dan de vroegere motoplaat. hier op mijn camino heb ik de maat uitgeknipt uit een stuk plastiek. is amper breder dan mijn spatbord.


                                        terwijl de originele plaat van 14x21cm een mastadont is


                                        en de nederlandse


                                        dat kleintje van 10x12cm zal zowat de helft in hoogte zijn van de nederlandse, en ongeveer de breedte van 3cijfers op de middelste foto (bv die 573). amper breder dan de rode reflector dus.
                                        de nederlandse plaat is 10x17cm of 14x12cm


                                        belgie heeft dus de kleinste maten genomen van de nederlandse opties. best goed toch
                                        Last edited by andydv; 22/09/2016, 13:41.

                                        Comment


                                        • Ah er komt effectief een nog kleinere plaat. ff de brede (auto) platen en motoplaten verward. Dacht dat er ook zo'n motoplaat ging op moeten. Onlangs nog een mobilette gezien met S-plaat. Bijna dubbel zo breed als die mobilette.

                                          E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X