Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn vrouw wil graag een elektrische fiets aanschaffen, kent iemand van jullie de betere merken? En welke batterij best kopen (lange levensduur)
Bedankt alvast
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Mijn vrouw wil graag een elektrische fiets aanschaffen, kent iemand van jullie de betere merken? En welke batterij best kopen (lange levensduur)
Bedankt alvast
Ik heb mijn vrouw vorig jaar een Trek gekocht. Het grote prijsverschil zit hem in de batterij die ze gebruiken.
Ook was er een verschil in sterkte van de motor. Een achteruit stand zit er bij sommigen ook op.
Verder moet je het verschil eens testen tussen de motor in het voor of in het achterwiel.
Bij de trek kon je de motor afstellen naar eigen behoefte, samen met de korting, de goede batterij en de looks van het model heeft dit de doorslag gegeven. Ze heeft een 15 tal fietsen mogen testen en we hebben van elke fiets een volledige uitleg gekregen maar de details heb ik niet onthouden.
Verder nog meegeven dat ze al eens 110 km met 1 batterij lading heeft gehaald.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Thx, wat koste zo een Trek ongeveer, de prijzen verschillen nogal (batterij zal de reden zijn).
Mijn moeder heeft er 1 met voorwielaandrijving, maar koste bijna 2000 euro, beetje teveel van t goede, daarom zoeken we een degelijke rond de 1500 euro, fietsvergoeding betaald de fiets af op enkele jaren
M'n vrouw heeft voor haar woon werk verkeer een Cannondale elektrische fiets. Eentje met een Bosch motor, centraal en onderaan de bracket, alu frame en schijfremmen. Op volle kracht gaat de batterij ongeveer een 70 km's mee. Fiets weegt niet veel meer dan een gewone fiets, ik dacht een 22 kg. Kan je dus ook gemakkelijk mee fietsen zonder elektrische hulp. Is echt een zalig ding. Kost wel een 2.500 euro, maar dan heb je ook wat natuurlijk.
M'n vrouw heeft voor haar woon werk verkeer een Cannondale elektrische fiets. Eentje met een Bosch motor, centraal en onderaan de bracket, alu frame en schijfremmen. Op volle kracht gaat de batterij ongeveer een 70 km's mee. Fiets weegt niet veel meer dan een gewone fiets, ik dacht een 22 kg. Kan je dus ook gemakkelijk mee fietsen zonder elektrische hulp. Is echt een zalig ding. Kost wel een 2.500 euro, maar dan heb je ook wat natuurlijk.
Idd, stevig aan de prijs, voor wat hoott wat, thx
Ja maar dan werkt dat blijkbaar tegen dat je echt niet sneller kan dan 25 km/u. Dus in een afdaling is dat soms zelfs storend. Dit heb ik me wel maar laten vertellen en niet uit eigen ondervinding.
Ja maar dan werkt dat blijkbaar tegen dat je echt niet sneller kan dan 25 km/u. Dus in een afdaling is dat soms zelfs storend. Dit heb ik me wel maar laten vertellen en niet uit eigen ondervinding.
Thx, wat koste zo een Trek ongeveer, de prijzen verschillen nogal (batterij zal de reden zijn).
Mijn moeder heeft er 1 met voorwielaandrijving, maar koste bijna 2000 euro, beetje teveel van t goede, daarom zoeken we een degelijke rond de 1500 euro, fietsvergoeding betaald de fiets af op enkele jaren
Zal morgen de factuur eens zoeken.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Klopt niet. In een afdaling zet je de motor in neutraal en dan rijd hij net als een gewone fiets.
Je kan in een afdaling de motor ook negatief laten werken. Als je bvb 30 rijd en het is te rap dan hoef je niet te remmen maar zet je de motor op de minstand. Met de weerstand die je dan krijgt word de batterij opgeladen.
den borre
Is toch wel een hoop centen. We hebben een Prestige minder bekend Oostvlaams merk. Kost ongeveer €1000 denk ik. Nooit problemen mee gehad en levensduur batterij ook + 100km.
schoonpa heeft fietsenzaak en laatste tijd worden de elektrische fietsen enorm goed verkocht.
Hij verveeld vooral de merken L'avenir en Kint.
prijzen varieren van 1399(24V batt) tot 1899(36V)
Met de 36volts kan je toch makkelijk 100 km fietsen met behulp van de batterij.
schoonpa heeft fietsenzaak en laatste tijd worden de elektrische fietsen enorm goed verkocht.
Hij verveeld vooral de merken L'avenir en Kint.
prijzen varieren van 1399(24V batt) tot 1899(36V)
Met de 36volts kan je toch makkelijk 100 km fietsen met behulp van de batterij.
Elektrische fietsen verkopen inderdaad als zoete broodjes. Het is dan ook een zalig iets. Veel mensen die het gewone fietsen niet meer kunnen of er simpelweg te lui voor zijn, bewegen terug.
wij hebben 2 van Kalkhoff impulse gekocht. wou absoluut met batterij aan de trap-as ipv op het voorwiel. is makkelijker om mee te rijden, anders teveel gewicht op voorwiel en durft wel eens weg te glijden als het nat is.
hebben wel grotere tandwielen laten steken (tjoening!!!)
Comment