Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke elektrische fiets
Collapse
X
-
Soms denk ik ook wel aan een elctrische fiets, zou handig zijn om naar het werk te gaan. En ook de fietsvergoeding die daar dan nog eens bij komt.
Maar als ik dan de fietsen zie die we gebruiken bij onze postbedelingen, nu ja die worden dan ook wel serieus belast (gewicht dat mee moet) en dan nog eens constant stoppen en vertrekken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenJe beweegt en je rijdt proper en een auto minder en meer km vergoeding... voor iedeteen win_win
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenIk trap mezelf zot op net een gewone velo
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
-
Hier is het een dikke 25 km enkel, zo eentje die ondersteund tot 45 km/h lijkt me ook wel wat.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
30 tot 35 lijkt me een mooie snelheid.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ja, klopt... Sneller op een fiets begint gevaarlijk te worden. Maar de wetgeving rond die high speed bikes (alles sneller dan 25) is ook niet alles. Verzekering, helmplicht, plaats op de weg, niet meer mogen rijden waar gewone fietsen het mogen, een grote nummerplaat,... Voor dat kleine verschil zou ik voor een 25 per uur versie gaan, die halen constant hun 27 ongeveer. En met een dongle gaan ze een pak sneller (illegaal, beetje zoals chippen... zelfde probs zoals niet verzekerd en zo, maar weinig controle).
Als je harder wil is zo'n Makrofietsje nog het best lol. Die kan je eenvoudig op het klavier sneller maken en die halen dan 35 constant. Bosch, Yamaha en consoorten zijn een pak moeilijker. Moet je een dongle voor hebben of de truuk van 1 euro uithalen. (te lang om te beschrijven maar als er iemand wil weten hoe je dit doet typ ik het wel)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, klopt... Sneller op een fiets begint gevaarlijk te worden. Maar de wetgeving rond die high speed bikes (alles sneller dan 25) is ook niet alles. Verzekering, helmplicht, plaats op de weg, niet meer mogen rijden waar gewone fietsen het mogen, een grote nummerplaat,... Voor dat kleine verschil zou ik voor een 25 per uur versie gaan, die halen constant hun 27 ongeveer. En met een dongle gaan ze een pak sneller (illegaal, beetje zoals chippen... zelfde probs zoals niet verzekerd en zo, maar weinig controle).
Als je harder wil is zo'n Makrofietsje nog het best lol. Die kan je eenvoudig op het klavier sneller maken en die halen dan 35 constant. Bosch, Yamaha en consoorten zijn een pak moeilijker. Moet je een dongle voor hebben of de truuk van 1 euro uithalen. (te lang om te beschrijven maar als er iemand wil weten hoe je dit doet typ ik het wel)
Hier in mijn straat komen regelmatig oude wijven met zo'n elektrische fiets voorbij gereden (licht bergaf) tegen veel te hoge snelheid. Vroeger hebben ze nooit met een fiets gereden omdat ze te lui waren en nu zouden ze voetgangers en gewone fietsers zonder scrupules de gracht inrijden.
Ze hebben dus geen ervaring en stuurmanskunst maar snel fietsen met weinig inspanning is 'oh zo plezant meneer'
Er moet zo snel mogelijk een degelijke wetgeving komen hierover en desnoods een rijbewijs.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Het klopt wel van die stuurmanskunsten. Maar als je rijbewijzen en/of verzekeringen gaat verplichten voor e-bikes van max 25 km/h, dan moet je dat ook doen voor gewone fietsen. Een licht geoefend fietser haalt al snel vrij makkelijk constante snelheden van 25 km/h. Laat het maar uit, we hebben al genoeg regelneverij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenEn met een dongle gaan ze een pak sneller (illegaal, beetje zoals chippen... zelfde probs zoals niet verzekerd en zo, maar weinig controle).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIn oktober jl heb ik hier in de binnenstad een vriend verloren met zo'n vehikel, frontaal op een gewone fietsers gereden. Nog 3 weken in coma en het was voorbij Gelukkig was de gewone fietser slechts licht gewond en volledig hersteld ondertussen. Mijn kameraad reed veel te snel volgens de politie.
Hier in mijn straat komen regelmatig oude wijven met zo'n elektrische fiets voorbij gereden (licht bergaf) tegen veel te hoge snelheid. Vroeger hebben ze nooit met een fiets gereden omdat ze te lui waren en nu zouden ze voetgangers en gewone fietsers zonder scrupules de gracht inrijden.
Ze hebben dus geen ervaring en stuurmanskunst maar snel fietsen met weinig inspanning is 'oh zo plezant meneer'
Er moet zo snel mogelijk een degelijke wetgeving komen hierover en desnoods een rijbewijs.
Zelfde voor die Vespatjes trouwens, denk niet dat ik er al 10 gezien heb die in beide bochten aan de juiste kant van de weg eindigen.
Comment
Comment