Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
    prijzen staan in de configurator (--> order tab) ; prijzen beginnen vanaf +8K.
    Je kan beter eerst een sponsor zoeken ..
    En dan dat gewicht! 49 kg!!! Je kunt beter ook ineens een heftruck mee bestellen...

Comment

Na vier jaar met een elektrische 25km/u versie mijn woon-werkverkeer (2x 19km) te hebben afgefietst en er tweedehands nog een goede prijs voor te hebben gekregen ben ik dit jaar overgeschakeld naar een 45km/u fiets. De frustratie om steeds tegen die 25km/u grens aan te stoten heeft me doen overschakelen naar de snellere versie en ik heb er nog geen minuut spijt van. Wat die 45km/u betreft...met een 350watt motor haal je die snelheid wel maar deze aanhouden is nog een ander verhaal, mijn snelheden draaien eerder tussen de 35 en de 40km/u en dat is wat mij betreft voldoende. Er bestaan ook 500watt motoren en bij deze fietsen is het blijkbaar wel een koud kunstje om die 45km/u aan te houden. Verder is fietsen op zo'n snelle fiets ook een kwestie van gezond verstand en respect hebben voor de andere fietsers door af en toe je snelheid te matigen. Wettelijk moet de 45km/u versie ingeschreven worden bij de DIV en dan krijg je zo'n leuk formaat bromfiets nummerplaat die bij mij gelukkig niet uitsteekt doordat er toch 2 fietstassen op de fiets staan. Je moet ook een aparte BA verzekering afsluiten want dit type fiets valt niet meer onder de klassieke gezinspolis. Wat de helm betreft is er nog geen wettelijk kader rond gebouwd en voor mijn eigen veiligheid draag ik (in afwachting van een duidelijke wetgeving) een goede kwaliteitsfietshelm met neerklapbaar vizier. Ik geniet nu met volle teugen van mijn woon-werkverkeer en de belastingsvrije fietsvergoeding van 22 cent/km is financieel ook nog leuk meegenomen.
      Last edited by megane_cc; 19/04/2016, 10:25. Reden: typfout

Comment

het is ongelofelijk hoe de elec fiets een alternatief is geworden voor de auto, bij ons op het bedrijf (150 mensen) moeten ze de 2de keer het fietskot uitbreiden op 3 jaar en wordt nu gezorgd voor aansluitingen om de fiets op te laden

Comment

Yep, in 2015 werden 31% elektrische fietsen verkocht, bijna 1 op 3 verkochte fietsen zijn dus elektrisch aangedreven. (bron: VTB-VAB)

Comment

je haalt er netto onbelast ook nog eens een mooie opslag mee, als je 20 km van je werk woont is het €176 extra, daar moet je al een serjeuze functieverandering voor hebben

Comment

Ben benieuwd hoeveel daarvan er nog met de fiets zouden gaan moesten ze dat afschaffen.
              Want dat is ook weer zo'n subsidie die in tijden van tekorten overal op termijn niet houdbaar is.
              2.0 JTDm

Comment

just haddock, maar op dit moment betaalt je velo zichzelf terug

en wil geen slapende honden wakker maken, maar er wordt flink mee gefraudeerd

Comment

wees maar zeker
                  en als je er hun dan over aanspreekt dan is het zogezegd 'voor de gezondheid'

pardon my French maar dat soort volk doet me kotsen en ze verpesten het ook voor de 'legitieme' gebruikers
                  2.0 JTDm

Comment

het overgrote deel rijdt niet met zijn fiets in de koffer en overal wordt de staat opgelicht, ondertussen draaien de fietsenwinkels en is er een positieve mindchange tov de fiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      wees maar zeker
                      en als je er hun dan over aanspreekt dan is het zogezegd 'voor de gezondheid'

pardon my French maar dat soort volk doet me kotsen en ze verpesten het ook voor de 'legitieme' gebruikers
                      Niet veralgemenen, hee! Zo zou je al te snel tot een (ahum, ahum) significant gedeelte van de e-bikende bevolking komen...
                      Wij, bijvoorbeeld, hebben onze 2 Gocycles puur privé gekocht, en daar nooit ook maar enige subsidie voor opgestreken!
                      't Is maar dat je 't weet...

Niet te snel kotsen, dus!

Comment

Is dit mogelijk op de nieuwe fietsen van 2016?

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Het is een 2012 fiets, met dit klavier. Bij mijn weten kan je daar de wielomtrek niet in aanpassen.

www.skodaforum.eu

Comment

Ik koop die ook prive uiteraard. Omdat ik wel moet bewegen en die elektr fiets is de enige mogelijkheid. En ik doe het graag, dus heb er zeker wat voor over.
                          Dat er gefraudeerd wordt is jammer, ik vind de fietsvergoeding een mooi alternatief voor de firmawagen. Goed voor de gezondheid van de werknemers (minder zieken, minder kosten) en goed voor milieu en files.
                          In Nederland is het echt al ingeburgerd en gaan zeer veel mensen met de ebike werken. Zou toch mooi zijn, mocht die trend zich hier ook doorzetten?

Comment

ik heb het ook niet over u beste Swa want ik ken u niet maar over de km vergoeding opstrijkende frauderende e-biker medemens
                            2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              ik heb het ook niet over u beste Swa
                              Da's nu eens een pak van mijn hart, zie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Het is een 2012 fiets, met dit klavier. Bij mijn weten kan je daar de wielomtrek niet in aanpassen.

Nee, bij mijn weten gaat het niet bij dit systeem. Bij de nieuwe versies (vanaf 2014 geloof ik) van Bosch gaat het wel.
                                Staat dacht ik in de gebruiksaanwijzing, zoniet moet ik googlen want herinner me niet meer hoe ik het gedaan heb. Was iets van twee toetsen gelijk induwen, kwam je in het menu waar je miles of km kan selecteren, wielomtrek in mm,...

Comment

Voor de Bosch motor sneller te laten gaan moest er een extra kabeltje tussen gestoken worden die de computer bedriegt.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik rij dikwijls met de MTB mee met m'n vrouw als ze naar 't werk rijdt. Zo'n 27/28 per uur vind ik een ideale kruissnelheid met de MTB. Maar met haar erbij moet ik altijd wat inhouden dus. Zou wel handig zijn dat die fiets van haar zo'n 3 à 4 per uur sneller zou gaan.

Comment

Men kan de wielomtrek aanpassen met een 5%, hoe staat vermeld in de handleiding.

Bij Basisinstellingen weergeven en aanpassen.
                                      Motoren, Displays, Akkus, digitale Services: Unsere eBike-Systeme sind voll vernetzt und stecken in über 100 eBike-Marken.
                                      www.skodaforum.eu

Comment

Zoals ik al schreef is die fietsvergoeding leuk meegenomen maar als dat afgeschaft zou worden dan rij ik nog liever met de fiets mijn woon-werkverkeer dan de auto te nemen. Ik fiets immers 16 van de 19km. op autovrije fietspaden tussen velden en fruitplantages, niets beter om de stress van een dag werken te verwerken.

Comment

• Ik zou graag de moed vinden om die weinige keren dat ik met de trein naar het werk kan, de 15km naar het station te fietsen. Maar ik zeg dat al jaren...
                                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Working...
                                          X