Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Goed dat alle autoforumleden steeds alle verkeerswetten volgens wanneer ze in de wagen zitten/ Lijkt me echt wel de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Ik mij zoveel mogelijk aan de verkeerswetten te houden. In de 23 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog maar 1 bekeuring opgelopen.
Ik kan het mij niet permitteren om zware fouten te maken, anders is de kans groot dat ze mij opnieuw naar CARA sturen voor medische testen. Als ze me dan afkeuren ben ik alles kwijt.
Ik kan niet zoals zovelen op op fiets springen om effe een verplaatsing te doen. Voor mij is mijn rijbewijs mijn grote vrijheid en wens dat niet op het spel te zetten.
Zet U als proef eens in een rolstoel en doe dan eens een transfer naar je auto en dergelijke. Je zal plots wel merken hoe scheef dat je bekeken wordt. In je gezicht allemaal vriendelijk, maar als je je rug gekeerd zijt is het van "mag die wel rijden".
Mijn haren komen er recht van als ik soms zie welke stoten valide mensen bepaalde stoten uithalen op de weg.
Je kan misschien eens een bezoekje brengen aan een revacentrum waar heel veel mensen terecht komen na een verkeersongeval.
Ik zit al van kindsbeen af tussen de kinesitherapeuten ed. Ik heb al gezonde personen zien passeren (zelfs in mijn vriendenkring), die een grote mond opzetten over hoe ikzelf alles moet oplossen. Maar als ze zelf ongeveer 6 weken tussen de therapeuten zitten, zien ze het zelf niet meer zitten.
Allemaal een grote bek, tot ze er zelf voor staan ....
Last edited by ; 19/09/2016, 21:25.
Reden: typfouten
Ik mij zoveel mogelijk aan de verkeerswetten te houden. In de 23 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog maar 1 bekeuring opgelopen.
Ik kan het mij niet permitteren om zware fouten te maken, anders is de kans groot dat ze mij opnieuw naar CARA sturen voor medische testen. Als ze me dan afkeuren ben ik alles kwijt.
Ik kan niet zoals zovelen op op fiets springen om effe een verplaatsing te doen. Voor mij is mijn rijbewijs mijn grote vrijheid en wens dat niet op het spel te zetten.
Zet U als proef eens in een rolstoel en doe dan eens een transfer naar je auto en dergelijke. Je zal plots wel merken hoe scheef dat je bekeken wordt. In je gezicht allemaal vriendelijk, maar als je je rug gekeerd zijt is het van "mag die wel rijden".
Mijn haren komen er recht van als ik soms zie welke stoten valide mensen bepaalde stoten uithalen op de weg.
Je kan misschien eens een bezoekje brengen aan een revacentrum waar heel veel mensen terecht komen na een verkeersongeval.
Ik zit al van kindsbeen af tussen de kinesitherapeuten ed. Ik heb al gezonde personen zien passeren (zelfs in mijn vriendenkring), die een grote mond opzetten over hoe ikzelf alles moet oplossen. Maar als ze zelf ongeveer 6 weken tussen de therapeuten zitten, zien ze het zelf niet meer zitten.
Allemaal een grote bek, tot ze er zelf voor staan ....
Wel, ik heb al meer dan 1 000 000 km acter de kiezen zonder één bekeuring. Ik wil me niet permitteren om zware fouten te maken omdat ik vind dat je gewoon de regels dient te volgen, altijd en overal.
Mijn reactie was vooral tov alle autoforumleden die constant zeuren over 't gedrag van fietsers, terwijl ze zelf de overtredingen lijken te verzamelen in de wagen
De elektrische fietsen maken ze net zoals de elektrische wagens, lelijk! Tenzij de gewone stadsfietsen dan.
Waarom moet een elektrische fiets trouwens 45 kunnen? Ik denk dat 25 al meer dan voldoende is. Probeer dat maar is aan te houden zonder hulp, spreek dan wel over een gewone stadsfiets.
Btw als je een elektrische fiets wil kopen, neem er dan een met de tractie achteraan. Heb al horen vertellen dat wanneer de tractie vooraan zit, het wiel wel al is durft te slippen tijdens het nemen van een bocht en bij slecht weer. En als het voorwiel wegslipt lig je gegarandeerd op de grond.
De elektrische fietsen maken ze net zoals de elektrische wagens, lelijk! En dan nog is rete duur ook! Waarom moet een elektrische fiets trouwens 45 kunnen? Ik denk dat 25 al meer dan voldoende is. Probeer dat maar is aan te houden zonder hulp, spreek dan wel over een gewone stadsfiets.
Bwa, mijn vrouw heeft sinds vier jaar een Cannondale e-bike. Ik vind die er best wel vet uitzien.
En waarom een fiets 45 moet kunnen? Dezelfde reden waarom een brommer 45 moet kunnen zeker?
Bwa, mijn vrouw heeft sinds vier jaar een Cannondale e-bike. Ik vind die er best wel vet uitzien.
En waarom een fiets 45 moet kunnen? Dezelfde reden waarom een brommer 45 moet kunnen zeker?
Ook meer gewone stadsfiets, valt idd nog mee, maar heb het meer over de duurdere merken zoals Stromer, die vind ik echt ni mooi en extreem duur! Den ben je beter af met een brommertje.
Ook meer gewone stadsfiets, valt idd nog mee, maar heb het meer over de duurdere merken zoals Stromer, die vind ik echt ni mooi en extreem duur! Den ben je beter af met een brommertje.
Ik vind die Stromers superdik! Vooral dat U-vormig dagrijlicht staat vet.
Een brommer maakt lawaai, is duurder in onderhoud en je moet er benzine inkappen. Nee, echt veel liever zo'n snelle elektrische fiets.
Met een fatsoenlijke elektrische fiets zou ik het ook nog wel zien zitten om naar het werk te gaan.
Maar dan zou het ook wel eentje moeten zijn die sneller dan 25 km/h gaat.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik denk als je 25 km/u kunt rijden zonder al teveel bij te trappen dat je toch al vlotjes vooruit gaat met de fiets, zo eentje zou ik nog overwegen om naar het werk te rijden, maar dan wel met achterwielaandrijving!
Ik denk als je 25 km/u kunt rijden zonder al teveel bij te trappen dat je toch al vlotjes vooruit gaat met de fiets, zo eentje zou ik nog overwegen om naar het werk te rijden, maar dan wel met achterwielaandrijving!
De elektrische fietsen maken ze net zoals de elektrische wagens, lelijk! Tenzij de gewone stadsfietsen dan.
Waarom moet een elektrische fiets trouwens 45 kunnen? Ik denk dat 25 al meer dan voldoende is. Probeer dat maar is aan te houden zonder hulp, spreek dan wel over een gewone stadsfiets.
OMdat 45 m/h perfect veilig doenbaar is, en omdat zo verplaatsingen tot 40 km doenbaar worden met e-bike.
Ik denk als je 25 km/u kunt rijden zonder al teveel bij te trappen dat je toch al vlotjes vooruit gaat met de fiets, zo eentje zou ik nog overwegen om naar het werk te rijden, maar dan wel met achterwielaandrijving!
Achterwielaandrijving.... Middenmotor moet je hebben. Veel geleidelijker, natuurlijker en zeer krachtige motoren in beschikbaar tot 75Nm
45 op een stadsfiets is veel te snel.
Gevoelsmatig klopt het niet, de zithouding op zo een fiets leent zich daar niet toe.
Een Stromer ed is veel robuuster en heeft een andere zithouding ook.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
En 45 is de topsnelheid. Bij de meeste fietsen die 45 kunnen, moet je al heel hard trappen om dit te halen. De meesten spreken over een kruissnelheid van een 35 km per uur.
45 op een stadsfiets is veel te snel.
Gevoelsmatig klopt het niet, de zithouding op zo een fiets leent zich daar niet toe.
Een Stromer ed is veel robuuster en heeft een andere zithouding ook.
Ik ken enkele mensen die met zo'n fiets rijden, en ook met een koersfiets. Ze rijden er allemaal aan max snelheid mee rond (met de koersfiets rijden ze sowieso al > 30 km/h, dus wat is het nut van 35 km/h met zo'n electrische fiets), en hebben alle drie na een testirit gekozen voor dit type fiets, omdat ze zich er veiliger op voelden dan op een koerfietsmodel van stromer (dat ze ondertussen hebben stopgezet: beter zicht, en de bredere banden helpen ook).
Met een 500 W batterij kan je met dit soort fiets als geoefende fietser ongeveer 50 km aan volle snelheid rijden. En wat zou een stromer robuuster zijn? Koga is één van de beste frame-producenten in de wereld.
En 45 is de topsnelheid. Bij de meeste fietsen die 45 kunnen, moet je al heel hard trappen om dit te halen. De meesten spreken over een kruissnelheid van een 35 km per uur.
Ik train dikwijls op 't jaagpad, er steken mij geregeld zo'n 45'ers voorbij. Onlangs nog bij ene aangepikt, die reed toch constant 42/43 per uur.
Comment