Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ja, die komt er zeker, afmetingen zijn ook al bekend, maar wanneer ze die gaan beginnen verdelen is de vraag. ik wacht er ook op voor de camino. daar past zo een motoplaat echt niet op.
    normaal moest vanaf 1juli de kleine plaat er zijn. ik wacht ook af want vanaf december zou mijn camino ook een nr plaat moeten hebben



    Kleinere nummerplaat
    De speed-pedelec krijgt ook een aangepaste, kleinere kentekenplaat. De kentekenplaat wordt 10 breed en 12 cm hoog. Net zoals op andere kentekenplaten is er een letter-nummercombinatie. Voor de speedpedelec bestaat die uit een "P", gevolgd door een groep van drie cijfers met daaronder een groep van drie letters, of omgekeerd. Ook voor bromfietsen klasse A, klasse B en lichte vierwielers krijgen een eigen lettergroep voor de kentekenplaat.
    Voortbewegingstoestellen
    Ook voortbewegingstoestellen (zoals bijvoorbeeld het "monowheel") waarmee sneller dan stapvoets wordt gereden, worden met de aanpassing van de wegcode gelijkgesteld met fietsers. Dat betekent dat zij voortaan, indien ze sneller dan stapvoets bewegen, ook gebruik moeten maken van een fietspad of de rijweg. ?
    Het zowel het koninklijk besluit over de aanpassing van de wegcode als het ministerieel besluit voor de kleinere nummerplaat treden in werking vanaf 1 oktober 2016.
    oktober dus, kan ik eindelijk mijn plaat gaan aanvragen se
    Last edited by andydv; 22/09/2016, 15:16.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Elektrische fietsen verkopen inderdaad als zoete broodjes. Het is dan ook een zalig iets. Veel mensen die het gewone fietsen niet meer kunnen of er simpelweg te lui voor zijn, bewegen terug.
      tja, dat is juist het probleem : oudjes die al jaren niet meer gefietst hebben zijn nu heel blij 25km/u te kunnen bereiken, maar dat is tot de volgende bocht, dan vliegen ze uit de baan; en om te remmen hebben ze geen kracht genoeg niet meer in hun handen. Bellen kunnen ze nog wel, alsmede oversteken op de zebrapaden, waar ze denken voorrang te hebben.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        tja, dat is juist het probleem : oudjes die al jaren niet meer gefietst hebben zijn nu heel blij 25km/u te kunnen bereiken, maar dat is tot de volgende bocht, dan vliegen ze uit de baan; en om te remmen hebben ze geen kracht genoeg niet meer in hun handen. Bellen kunnen ze nog wel, alsmede oversteken op de zebrapaden, waar ze denken voorrang te hebben.
        Idd! Je ziet niks anders tegenwoordig, daar komen vodden van
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
          OMdat 45 m/h perfect veilig doenbaar is, en omdat zo verplaatsingen tot 40 km doenbaar worden met e-bike.

          Niet mooi? Kijk dan eens naar deze...

          http://www.koga.com/nl/fietsen/elekt...r8.htm?frame=H
          Mooie fiets idd, maar 4000€ voor ne vélo??? Da heb ik er echt niet voorover.
          Ik vind 40+ toch wel snel voor een fiets, als je dan ergens tegen rijd... of valt.
          Bij ons is er ne collega die met een Stromer kwam werken, ik 10 km met de fiets, hij 16 km met de fiets. Op 20 min was die thuis!! Waar ik 30 min deed over de 10 km.
          Onlangs is hij gevallen en sindsdien komt die terug met de auto werken. Zag eraan te komen, gelijk die daar mee reed... steeds tot het uiterste.

          Comment


          • Deze vond ik wel knap, de Granville Eperformance, 45 per uur

            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • ik heb al meer dan een jaar die Koga. Ik moet 29km enkel, bijna uitsluitend langs een breed jaagpad waar geen auto's rijden. Ik ben een redelijk ervaren fietser.
              ik doe er nu ongeveer 45 min over met de fiets, tegenover 40 min met de auto...
              de maximale ondersteuning is in realiteit 44km/u, en daar zit een grote marge op, dus dan rij ik ong. 40km/u. Op turbostand doe ik dat met hartslag 125, dus dat is geen overdreven inspanning, maar je bent wel degelijk 'door aan het fietsen'. Op sport-stand ben ik serieus aan het sporten om die 40km/u te halen.
              En ja, bijna elke rit eindig ik met één of meerdere coureurs in mijn wiel

              ik zou er trouwens niet iemand op zetten die niet gewoon is om te sturen met een fiets. En het is een lang en zwaar geval, dus af en toe voelt het toch tricky aan, je hebt niet dezelfde stuurkracht als op een koersfiets

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                Mooie fiets idd, maar 4000€ voor ne vélo??? Da heb ik er echt niet voorover.
                Ik vind 40+ toch wel snel voor een fiets, als je dan ergens tegen rijd... of valt.
                Bij ons is er ne collega die met een Stromer kwam werken, ik 10 km met de fiets, hij 16 km met de fiets. Op 20 min was die thuis!! Waar ik 30 min deed over de 10 km.
                Onlangs is hij gevallen en sindsdien komt die terug met de auto werken. Zag eraan te komen, gelijk die daar mee reed... steeds tot het uiterste.
                Dat geldt voor een brommer toch ook allemaal?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                  Mooie fiets idd, maar 4000€ voor ne vélo??? Da heb ik er echt niet voorover.
                  Ik vind 40+ toch wel snel voor een fiets, als je dan ergens tegen rijd... of valt.
                  Bij ons is er ne collega die met een Stromer kwam werken, ik 10 km met de fiets, hij 16 km met de fiets. Op 20 min was die thuis!! Waar ik 30 min deed over de 10 km.
                  Onlangs is hij gevallen en sindsdien komt die terug met de auto werken. Zag eraan te komen, gelijk die daar mee reed... steeds tot het uiterste.
                  Je krijgt fietsvergoeding a 20 cent/km...die nu met de plaat bij de 45 per uur fietsen dreigt te vervallen

                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Dat geldt voor een brommer toch ook allemaal?
                    Nen brommer kost geen 4000€.
                    Van een brommer verwacht men die snelheid, van een fiets niet, waardoor je als auto bestuurder je lelijk kunt mispakken met alle gevolgen van dien...
                    Past op, ik ben er niet tegen, in tegendeel, ik zie me daar in de toekomst ook nog mee rijden, voor het werk ideaal. Maar dan wel eentje die 25 km/u gaat, die vallen nog mee kwa prijs ook.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Je krijgt fietsvergoeding a 20 cent/km...die nu met de plaat bij de 45 per uur fietsen dreigt te vervallen

                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                      Hoe gaan ze dit controleren, als je aan het werk meegeeft dat je met de fiets komt...

                      Comment


                      • erewoord en sociale controle (hopelijk)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                          Hoe gaan ze dit controleren, als je aan het werk meegeeft dat je met de fiets komt...
                          Als er een nummerplaat op je fiets hangt zal het toch wel snel genoeg opvallen, niet?

                          Comment


                          • fietsen met plaat zouden geen vergoeding meer krijgen, hoop dat dat hiaat wordt rechtgezet

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                              Als er een nummerplaat op je fiets hangt zal het toch wel snel genoeg opvallen, niet?
                              En dan? Wie gaat zich daarmee bezig houden om elke fiets te gaan controleren of ze een nummerplaat hebben of niet?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Hoe gaan ze dit controleren, als je aan het werk meegeeft dat je met de fiets komt...
                                bij je aangifte voor de fietsvergoeding misschien? bij ons op het werk moet je een attest bijleveren van de electrische fiets.
                                doe je dat niet, dan kunnen ze je daar eender wanneer op pakken en alle betaalde fietsvergoedingen terugeisen.

                                dit is fraude. 1 jaloerse collega is voldoende om de bal te laten rollen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                  bij je aangifte voor de fietsvergoeding misschien? bij ons op het werk moet je een attest bijleveren van de electrische fiets.
                                  doe je dat niet, dan kunnen ze je daar eender wanneer op pakken en alle betaalde fietsvergoedingen terugeisen.

                                  dit is fraude. 1 jaloerse collega is voldoende om de bal te laten rollen
                                  Enkel op fietsen die dan meer dan 25 km/u rijden wsl?

                                  Comment


                                  • nope, alle electrische fietsen.
                                    als dat attest dan zegt dat die max 250watt is, en ondersteuning stopt bij 25km/h, dan krijg je nog steeds fietsvergoeding.
                                    die 45km/h gevallen dus niks.

                                    bij ons staat ook duidelijk vermeld dat de persoon de hoofdkracht moet leveren

                                    De belangrijkste drijvende kracht moet dan ook worden verstrekt door de gebruiker in zittende, liggende of staande houding.
                                    Het gebruik van een fiets met elektrische ondersteuning wordt toegestaan, ongeacht de manier van opladen van de batterij (door te trappen, via het elektriciteitsnet, door zonne-energie…) voor zover de gebruikte fiets aan de toekenningsvoorwaarden beantwoordt. De autoriteit dient zich hiervan te vergewissen op basis van de technische fiche van de fabrikant die bij de aanvraag dient te worden gevoegd.
                                    In dit geval, dient een bijzondere aandacht aan de volgende punten te worden besteed (zie voorbeeld in Bijl F):
                                    - Max vermogen = 0,25 kW,
                                    - aandrijfkracht wordt onderbroken op 25 km/u of indien de bestuurder ophoudt met trappen.
                                    De fietsvergoeding wordt eveneens toegekend voor het gebruik van een rolstoel of enig ander vervoermiddel voor mindervaliden, eventueel met elektrische ondersteuning, of enig ander niet-motorisch aangedreven licht vervoermiddel voortbewogen door de spierkracht van de gebruiker(s), zoals de tandem (de fietsvergoeding wordt toegekend aan elk van beide gebruikers), step of rolschaatsen.
                                    voor 45km/h te halen heb je toch vlot 400-500watt nodig.
                                    de persoon zal ongeveer 150-200watt kunnen leveren, dwz dat de motor dan 200-350watt moet duwen of dus meer dan de rijder.
                                    Last edited by andydv; 22/09/2016, 22:27.

                                    Comment


                                    • Ze gaan die beperking schrappen.
                                      Fietsvergoeding voor alle fietsen, 25 of 45 km/h.

                                      Is ook logisch hé.
                                      Ze willen meer fietsers, ook voor iets langere afstanden, dus waarom zou je dan mensen straffen die van verder willen komen met een snellere fiets.
                                      Blijft milieuvriendelijk, en vermindert files.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                        Ze gaan die beperking schrappen.
                                        Fietsvergoeding voor alle fietsen, 25 of 45 km/h.

                                        Is ook logisch hé.
                                        Ze willen meer fietsers, ook voor iets langere afstanden, dus waarom zou je dan mensen straffen die van verder willen komen met een snellere fiets.
                                        Blijft milieuvriendelijk, en vermindert files.
                                        Meer fietsen is minder auto's, dus minder inkomsten voor de staat, uiteindelijk zullen ze wel iets anders uitvinden om het ons geld te laten kosten, zoals altijd!

                                        Uiteindelijk draait toch alles om geld, was het echt voor het milieu geweest dan reden we allemaal al lang met een elektrische wagen.

                                        Comment


                                        • bwa, wie naar zijn werk fietst, zal nog altijd een auto houden voor de regendagen.
                                          maar, de verkoop van een electrische fiets, das toch rap 1000€. daar zit dan al 21% btw in voor de staat of 200€.
                                          als we nu rekenen dat de helft van de brandstofprijs accijnzen zijn, dan hebt ge al evenveel btw betaald als 400€ diesel kopen. met die 400€ diesel (400L) rijd ge zo een 8000km mee (5L/100km verbruik).

                                          t zal toch ff duren voor ge 8000km hebt gefietst waarbij de auto is blijven staan. dus zoveel verlies hebben ze daar toch niet aan hoor

                                          Comment

                                          Working...
                                          X