Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • die electrische fietsen worden al getuned ook nu. je vind zo van die 'blokjes' met chip erin die je over de meetsensor klikt waardoor je ineens 40-45 haalt met zo een 25km/H ding.
    of je moet wat kabels toevoegen en zo een dongle inpluggen.

    nu gaan ze daar kunnen op gaan jagen. 25km/h pedelecs die getuned zijn... (google maar eens op afbeeldingen van 'ebike tuning')

    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Mag je daar woon-werk mee doen?
    zolang die jaarlijks gekeurd wordt en op normale nummerplaat staat wel. je blijft zowieso belastingsvrij alleen de verzekering is iets duurder dan een oldtimerverzekering

    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Stromer is dan ook de uitzondering. Met de meest verkochte Bosch motoren is het wel niet zo simpel 45 te halen.

    Geef de fietsers een nummerplaat zodat ze herkenbaar zijn. Nu rijden ze maar naar believen omdat ze denken onpakbaar te zijn. Als je niks uitspookt hoef je met zo'n nummerplaatje niet in te zitten...
    nog een paar daagjes en ze hebben een nr plaat ;-) (althans de nieuwe inschrijvingen, de oude hebben nog ff tijd zeker?).
    45 is best hard voor met de fiets continue te rijden. 30-35 op schone vrije banen is meer dan genoeg. in de stad houd je je best rond de 25-30.
    je rijd met een brommer toch ook niet voluit in stadsverkeer.
    Last edited by andydv; 28/09/2016, 06:35.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      die electrische fietsen worden al getuned ook nu. je vind zo van die 'blokjes' met chip erin die je over de meetsensor klikt waardoor je ineens 40-45 haalt met zo een 25km/H ding.
      of je moet wat kabels toevoegen en zo een dongle inpluggen.

      nu gaan ze daar kunnen op gaan jagen. 25km/h pedelecs die getuned zijn... (google maar eens op afbeeldingen van 'ebike tuning')



      zolang die jaarlijks gekeurd wordt en op normale nummerplaat staat wel. je blijft zowieso belastingsvrij alleen de verzekering is iets duurder dan een oldtimerverzekering
      Je kan die zelfs tunen gewoon met een magneetje. Kost 1 euro ipv een Dongle die toch al gauw wat geld kost. Ipv de magneet van de snelheidsopname in het achterwiel te gebruiken, steek je een magneetje in je trapper. Plooi het opname element naar je trapper, maak het daar vast met een spanbandje en je hebt een onbegrensde fiets omdat die nu de snelheid van de trapper opmeet. Kracht bijvoegen kan je nooit, ook niet met een Dongle.

      Is wel ideaal zo dat je belastingsvrij kan rijden en zelfs woonwerk doen. Denk dat weinigen dat weten, anders zouden er wellicht zijn die dit meer doen denk ik.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
        die remt niet af, hij helpt niet meer mee.
        hetgeen je moest trappen om naar 47km/h te geraken, is effectie de kracht die je nodig hebt om 45km/h aan te houden. niet haalbaar als doorsnee fietser.
        30continue aanhouden is al verschrikkelijk moeilijk met een ordinaire fiets.

        ik rijd nu velomobiel, 30km/h continue aanhouden is peanuts
        Dus de motor stopt volledig aan 45? Als hij blijft werken dan moet die 2 km/h er bovenop toch te doen zijn.
        Ik voelde echt een remmend effect. Meer dan enkel mechanische weerstand.

        Ik ben geen topfietser maar kan (op de koersfiets) toch een tijdje 40 aanhouden. Op mountainbike lukt 35 ook enkele km's.

        Ga dat eens uitzoeken
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Je kan die zelfs tunen gewoon met een magneetje. Kost 1 euro ipv een Dongle die toch al gauw wat geld kost. Ipv de magneet van de snelheidsopname in het achterwiel te gebruiken, steek je een magneetje in je trapper. Plooi het opname element naar je trapper, maak het daar vast met een spanbandje en je hebt een onbegrensde fiets omdat die nu de snelheid van de trapper opmeet. Kracht bijvoegen kan je nooit, ook niet met een Dongle.

          Is wel ideaal zo dat je belastingsvrij kan rijden en zelfs woonwerk doen. Denk dat weinigen dat weten, anders zouden er wellicht zijn die dit meer doen denk ik.
          wordt zelf meegedeeld bij de aankoop van de fiets...
          nu moet je die opnemer volledig gaan verzetten. terwijl je anders gewoon dat ding over de sensor klikt en gedaan. makkelijk te verwijderen zou je toch eens politie achter u hebben. paar kleine straatjes in, blokje verwijderen en voort fietsen

          Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Dus de motor stopt volledig aan 45? Als hij blijft werken dan moet die 2 km/h er bovenop toch te doen zijn.
          Ik voelde echt een remmend effect. Meer dan enkel mechanische weerstand.
          wat jij voelt is het wegvallen van de hulpkracht.
          bv aan 40km/h duw jij 200watt en de motor ook 200watt
          aan 44km/h duw jij 220watt en de motor 200watt
          aan 45km/h duw jij 240watt en de motor 190watt
          aan 46km/h duw jij 430watt en de motor 0.
          en dat is het remmend effect dat jij voelt, je moet ineens 200watt extra duwen om de snelheid aan te houden (van 45.0 naar 45.1km/h)

          ik heb zelf een electrische fiets gebouwd, die reed zelfstandig 22km/h
          als ik meetrap ging die tot 29km/h echter vanaf 30km/h kon ik gewoon niet harder, hoe hard ik ook begon te duwen. ik had het probleem dat ik een borstelmotor had en die ook als dynamo kan werken.
          zolang de accuspanning meer is dan wat de motor zou genereren op dat toerental, blijft het een motor. op 30km/h echter was de motorspanning hoger dan de accu, en begon die de accu te laden. hoe harder ik trapte, hoe meer de accu bij laadde.
          als ik dan mijn knopje afzette van de aandrijving, viel het dynamo effect weg en ging ik ineens harder.
          ik had ook nog steeds het gevoel dat er iets afremde als ik van 29km/h met ondersteuning naar 30km/h met uitgeschakelde motor trapte, maar het was gewoon het wegvallen van de hulp.
          als ik dan de motor op 35km/h weer inschakelde, dan remde de boel pas serieus af.

          aan 45km/h heb je gewoon immens veel wrijving met de lucht waardoor je haast gelimiteerd wordt. bij tegenwind moet ik zelf trappen om boven de 20km/h te blijven in bergaf. met de aerodynamische velomobiel dat ik nu heb, trap ik zo boven de 30km/h, zelf met tegenwind. als ik ff doortrap, ga ik gewoon naar 50



          zoals je kan zien, kan je met 150watt en sterke tegenwind een goeie 3.9km/h halen met een verwaarloosde fiets, 5.5km/h met een goeie fiets, 9.3km/h met een koersfiets en 12.1-17.4km/h met zo een velomobiel. 40km/h zit je al boven de 250watt te trappen, dan gaat zo een velomobiel tussen de 41 en de 50km/h al
          Last edited by andydv; 28/09/2016, 08:36.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Je kan die zelfs tunen gewoon met een magneetje. Kost 1 euro ipv een Dongle die toch al gauw wat geld kost. Ipv de magneet van de snelheidsopname in het achterwiel te gebruiken, steek je een magneetje in je trapper. Plooi het opname element naar je trapper, maak het daar vast met een spanbandje en je hebt een onbegrensde fiets omdat die nu de snelheid van de trapper opmeet. Kracht bijvoegen kan je nooit, ook niet met een Dongle.

            Is wel ideaal zo dat je belastingsvrij kan rijden en zelfs woonwerk doen. Denk dat weinigen dat weten, anders zouden er wellicht zijn die dit meer doen denk ik.
            Ik heb dat eens getest op de elektrische fiets van m'n vrouw. Dat werkte een 100 meter, en toen sloeg die in 'noodloop'.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              iedereen bij ons op job zit intussen op stromer
              Ik kom 'in de spitsuren' veel stromers tegen (of ze steken me voorbij) op het jaagpad (Wijnegem, Oelegem). Zijn mensen van den buiten die in 't stad werken. Moet plezant zijn, de bruggen van de autosnelweg met allemaal stilstaand verkeer erop die je zalig tegen 45 langs 't water kan passeren. Moest ik in Antwerpen moeten gaan werken, direct zo'n Stromer onder m'n gat.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Ik heb dat eens getest op de elektrische fiets van m'n vrouw. Dat werkte een 100 meter, en toen sloeg die in 'noodloop'.
                Was dat Bosch(performance in ons geval)? Want daarop werkt het wel...

                Comment


                • Mijn vrouw haar Trek kan je wel doen afremmen.
                  Dan wordt de batterij opgeladen.
                  Op de zwaarste stand moet je al serieuze benen hebben om de fiets vooruit te krijgen.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Ik heb dat eens getest op de elektrische fiets van m'n vrouw. Dat werkte een 100 meter, en toen sloeg die in 'noodloop'.
                    2magneetjes proberen. zou kunnen dat het aantal omwentelingen te weinig was en de motor wist dat er iets niet klopte.
                    een normaal wiel doet een 200rpm voor 25km/h, de cadans van een gewone fiets zit zo rond de 60-70. met 2magneetjes zou de motor dan 120-130rpm zien en dan zou je er een 35-40km/h mee kunnen halen. met 1magneetje zou de motor moeten doortrekken tot 75km/h

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                      Mooie fiets idd, maar 4000€ voor ne vélo??? Da heb ik er echt niet voorover
                      Niks mis met een fiets van 4000€, ik heb MTB's gehad die duurder waren, en daar zat geen elektrische hulpmotor op.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Ze gaan die beperking schrappen.
                      Fietsvergoeding voor alle fietsen, 25 of 45 km/h
                      Heb je daar meer info over? Zou goed zijn... het enige wat me tegenhoud om een 45km/h fiets aan te schaffen is het wegvallen van de fietsvergoeding.

                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Een degelijke fiets heb je bijlange niet voor 1000 euro... Moet toch 2000 rekenen voor iets te hebben. Heb er hier drie staan, dus ken de prijzen
                      Dit moet ik toch een beetje tegenspreken.

                      Ok, een kant-en-klare elektrische fiets heb je niet voor 1000€, toch geen deftige, maar duurder is niet altijd beter.
                      Mijne pa heeft een 3400€ kostende Koga Miata en da ding heeft al voor meer ellende dan plezier gezorgd. Fiets is 2.5 jaar oud en er zit al een nieuwe motor en nieuwe sturing in.
                      Nu begint de batterij moeilijk te doen, momenteel is de fiets binnen bij de LBS en we hopen dat ze de batterij alsnog onder garantie willen vervangen.
                      De Batavus van m'n moeder (ook goed voor 2700€) heeft al een nieuwe batterij gekregen in het eerst jaar.

                      En dan sta je daar met een kapitaal van +6000€ aan fietsen en ge ziet die prullen van den Itek fietsen zonder problemen.


                      Zelf heb ik het anders aangepakt. Ik ging al met de fiets werken en wilde dat ook op een snellere manier doen.
                      Mijn Trek T500SL was veel te goed om voor veel te weinig geld te verkopen of om aan de kant te zetten.
                      Omdat ik toch niet wist wat ik wilde heb ik mijn fiets laten ombouwen. Kostte me ongeveer 850€

                      Zo'n ombouw heeft voor- en nadelen.
                      Nadelen zijn dat je geen interne kabels hebt.

                      Voordeel is dat je zelf de fiets kan programmeren, en dat er geen begrenzing op zit zoals bij de kant-en-klare fietsen.
                      Ik heb nu een 250w motor, dus volledig als 25km/h fiets, maar ik heb de begrenzing op 40km/h gezet.
                      De motor is niet sterk genoeg om te ondersteunen tot 40km/h, maar snelheden tot pakweg 32km/h zijn goed haalbaar (geen tegenwind)

                      Het is niet veel, maar het maakt toch wel een verschil ... fietsen met dat remmend gevoel aan 25km/h of gewoon vlotjes tegen 30km/h trappen.

                      Achteraf gezien ben ik content dat ik geen kant-en-klare 25km/h fiets heb gekocht.


                      Als het effectief klopt dat de fietsvergoeding ook gaat bestaan voor 45km/h fietsen .... dan koop ik me in de toekomst zo'n snelle fiets. Ideaal voor woon-werk!
                      Tegen regen en koude kan je je kleden, ik zal de fiets alleen laten staan als de fietspaden vol aangevroren sneeuw liggen. Op de weg waag ik me niet met de fiets, zeker niet in de winter;
                      Last edited by A.S.Moto; 08/10/2016, 07:52.

                      Comment


                      • Met zo'n 45 km/h fiets mag je toch niet op de fietspaden? Of ben ik mis?

                        Comment


                        • Met een 45km/h fiets kan je kiezen als de max toegelaten snelheid 50km/h is, op de weg of op het fietspad.
                          Ligt de snelheid hoger ben je verplicht het fietspad te nemen.
                          Uitzonderingen via verkeersborden.

                          Comment


                          • Je zegt dat je je eigen ombouw liet doen voor 850 euro en dat de fiets zodoende maar zoveel kost. Maar je moet er je originele fiets ook bijtellen hee, die zal toch ook een 1000 euro gekost hebben?
                            Ik heb hier zo'n Trek met Bosch Performance oa. Die kan je echt moeilijk vergelijken met een ombouw omwille van de afwerking en vooral het motorgedeelte. Allé, is mijn mening toch.

                            Comment


                            • een fiets hoeft geen 1000€ te kosten hé.
                              ik heb alle apparatuur gekocht om een electrische scooter te bouwen.
                              650W controller, gashendels, remhendels, 650Watt motor, tandwielen, ketting, contactslot, kabelboom en ik kom aan nog geen 100€ voor alles. enkel de accu moet ik nog kopen.

                              een hub motor of centrale motor voor een fiets schat ik zo rond de 50-100€.
                              het duurste onderdeel zal wel de accu zijn en daar kost een cel ongeveer 3-5€. reken op een 30-40cellen pet accu, zit daar minstens 200€ in aan batterijtjes alleen. stel accu en lader op een 400-500€.
                              display er nog bij van een 50€ en een kabelboom van 10€.

                              simpele fietskader van een 200-300€, 2wielen aan 30€/stuk, stuur, zadel, remhendels, remblokjes, tandwielen en derailleur... pak de gehele fiets een 500€ ook. kan je voor een 1200€ toch iets deftig in elkaar steken. als je wat bespaard met goedkopere onderdelen is minder dan 1000€ perfect haalbaar voor iets goeds

                              Comment


                              • Jij bent dan ook McGyver tov anderen.

                                Verstuurd met de postduif.

                                Comment


                                • heeft niet veel met macgyver te maken hé. die scooter dat ik ga bouwen nu wel.

                                  maar als je 'normale' fietsonderdelen koopt, kan je een fiets samenstellen voor nog geen 1000€ en kwalitatief goed.
                                  een beetje fietsenmaker kan uit zijn winkel een 400€ gewone fiets nemen, daar een kit van 600€ opsteken met de nodige attesten, en dan heb je voor 1000€ een electrische fiets (en zal beter zijn dan een 1000€ electrische fiets uit zo een supermarkt).
                                  dit kits zijn dan nog vaak compatibel met verschillende batterijen, terwijl als je zo een fabrieksoriginele fiets koopt, je dan ook vastzit aan de peperdure originele batterijen. en dat is altijd een hekelpunt geweest bij mij.

                                  enkel de modellen met middenmotor vragen een specifiek frame aan de trapas, dat kun je niet zomaar zelf bouwen.

                                  ik heb destijds een paar maand een makita fiets gehad voor woon-werk verkeer op andere lokatie. het grote voordeel was dat die op gewone makita batterijen werkte en je daar overal aangeraakt. ook handig als je wat verder moet, gooi je gewoon 2 reserve in de rugzak




                                  Comment


                                  • Ben benieuwd wat je van de camino gaat maken.

                                    Verstuurd met de postduif.

                                    Comment


                                    • Gewoon ter info, andy je kan nu ook middenmotoren kopen voor nabouw in elke fiets

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Je zegt dat je je eigen ombouw liet doen voor 850 euro en dat de fiets zodoende maar zoveel kost. Maar je moet er je originele fiets ook bijtellen hee, die zal toch ook een 1000 euro gekost hebben?
                                        Ik heb hier zo'n Trek met Bosch Performance oa. Die kan je echt moeilijk vergelijken met een ombouw omwille van de afwerking en vooral het motorgedeelte. Allé, is mijn mening toch.
                                        Klopt, de Trek T500SL is een fiets van >1000€, alleen kocht ik 'm enkele jaren geleden als jonge tweedehands voor 450€

                                        Nu was het de keuze, of een complete, nieuwe e-bike en mij kennende zou die vlot +2000€ kosten, zelfs op fietsenwinkel.be, of mijn Trek laten ombouwen voor 850€


                                        Uiteindelijk ben ik dus voor 850€ gesteld, de waarde van de fiets tel ik niet mee... de fiets was er toch al, verkopen brengt niets meer op...


                                        Qua afwerking kan een ombouw niet op tegen een kant-en-klare fiets, maar het scheelt ook een pak in aankoopprijs en dat is zeker niet onbelangrijk.
                                        Qua motorgedeelte.. zoals ik nog schreef hebben mijn ouders hun portie pech al gehad met hun dure fietsen, en rij ik voorlopig probleemloos met dat goedkope setje.

                                        Nog een groot voordeel is dat ik momenteel +/- 30km/h kan fietsen, terwijl de meeste kant-en-klare fietsen gaan inhouden bij 25km/h



                                        Vanaf het moment dat de fietsvergoeding ook telt voor 45km/h fietsen ga ik wel uitkijken voor een kant-en-klare speed pedelec.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

                                          enkel de modellen met middenmotor vragen een specifiek frame aan de trapas, dat kun je niet zomaar zelf bouwen.

                                          Tegenwoordig bestaan er ombouwsets met middenmotor. Ziet er niet uit, maar het bestaat wel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X