Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• M'n collega z'n drie maanden oude Stromer staat trouwens bij de FM om er een nieuwe motor in te steken...
    Als ik een fiets van 4000+ euro had, zou ik er niet zo gerust op zijn.
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Afgelopen vrijdag voor het eerst in meer dan 5 jaar nog eens op een fiets gezeten.
      Was dan nog voor het werk, om post rond te brengen in Genk (textielzakjes van de kringwinkel).
      Normaal gezien doe ik altijd de stukken centrum te voet, maar ze hebben me gesmeekt om met de fiets te gaan, hadden een fietser te kort.

Om post te doen is nu niet echt voor herhaling vatbaar, altijd borduur op en af is fataal voor de rug.
      Maar wat het fietsen op zich betreft heb ik de smaak wel terug te pakken.
      Heb het afgelopen weekend al wat zitten rondkijken naar elektrische fietsen, en de mogelijkheden om een bestaande fiets om te bouwen naar elektrisch.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Koop een bestaande fiets, vele beter dan een ombouw. Heb al een tiental electr fietsen gehad uit alle prijsklassen. Lees je eerst eens goed in want je hebt veel verschillen: met trapkrachtsensor en zonder, voorwiel, achterwiel of middenmotor,... En doe dan testritjes. Alles hangt af van je budget.

Comment

• 25 km moet je doen per rit, 50 x .22, das €11 per dag als je ermee gaat werken als uw baas de fietsvergoeding geeft, kun je mee investeren

Comment

• Die ombouw kits kosten ook veel geld en je blijft met een zwaar wiel zitten.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik zit hier met 5 fietsen, vandaar het idee om een er van om te bouwen.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Heb daar ook ooit aan gedacht maar een degelijke set zit je ook al rond de 1000 euro. Heb hier oa een bijna nieuwe MTB Trek met Bosch performance middenmotor staan... 1600 euro en verkocht. Niks voor u?

Comment

• Ik ben alles nog aan het uitzoeken.
                  Misschien beter zien om enkele van die fietsen die ik hier heb weg te doen, maar als ik iets nieuw zou kopen denk ik ook wel aan zo een fiets die 45 km/h kan. (maar dan moet je ook een nummerplaat en zo hebben)

Op het werk zijn er twee fietsen die als elektrische fiets zijn aangekocht, met goede verwachtingen, maar uiteindelijk brol.
                  Uiteindelijk zijn zowel die twee elektrische als de andere 3 gewone fietsen omgebouwd met zo een set en die doen het nu veel beter dan de originele elektrische.

Comment

• Ja maar ge moet weten wat je koopt hee. Best is je eerst eens goed in te lezen. Als je bepaalde vragen hebt, kan je ze hier ook stellen... Beste fietservaring is volgens mij de middenmotor Bosch of Yamaha.

Comment

• DHL, ik heb de indruk dat ge iets meer van elektrische fietsen weet dan ik.
                      Ik zoek mij eentje aan te schaffen, en ik heb me al eens goed ingelezen.

Ik twijfel tussen de volgende 2:

http://www.cannondale.com/en/Europe/...ntid=undefined

https://www.cube.eu/nl/2017/e-bike-t...flashred-2017/

Met alle twee een testritje gemaakt, en als onervaren fietser (méér dan 15 jaar op gene vélo gezeten) moet ik zeggen dat ze alle twee even goed rijden.
                      Ze hebben dan ook beide dezelfde Bosch Performance CX (koppel 75 nM)...

Ik vind ze ook alle twee even mooi...

De Cube is een beetje goedkoper; maar op zich is de prijs van die Cannondale nu niet het probleem.

Wat is uw mening, en liefst ook het waarom?

Merci hé.
                      Last edited by Maurice P.P.; 07/03/2017, 11:32.

Comment

• De Cannondale heeft de lichtere motor van 60 Nm volgens mij. De Cube zal ook een beetje comfortabeler zijn (verende zadelpen, geometrie en voorvering tov mindere vering in Cann.)
                        Voor mij de Cube... Zal wel een paar honderd Euro verschil zijn en het comfort. Plus de CX motor. Met het uitgespaarde geld zou ik de Nyon computer eens bekijken als je graag snufjes en navigatie hebt.
                        De Cube is een fiets die bij mij als één van de topfavorieten naar voor zou komen.
                        Ik zou wellicht terug online kopen bij deze : https://www.fietsenwinkel.nl/fietsen...en/herenfiets/
                        Reeds 3 fietsen daar gekocht en zeer tevreden. Hebben mobiele servicedienst voor Belgie en lage prijzen

Comment

• 75 nm op een fiets, das zoveel als een polo diesel uit 1990

Comment

• Daar rij je de steilste berg met gemak mee op en toch is het voor mij nog te zwaar jammer genoeg. Anders kocht ik mij zo'n Cube... Heb het equivalent van Trek gehad met Nyon bvb, heb een Yamaha in een Batavus gehad en doordat je altijd lichte kracht moet geven, kan ik niet meer fietsen. Enkel met de goedkoopste modellen die enkel over een rotatiesensor beschikken. Daarmee kan je freewheelen en toch vooruit gaan. Maar geen echt fietsgevoel meer, dus niet zo leuk. Heb er hier zo ook nog 2 staan Maar denk dat ik dit jaar volledig stop met fietsen. Gaat niet meer jammer genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              De Cannondale heeft de lichtere motor van 60 Nm volgens mij. De Cube zal ook een beetje comfortabeler zijn (verende zadelpen, geometrie en voorvering tov mindere vering in Cann.)
                              Voor mij de Cube... Zal wel een paar honderd Euro verschil zijn en het comfort. Plus de CX motor. Met het uitgespaarde geld zou ik de Nyon computer eens bekijken als je graag snufjes en navigatie hebt.
                              De Cube is een fiets die bij mij als één van de topfavorieten naar voor zou komen.
                              Ik zou wellicht terug online kopen bij deze : https://www.fietsenwinkel.nl/fietsen...en/herenfiets/
                              Reeds 3 fietsen daar gekocht en zeer tevreden. Hebben mobiele servicedienst voor Belgie en lage prijzen
                              Merci voor uw antwoord!
                              Ik had eigenlijk mijn vraag iets anders moeten formuleren, want die Cannondale is € 1000 duurder dan die Cube... maar die Cannondale kan ik met een dikke korting kopen zodat die meerprijs uiteindelijk maar € 200 zou zijn. Eigenlijk vroeg ik me dus af of de meerprijs verantwoord was... niet dus.

En het klopt, het is de Bosch Performance Cruise die op de Cannondale zit (met 'slechts' 63 nM)

Heb ook al eens gekeken op de site van fietsenwinkel.nl.
                              We hebben hier ook een service-punt, maar er is hier ook een Cube-dealer-fietsenwinkel; en het prijsverschil is slechts € 100.
                              Ik denk dat er wel af te kunnen pingelen...

Comment

• De CX motor rijdt ook anders dan de performance line van de Cannondale. Is veel directer met z'n koppel. Deze werd eigenlijk gemaakt voor MTB's. Vandaar ook zijn 'agressievere' karakter wat wel leuk is.
                                Naar herverkoop toe is de Cannondale dan weer beter. Maar qua fiets voor mij de Cube (vooral motor en comfort)
                                Probeer er de Nyon af te pingelen ipv die 100 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  75 nm op een fiets, das zoveel als een polo diesel uit 1990
                                  Dat marcheert nogal zenne... ik had méér dan 15 jaar niet meer op een fiets gezeten, doe nada niks aan sport, en buzze dat ik daar me kon geven!
                                  Zelfs met die Cannondale die "maar" 63 nM heeft schoot ik uit de startblokken!

Comment

Naar herverkoop toe is de Cannondale dan weer beter. Maar qua fiets voor mij de Cube (vooral motor en comfort)
                                    Probeer er de Nyon af te pingelen ipv die 100 euro
                                    Herverkoop, pff daar ga ik niet van wakker liggen...
                                    Die Nyon normaal is dat een méérprijs van € 300, maar ... wie niet waagt blijft maagd!

Comment

• Tis plezant rijden zon pedelec, maar ik ben er 0 mee, doe alles te voet komt de hond ook buiten, voor de fun gaan rondrijden zit er niet in zolang ik honden hou

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Herverkoop, pff daar ga ik niet van wakker liggen...
                                        Die Nyon normaal is dat een méérprijs van € 300, maar ... wie niet waagt blijft maagd!
                                        Hou ons op de hoogte hee... Volg het graag.

Comment

Hou ons op de hoogte hee... Volg het graag.
                                          't Zal voor één van de volgende weken zijn...

Comment

Working...
                                          X