Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het wordt er helaas nergens beter op ... mobiliteitsplan noemen ze zoiets dan op vele plaatsen !
Hoeveel kilometers heb je te doen, enkele rit ?
16km enkel. Momenteel heb ik eentje in bruikleen van de winkel. Die heeft een 400W batterij van 3j oud. Aangezien ik meestal op sport of turbo rijd, is het bereik eigenlijk te klein. Ik kom net toe voor deze rit, maar dan is het wel opladen geblazen. Ik kan die dag niet meer km doen. Ik moet zowel op het werk als thuis een lader voorzien. Vervelend, je moet constant rekenen en laden. Met mijn nieuwe fiets moet dat verleden tijd zijn, daar zit 2x 500W op. Heeft zijn prijskaartje natuurlijk , maar ik wil daar geen zorgen meer rond.
Dank voor de tip. Kans op diefstal is wel klein. Ik kan de fiets op het werk binnen parkeren in een berging naast mijn bureau. Thuis gewoon in de garage
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Bij m'n collega was de kans ook heel klein, tot hij op een mooie dag stopte aan "den OKay" voor een boodschap en te voet verder naar huis kon ... zeg nooit nooit.
Bedankt. Dit wordt puur woon-werkverkeer, Met het circulatieplan in Gent is de ring de hel geworden in de spits, al het verkeer moet nu langs die weg. Winter-zomer ga ik deze fiets inzetten, maakt een wereld van verschil mbt stress. Het comfort missen van een wagen in elk weer moet je er natuurlijk willen bijnemen. Maar ik ben dat schuiven kotsbeu.
Goede ingesteldheid, zouden er meer moeten doen. Dan kunnen de mensen die de auto nog echt nodig hebben terug wat meer bewegen.
Knappe fiets trouwens.
Goede ingesteldheid, zouden er meer moeten doen. Dan kunnen de mensen die de auto nog echt nodig hebben terug wat meer bewegen.
Knappe fiets trouwens.
Is waar, ik heb ook de klik moeten maken, en eerlijkheidshalve vermelden dat het eigenlijk makkelijker en comfortabeler naar het werk gaan is met de 5. Nu moet ik over geklede schoenen en andere nette stadskledij regenkleding trekken. Op het werk de hele handel weer uit. Met een bril in de regen is ook niet evident. Maar iedereen die het zou kunnen, moet het eens proberen. De beweging krijg je er gratis bij, minder stress ook
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Dank voor de tip. Kans op diefstal is wel klein. Ik kan de fiets op het werk binnen parkeren in een berging naast mijn bureau. Thuis gewoon in de garage
Gezien de situatie en gebruik. moet iedereen voor zichzelf uitmaken of ie wel of niet een verzekering neemt. In uw geval zou ik het ook niet doen.
Ik begin ook meer en meer aan een elektrische fiets te denken als ik zie hoe het verkeer toeneemt, alleen ik zit met een kleine 30 km enkel.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Zeker in deze periode van donkere dagen is extra verlichting (vooraan en achteraan) en fluo (boven)kledij geen overbodige luxe.
Ik heb een helm met geintegreerd licht, fluohesje met reflecterende stroken, broek met reflecterende banden. Verlichting van de R&M is gelukkig ook top.
Ik heb een helm met geintegreerd licht, fluohesje met reflecterende stroken, broek met reflecterende banden. Verlichting van de R&M is gelukkig ook top.
Proficiat, niet alleen voor de fiets (die ik heel knap vind, altijd al fan geweest van R&M), maar ook dat je de stap zet om weer en wind te trotseren.
Moet je nu ook zo'n belachelijke grote plaat ? En hoe zit het tegenwoordig met de helmverplichting, hebben ze daar al een beetje normalere normen op gezet ?
Proficiat, niet alleen voor de fiets (die ik heel knap vind, altijd al fan geweest van R&M), maar ook dat je de stap zet om weer en wind te trotseren.
Moet je nu ook zo'n belachelijke grote plaat ? En hoe zit het tegenwoordig met de helmverplichting, hebben ze daar al een beetje normalere normen op gezet ?
https://mobilit.belgium.be/nl/wegver...rische_fietsen
De logica snap ik wel niet. Een solex krijgt een nummerplaat en helmplicht maar evenwaardige elektrische fiets moet dit allemaal niet. Blijkbaar is 25km/h terwijl je trapt veiliger dan als je (occasioneel) niet trapt.
De helm en nummerplaat lijken me nu toch normaler voor een speed bike. Heeft eventjes anders geweest.
Een Solex viel toch altijd al onder bromfietsen ?
jup maar categorie gemotoriseerde fiets valt eigenlijk volledig onder bromfiets klasse A. En zouden volgens de logica dus op zijn minst dezelfde veiligheidsrisico's hebben? En dus ook een helm nodig?
jup maar categorie gemotoriseerde fiets valt eigenlijk volledig onder bromfiets klasse A. En zouden volgens de logica dus op zijn minst dezelfde veiligheidsrisico's hebben? En dus ook een helm nodig?
Ja klopt, maar dat is bij mijn weten pas onlangs veranderd. Ik heb nog gekeken voor een elektrische Spartamed en die moest je toen verzekeren, nr plaat, helm, enkel omdat die zelfstandig kon rijden. Vond dat belachelijk toen want een elektr fiets uitgerust enkel met een bewegingssensor rijdt ook uit zichzelf als je freewheelt.
Comment