Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door pirrebmw Bekijk Berichten

Nexus of afline. Denk eraan dat er wel wat energie verloren gaat in deze naaf versnellingen. Grote voordeel is wel dat deze vrij onderhoudsloos zijn.
    Maar niet compleet onderhoudsloos ... de Rohloff is kilometervreter onder de naafversnellingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pirrebmw

Nexus of afline. Denk eraan dat er wel wat energie verloren gaat in deze naaf versnellingen. Grote voordeel is wel dat deze vrij onderhoudsloos zijn. Ook kunnen deze minder koppel aan dan derailleur systemen.
      Het is de alfine.
      Je moet dikwijls hard duwen als je de benen eens stil gehouden hebt.
      Stel mij dan de vraag of dat wel zo geschikt is voor oudere mensen.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Maar niet compleet onderhoudsloos ... de Rohloff is kilometervreter onder de naafversnellingen.
        Die zal wel de beste zijn, maar is wel behoorlijk duur. Een meerkost van 1000euro tov de Nuvinci. Die laatste lijkt toch ook niet slecht, de leenfiets die ik momenteel heb is 3j oud, en is de hoer van de winkel, dus niet licht mee omgegaan. Nog geen problemen mee geweest in die 3 jaar.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Tandwielen die na 4000km op zijn, lijkt me snel.
          Maar misschien zien die meer af door de grotere krachten die erop werken?

Ik heb intussen 10.000+ km met m'n cassette op de koersfiets en die is nog niet op.
          Levensduurte tandwielen en ketting kan flink variëren.
          Een mooi ingevette ketting in een gesloten kettingkast op een gewone fiets gaat duizenden kilometers langer mee dan een ketting op en MTB die constant door de modder baggert.

Comment

• Gelukkig is er nog de tandriem.

Comment

Gelukkig is er nog de tandriem.
              Zo heb ik em besteld. Volledig onderhoudsvrij.

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ben benieuwd naar je bevindingen ! ... je hebt hem al eventjes besteld dacht ik, hoelang "mag" je nog wachten ?

Comment

Ben benieuwd naar je bevindingen ! ... je hebt hem al eventjes besteld dacht ik, hoelang "mag" je nog wachten ?

Besteld in september, lang wachten, want wou een compleet nieuw model, 2018 dus. Probleem was volgens de dealers voornamelijk de geintegreerde batterijen, waar nog TUV moest voor gebeuren in Duitsland.
                  Levering was voorzien de week van Kerst, maar uitgesteld tot week 4/2018. Benieuwd of die weer zal uitgesteld worden of niet!

Comment

• Jij had de SuperCharger, niet ?

Vertrek je dan meteen met twee batterijen ?

Comment

• Op het werk zijn we ook aan het wachten op nieuwe fietsen (weet echter niet wat ze besteld hebben).
                      De eerste die ze wilden bestellen was 6 maanden wachten, dan voor andere gekozen en dat was 6 weken.
                      Zou dan voor eind deze maand of begin volgende maand moeten zijn.

Ben benieuwd of ze zich niet weer in het zak hebben laten zetten.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vorige week 2 exemplaren van de Trek TM2+ Lowstep quicksilver met 400 Wh accu besteld.
                        Zullen vooral dienen om wat uitstapjes en boodschappen te doen.
                        Kijk al uit naar de lente.

Comment

• Degelijke fietsen die Treks. Zal je veel plezier van hebben. Ook kwaliteitsremmen die Maghura's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Op het werk zijn we ook aan het wachten op nieuwe fietsen (weet echter niet wat ze besteld hebben).
                            De eerste die ze wilden bestellen was 6 maanden wachten, dan voor andere gekozen en dat was 6 weken.
                            Zou dan voor eind deze maand of begin volgende maand moeten zijn.

Ben benieuwd of ze zich niet weer in het zak hebben laten zetten.
                            Ik heb ondertussen wat extra informatie aangaande de bestelde nieuwe fietsen.

Ze zouden een bafang middenmotor hebben.
                            Ze zijn besteld in Nederland.
                            ​​​​​​​
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Bafang motoren zijn Chinese motoren. Worden meestal in de goedkopere elektrische fietsen gebruikt. Ben persoonlijk niet zo'n voorstander van de motor en de aansturing hiervan. Anderzijds zijn ze wellicht niet zo slecht, schijnt dat er enkele facteurs hier in de buurt met Bafang motor rondrijden.
                              Last edited by ; 28/01/2018, 02:26.

Comment

• Ja, dat zei ik ook al op het werk.
                                Maar die fietsen worden blijkbaar ook gebruikt door andere post diensten zoals bijvoorbeeld de Vlaamse post.
                                Ze zijn besteld via jongeurope.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ja, dat zei ik ook al op het werk.
                                  Maar die fietsen worden blijkbaar ook gebruikt door andere post diensten zoals bijvoorbeeld de Vlaamse post.
                                  Ze zijn besteld via jongeurope.nl
                                  Ja, ik hoorde dit ook van de fietsenwinkel hier in de buurt. Hij leverde er verschillende aan de post. Dus qua betrouwbaarheid zal dit wel goed zitten, Bafang is in feite een grote naam voor electromotoren in fietsen. Bijna alle goedkopere elektrische fietsen hebben Bafang motoren. Ook die voorwielaangedreven fietsen. Moet eens kijken op ali baba wat ze allemaal aanbieden van Bafang. Heb zelf ook fietsen gehad destijds met Bafang motor (toen voorwiel meer gangbaar was). Fiets van mijn vrouw is er ook ene met voorwielmotor van Bafang. Lawaaiierig maar wel betrouwbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BELCAR Bekijk Berichten
                                    Vorige week 2 exemplaren van de Trek TM2+ Lowstep quicksilver met 400 Wh accu besteld.
                                    Zullen vooral dienen om wat uitstapjes en boodschappen te doen.
                                    Kijk al uit naar de lente.
                                    Geniet ervan. Ooit komt de dag dat je spijt hebt dat je niet voor een 500 Wh batterij koos.

Comment

Geniet ervan. Ooit komt de dag dat je spijt hebt dat je niet voor een 500 Wh batterij koos.
                                      Met 400 Wh kom je wel al een heel eind zulle

Comment

• We zijn er al een aantal tegengekomen die daarmee gestrand waren ... maar, geen probleem hoor !

Comment

• Dit zijn ze:

Vandaag zijn ze geleverd.

Comment

Working...
                                          X