Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• E-bikes zijn zalig. Je kan zonder veel fysieke moeite grote afstanden overbruggen en met de 45'ers verlies je in drukkere regio's amper tot geen tijd tegenover 'koning auto'. Ze zijn ook stil en vervuilen niet. Pracht uitvinding! Het spijtige vind ik wel dat veel jonge en gezonde mensen hun gewone fiets inruilen voor een e-bike voor (heel) korte afstanden. In tijden van weinig beweging met vetrijke voeding vormt overgewicht een enorm probleem, en het wordt nog erger. De uitgaven in de gezondheidszorg in verband met overgewicht gerelateerde aandoeningen stijgen jaarlijks. We gaan stilaan naar Amerikaanse toestanden. De gewone fiets en het gebruik ervan stimuleren zou al een deel van die problematiek kunnen verminderen.

Comment

• Ik voel het toch in mijn benen hoor als ik 's morgens van schaarbeek naar Vilvoorde langs het kanaal fiets. Ik denk dus niet dat een electrische fiets volledig nul-inspanning is.
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        Ik voel het toch in mijn benen hoor als ik 's morgens van schaarbeek naar Vilvoorde langs het kanaal fiets. Ik denk dus niet dat een electrische fiets volledig nul-inspanning is.
        Ik heb ook niet gezegd dat het een nul-inspanning is hé. Maar het is wel maar een fractie van een gewone fiets, zeker als je 'm op volledige ondersteuning zet. Als ik op het jaagpad Stromers tegen 47 per uur mij wind op zie voorbij steken, echt zwaar zweten doen die mannen niet hoor. En mijn vrouw rijdt ook 50 km met haar e-bike op haar dooie gemakje tegen 25 per uur met mij.

Comment

• nee, zwaar zweten is er niet meer bij

maar om nu te zeggen dat we gaan obees worden door de ebike is mss ook een fietsbrug te ver

Comment

maar om nu te zeggen dat we gaan obees worden door de ebike is mss ook een fietsbrug te ver
            Dat zeg ik ook niet. Maar ik zie wel veel jonge mensen die hun gewone fiets inruilen voor een elektrische. Daar ze vroeger nog een inspanning leverde door 100% op lichaamskracht te fietsen, doen ze dat nu misschien nog maar op 20%.

En alle beetjes helpen in de strijd tegen overgewicht. Zelfs een uurtje rustig wandelen per dag helpt al.

Comment

• Nog nooit mee gereden eigenlijk. Zou het ook wel is willen testen.

Comment

Ja, wil ik wel es testen :-)

ik kom één van de weekends es langs
                Laat maar weten... In de week nooit is vrij overdag ? (weekendjes zijn we al dikwijls eens weg als ik me goed voel). Moet maar pm'en he.
                K heb hier nog ene staan met voorwielmotor ook (vrouwenmodel). Dat is het eenvoudigste systeem. Moet anders eens vergelijken of het dat systeem is wat je nu hebt in je huidige fiets.
                Last edited by ; 01/03/2018, 12:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Laat maar weten... In de week nooit is vrij overdag ? (weekendjes zijn we al dikwijls eens weg als ik me goed voel). Moet maar pm'en he.
                  Ja, maar als ik in de week congé neem ist voor zelf op congé te gaan

ik stuur wel es een berichteke, moet ge maar zien wanneer da past.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Dat zeg ik ook niet. Maar ik zie wel veel jonge mensen die hun gewone fiets inruilen voor een elektrische. Daar ze vroeger nog een inspanning leverde door 100% op lichaamskracht te fietsen, doen ze dat nu misschien nog maar op 20%.

En alle beetjes helpen in de strijd tegen overgewicht. Zelfs een uurtje rustig wandelen per dag helpt al.
                    Het is waar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                      Nog nooit mee gereden eigenlijk. Zou het ook wel is willen testen.
                      PM 't ne nog ne keer als t beter weer wordt

Comment

• Mijn vrouw rijdt gemiddeld maar 16 p|u in de tweede stand.
                        Op een brug gebruikt ze vol vermogen en blijft ze op dezelfde snelheid.
                        De mijne ligt het merendeel van de rit gewoon uit.
                        Brug op gaat hij in stand 1.

Maar het gemak ervan is dat wanneer er veel wind is je niet bezweet op je werk toe komt en wanneer het heel warm is je met het gezin kan gaan fietsen en een terrasje kan aandoen zonder dat het zweet van je voorhoofd parelt en je t-shit vol natte plekken zit.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik voel het toch in mijn benen hoor als ik 's morgens van schaarbeek naar Vilvoorde langs het kanaal fiets. Ik denk dus niet dat een electrische fiets volledig nul-inspanning is.
                          Leuke is dat je de inspanning zelf bepaalt, op de allerlaagste stand rijdt dat gelijk ne gewone MTB (vangt de weerstand dan op van de motor en niets meer) tot de hoogste stand waarmee ge de echte renners los rijdt op n'een bergcol
                          Heb er hier in de geburen veel in mijn wiel gehad om boven te rijden. Ik wacht dan eventjes tot ze aansluiting krijgen en op de top krijg ik altijd een duimpke of een danke toegeroepen. In 't begin deed ik het omgekeerd en ging ik er ne meter of vier achter rijden. Dat gaf komische resultaten. Achterom kijken, alles geven om dienen MTB los te rijden. Toen was een electrische fiets eigenlijk alleen bekend als een stadsmodel met batterij op de achterdrager. Als ge dan boven komt moette stoppen aan een drukkere baan en sta je naast elkaar. Oh gij smeerlap zeiden ze al lachen, of zo kan ik het geloven. Veel plezier aan gehad aan die electrische fietsen. Kijk er met veel heimwee op terug eigenlijk. Elken avond zonder regen deed ik een ritje tussen de 20 en de 30 km langs het jaagpad. De rust, de natuur, het water...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Maar het gemak ervan is dat wanneer er veel wind is je niet bezweet op je werk toe komt en wanneer het heel warm is je met het gezin kan gaan fietsen en een terrasje kan aandoen zonder dat het zweet van je voorhoofd parelt en je t-shit vol natte plekken zit.
                            Da's waar. Het spijtige is dat we in de zomer maar ritjes kunnen doen van maximum zo'n 60 km. De batterij van de Cannondale van m'n vrouw laat het dan afweten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel

Ik heb ook niet gezegd dat het een nul-inspanning is hé. Maar het is wel maar een fractie van een gewone fiets, zeker als je 'm op volledige ondersteuning zet. Als ik op het jaagpad Stromers tegen 47 per uur mij wind op zie voorbij steken, echt zwaar zweten doen die mannen niet hoor. En mijn vrouw rijdt ook 50 km met haar e-bike op haar dooie gemakje tegen 25 per uur met mij.
                              Vorige week nog 2 stromers voorbij gestoken met de wind half op kop. Mannen verschoten wel
                              BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

Kreidler RS 50 golfgrun

Comment

• Dieje tapatalk doet raar. Typ een hele tekst en die post maar een kort stukje
                                BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

Kreidler RS 50 golfgrun

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Elken avond zonder regen deed ik een ritje tussen de 20 en de 30 km langs het jaagpad. De rust, de natuur, het water...
                                  de muggen, de wielerterroristen...

Comment

de muggen, de wielerterroristen...
                                    Ja zagen op alles en iedereen, behalve op ons zelf, dat kunnen we ook goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ja zagen op alles en iedereen, behalve op ons zelf, dat kunnen we ook goed.
                                      gij wel ja... ik daarentegen

Comment

gij wel ja... ik daarentegen
                                        Ik zaag op niemand. Ik ben fietser (zowel recreatief als sportief), wandelaar, automobilist en motorrijder. Ik kan mij dus perfect inleven in elk soort weggebruiker.

Comment

• ik zaag op jan en alleman

fietsers als ik met de auto ben, automobilisten als ik met de fiets ben, kapiteins als ik NOG maar es voor de gesloten budhabrug sta omdat er binnenvaart voorbij moet IN DE SPITS!!!, treinbestuurders als mijn trein te laat is, treinbestuurders als ik met de auto ben en voor een gesloten overweg sta .... voetgangers als ik met auto/fiets ben. Auto's & fietsen als ik tevoet ben

Comment

Working...
                                          X