Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Die van den Aldi kosten te veel voor wat ze waard zijn.
    Hetzelfde met deze uit de groepsaankoop.

    De meeste tweedehandse zitten met een slechte batterij.

    Dan koop je beter ene uit de decatlon voor de service maar weet niet of ze daar al met een middenmoter werken.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Ik verander gedeeltelijk van werk. Ipv elke dag 2x12km worden het nu, daarnaast, 2 dagen per week 2x 21 per dag.

      Ik wilde al lang een e-bike. Nu was de perfecte gelegenheid . De cube Kathmandu hybrid pro. 500batterij, schijfremmen, Bosch middenmotor met 75 newton (performance cx). Heeft kracht te over.

      Intussen op die week al 200km gebold. Is echt leuk, al is 27km/u eigenlijk net wat stil om 21km enkel te rijden. 't Is allemaal (vrij smal) jaagpad, anders had ik een speed Pedelec gekocht (wss de trek super commuter), maar ik ben bang dat ze die binnenkort op het jaagpad hier gaan verbieden/viseren.

      Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

      Comment


      • Proficiat met je aankoop. Het is leuk om op deze manier woon-werk te doen. Je stapt wel in op een leuk moment. In de winter is het soms effe doorbijten
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • die speed pedelec gaat er nog komen

          ik hoop dat ik er niet naast zit, maar speedelecs verbieden zie ik ze nog niet gelijk doen, het is net hun snelheid dat mensen overhaalt over wat langere afstand te gaan fietsen...dat er mss snelheidscontrole op bepaalde stukken zal komen - maar dan haal je ook hun voordeel weg - dat kan wel

          ik ben benieuwd naar de gem snelheid ik kan halen, het fietspad ligt hier dan wel veilig gescheiden van de weg, door de lintbebouwing moet elke auto het fietspad kruisen om van de garage op de weg te geraken dat blijft altijd tricky en ik hoor dat de klappen in polsen en rug door de aanzetten aan opritten en kruispunten best nijdig zijn, rustig fietsen is het weinig

          het gaat altijd dromen blijven als belg van nederland waar je tss 2 dorpen kwasi geen huizen hebt en full-pull kan blijven gaan

          Comment


          • Ik heb een speed, en dat is goed zo. Ik ga van rand centrum door een industriezone en een deel van de haven van Gent. Meestal wel doorrijden dus, maar wel veel vrachtwagens en veel vuil en stenen op het niet afgescheiden fietspad. Soms wat eng, die vrachtwagens die naast je passeren, maar gelukkig heeft een speed een achteruitkijkspiegel. Die wordt dus constant gebruikt.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • kijk ernaar uit (iets minder naar het nog moeten gaan aangepaste kledng halen want dat doe ik minder graag), hoeveel keer rij je plat?

              Comment


              • Ik rij nu meer dan een jaar met die fiets, echt vuile fietspaden, en nog geen enkele keer plat gestaan. Het zijn wel Schwalbe supermoto X banden, die kunnen wel tegen wat. Geregeld hoor ik daar een steen vanonder wegspringen, klinkt als plat staan, maar is het niet. Vies geluidje
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • mijn fietsende aflosser was vroeger met de normale fiets op een jaar wel 2à3 keer te laat, maar sinds de speedelec niet meer

                  ik zie nu in de fietsenstalling ook enkele klever's staan

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    Die van den Aldi kosten te veel voor wat ze waard zijn.
                    Hetzelfde met deze uit de groepsaankoop.

                    De meeste tweedehandse zitten met een slechte batterij.

                    Dan koop je beter ene uit de decatlon voor de service maar weet niet of ze daar al met een middenmoter werken.


                    die goedkope niet, dat is een achtermotor raar maar waar, dus zoals voorwiel maar van achter in gebouwd, super klein, maar 25 nm (wel erg weinig.. helpt dat nog omhoog gaand vraag ik mij af...

                    overigens een giant ease e besteld voor een familielid, nieuwe generatie, ook voorwiel motor (1800 euro), en heb er uitgebreid mee testgereden en behalve de risico's inherent aan voorwiel (gripverlies bij natte ondergrond in bocht ofzo als je doortrapt) zag ik weinig andere problemen.
                    als je daarbij stilstaat (gebruiker is 81, maar ingenieur, en bij de pinken) is dat toch de overzien leek mij.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      kijk ernaar uit (iets minder naar het nog moeten gaan aangepaste kledng halen want dat doe ik minder graag), hoeveel keer rij je plat?
                      sinds ik op alle schwalbe marathon plus steek nooit meer plat gereden, en rijd veel in brussel, overal kapot glas enzo.
                      vroeger paar keer per jaar met de super plakkende racy bandjes die ik had steken, je boet dus wel in maar krijgt er veel voor terug.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        amai 3 jaar omnium garantie, gratis onderhoud 1 keer per jaar. straf allemaal.
                        wel jammer van derailleur en die remmekes, maja. prijs eh

                        Comment


                        • niet te veel op die getallen blindstaren, lijkt mij veel gesjoemel en verschillend gemeten, een stromer st3 heeft in eu een 820watt motor, in us wordt diezelfde motor aangeduis als 600watt, en 'maar' 40 nm koppel

                          terwijl die naar de 48km/u vliegen en makkelijk aanhouden

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

                            amai 3 jaar omnium garantie, gratis onderhoud 1 keer per jaar. straf allemaal.
                            wel jammer van derailleur en die remmekes, maja. prijs eh
                            ja, wel dat is toch mooi...maar ik denk dat als je daar mee in een reguliere fietsenwinkel achteraf mee binnenstapt, ze u gaan buitenkijken (zou decathlon aldi-fietsen willen servicen )
                            mijn gewone occasionele mtb is een vitamientje van de decathlon van €99...die doet dat voor mijn gebruik prima

                            Comment


                            • Ik heb eens één week een speed pedelec getest.
                              Ik haalde daar over 19 km met een 3-tal kilometer bebouwde kom een gemiddelde van ca. 33-34 mee.
                              Eigenlijk maar een beetje sneller dan op m'n koersfiets. Op een goeie dag
                              Je kan er nog wat meer uithalen maar dan wordt het al snel asociaal en gevaarlijk wat mij betreft.
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • hayes vroeger reed het vol brommers die 45 reden, dat leek minder gevaarlijk mss omdat ik toen zelf onbezonnener was, maar toen reden, gingen fietsers/voetgangers minder vaak met oortjes

                                ik snap wel wat je ergens wil zeggen hoor, uitkijken is de boodschap en proberen mensen niet te doen schrikken

                                Comment


                                • Is die fiets die je nu via HBVL / Het Nieuwsblad (en misschien nog andere kranten die meedoen?) kan kopen niet beter dan die van de Aldi??
                                  Elektrische fiets met batterij in de bagagedrager. Nu € 1299 i.p.v. € 2599
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • is alleszins beter voor de be economie

                                    Comment


                                    • Ja, maar dat is bijzaak he.
                                      Het gaat erom of het een goede fiets is tegen een goede prijs.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • De hoge snelheden (> 40 km) van een speedbike lijken me vooral handig op lange, open stukken buiten de stad, met een effen wegdek zonder putten.

                                        Als je zo'n snelheden binnen stadsomgeving aanhoudt, is het risico te groot, je moet rekening houden met alle andere fietsers die allemaal, ook de gewone elektrische fietsers, veel trager en onverwachter reageren als jij. Nog meer dan auto's hebben fietsers nog altijd de neiging een voorrang van rechts te negeren, niet te kijken als ze andere fietsers oversteken, niet te kijken als ze straat plots oversteken, onverwachts uit alle hoeken aankomen gereden enz. Als je dan aan 40 komt aangereden, heb je ferme stukken.

                                        Dat neemt niet weg dat ook binnen stedelijke omgeving zo'n speed bike handig is: je bent altijd sneller weg dan de rest, gaat sneller iedere helling op binnen de stad, je kan sneller en dus veiliger fietsers oversteken enz.


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Ik heb eens één week een speed pedelec getest.
                                        Ik haalde daar over 19 km met een 3-tal kilometer bebouwde kom een gemiddelde van ca. 33-34 mee.
                                        Eigenlijk maar een beetje sneller dan op m'n koersfiets. Op een goeie dag
                                        Je kan er nog wat meer uithalen maar dan wordt het al snel asociaal en gevaarlijk wat mij betreft.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          niet te veel op die getallen blindstaren, lijkt mij veel gesjoemel en verschillend gemeten, een stromer st3 heeft in eu een 820watt motor, in us wordt diezelfde motor aangeduis als 600watt, en 'maar' 40 nm koppel

                                          terwijl die naar de 48km/u vliegen en makkelijk aanhouden
                                          Klopt, Stromers rijden reëel 47 à 48 per uur. Ik pik 's morgens op m'n trainingen langs 't jaagpad geregeld aan bij pendelaars met Stromers. Volgens mij zijn die speed pedelec pendelaars vanuit de Kempen naar Antwerpen tijdens de spits sneller op hun werk dan met de auto. Op het jaagpad kan je haast constant voluit gaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X