Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maar naar het schijnt ziet ge aan die snelheden uw batterij sneller leeg gaan dan dat de kilometers d'r bij kopen?
Of is dat toch wat overdreven?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Deze morgen 50 km naar het werk en nog 30% accu over.
2 beaufort kopwind, 1 °C, alles stand 3 met trapsensor op 60% .
Gemiddeld 40,8 km/h, 13,3 Wh/km dus 650 W verbruikt.
Wind tegen, bergop... dat doet wat met de batterij. De snelheid minder. Ik heb 2x 500W en kan daar echt lang mee doen in gelijk welke stand. Als het echt tegen de wind vechten is, gaat het percentage behoorlijk sneller naar omlaag.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
vandaag naar decathlon gereden om een aanhangwagen en kleren; maar ze hadden in apen (de grootste?) maar 2 karrekes, beide veel te groot
ik moet een bak bier kunnen laden, meer niet
batt 55% 29 km gereden tegen 30 per uur gemiddeld, alles kwa ondersteuning op maximaal, ik ben lui
veel fietspaden zijn ongeschikt om te knallen + er rijden veel andere fietsers
mij uiteindelijk de allergoedkoopste elektrische fiets als test gekocht, een btwin elops 500. met slechts 211 watt batterij. lage autonomie dus. in theorie in eco stand 45 dus pak 25 ofzo in full power. de motor is wel gewoon 250 watt zoals bij elk andere normale elektrsiche 25 km fiets
ding kost nieuw 699 met axa slot van 25 en heb hem gekocht voor 300, in theorie tweedehands maar factuur erbij van februari 2019, dus amper gebruikt.
ding rijdt verbazend plezant en comfortabel als je weet hoe goedkoop hij is.
en ook geen voorwielmotor. geintegreerde verlichting etc.
het zijn natuurlijk wel gewoon v-brakes, weegt best wel wat en ziet er niet erg hip uit.
ma goed. 300 euro voor een zo goed als nieuwe elektrische fiets die nog in garantie is..
Ik hoop dat het gewoon een zomerfietske zal zijn om af en toe eens mee naar de bakker te gaan.. Woon-werk zal niet lang duren vrees ik.
we zullen zien! nog 1,8 jaar garantie op fiets en batterij, dus. en decathlon heeft raar maar waar enorm goede service.
een dure fiets aan een metro station laten staan, behalve tijdens de werkuren, is nog minder een optie (er is een wachtlijst voor de beveiligde parking)
pendel afstand is 2 x 5 km, maar combinatie uit de vallei rijden iedere morgen + company dresscode is niet ideaal :-), vandaar.
Comment