Tja, dat begrijp ik wel... als je die niet op het werk of thuis kan stallen, zijn er niet veel opties
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke elektrische fiets
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenTja, dat begrijp ik wel... als je die niet op het werk of thuis kan stallen, zijn er niet veel opties
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk BerichtenFiets iedere dag in bxl maar 150 km per week in de spits is first class ticket naar spoed en miserie.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
we zullen zien! nog 1,8 jaar garantie op fiets en batterij, dus. en decathlon heeft raar maar waar enorm goede service.
een dure fiets aan een metro station laten staan, behalve tijdens de werkuren, is nog minder een optie (er is een wachtlijst voor de beveiligde parking)
pendel afstand is 2 x 5 km, maar combinatie uit de vallei rijden iedere morgen + company dresscode is niet ideaal :-), vandaar.
rijd nu 5 weken met mijn btwin e elops 500 van nieuw 700 euro ( tweedehands gekocht in april, factuur van februari 2019, voor 300).
ding doet waarvoor het gemaakt is, ben tevreden.
batterij is leeg na 40 km, dus 4 dagen pendelen (metro tot werk is 5 enkel), maar ik laad ze na 3 dagen op want leegrijden is niet goed heb ik begrepen (neem batterij dan mee naar huis).
fiets is super comfy en functioneert prima
de extreem lage basis prijs merk je aan een aantal zaken:
-wobbly, zonder handen rijden aan 25 geeft een een trilling in het stuur, dus frame is niet super 'rigid'. /
- de relatief lage autonomie uiteraard in vgl met andere elektrische fietsen ( slechts 220 watt), als je 25 wilt doen moet je echt op sport stand zetten, anders topt die gewoon af bij lagere snelheid, maar ik heb hem altijd op de hoogste stand.
-voorts derailleur en velgremmen ipv naafversnelling en trommel of schijfremmen, dus wat meer onderhoud op termijn.
- wat minder koppel dan bv elektrische fiets van mijn vader, bergop moet je wel echt wat meer bijduwen om 25 te behouden, anders zakt die langzaam af.
overigens wel achterwielaandrijving (niet aan de trapas) dus dat grote 'nadeel' van de goedkopere elektrische fietsen bij andere merken heeft hij niet.
een betere deal kon ik niet doen voor 300 euro.
Comment
-
Tijdens onze vakantie zijn mijn vrouw en ik onlangs aangereden door een scooter.
Wij reden op de racefiets.
Verdikt voor mijn vrouw,elleboog en arm op 3 plekken gebroken.
Na al een deel revalidatie blijkt dat compleet strekken van de arm wsl niet meer mogelijk zal zijn vanwege een bout in het gewricht
Lees, fietsen op een echte racefiets zal zeer moeilijk worden.
Ze is nu al een paar keer terug met mij meegereden op een normale stads-E-bike, maar dat is toch maar behelpen.
Ze vindt deze vooral lomp en zwaar, en uiteraard is hij ook niet echt snel genoeg.
Daarom dat we zo stilaan aan het uitkijken zijn naar een iets sportiever model, maar zonder daarom naar een echte speedelec te willen gaan.
Belangrijk is voor haar dat ze er haar elleboog niet volledig op moet strekken, en liefst hadden we een ondersteuning tot pakweg 30-35 KMHµ
Bovendien mag hij ook niet te zwaar zijn, aangezien ik hem ook mee op een fietsendrager wil vervoeren.
Vrienden van ons hebben een opgedreven Merida E-bike die zo'n beetje het midden houdt tussen een Mountainbike en een stadsmodel.
Dat is zo'n beetje het model waar we naar uit kijken.
We hebben nog niet meteen een budget vooropgesteld, maar ik zou toch onder de 2750€ willen blijven.
Suggesties zijn welkom.Last edited by Bud Wijzer; 24/09/2019, 09:37.
Comment
-
Verdorie. Da's balen...
Phoe. Niet volledig strekken betekent sowieso niet op een e-racefiets? Ook niet met flink wat spacers bijvoorbeeld?
https://racefietsblog.nl/review-cube...l-disc-e-bike/
Deze Cube is mooi, wel een stukje boven budget.
Wat de snelheid betreft, zijn alle 25 km/h fietsen aan te passen. Het mag niet, maar ik merk meer en meer dat ik aan 30 km/h geen meter dichterbij kom, dus er rijden best veel opgedreven fietsen rond. Maar het mag eigenlijk niet.
Of wil ze liever een echt vrouwenmodel zijn, met lage instap?
Soit, leuk om zien dat er al een grote keuze is que ebikes.Cube Agree Hybrid C:62 Race Disc, carbon'n'white Ruim assortiment | Gunstig online bij fietsspecialist BIKESTER✓ Doordeweeks voor 16u besteld? Direct verzonden! 100 dagen gratis retour.Last edited by Hayes; 24/09/2019, 22:04.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Mss best voor een trekking bike? Gewoon 25km/u versie en chipke op plaatsen dan kan je tot een goeie 35 doorgaan. Een speedelec is iets raars, kheb zo ene getest en dat trekt op.max batterij niet meteen vol door maar gaat erg geleidelijk.. duurt even eer je aan 45 geraakt. Giant of haibike.
Comment
-
Een race model is sowieso no go. Eventueel nog een hybride racefiets à la Specialized Sirrus, maar ik heb het gevoel dat ze wel voor een E-bike wil gaan.
Zelf had ik deze al eens zitten bekijken, maar ik ben een totale leek op het gebied van E-bikes.
Geen idee van kwaliteit of range.
Ik neem wel aan dat je deze tot een 35 kmh kan chippen?
https://www.bikester.be/cube-reactio...wE&ev_chn=shop
Comment
-
Even een chipke plaatsen?
Dat is wel illegaal en ik meende dat dit forum geen illegaal advies wil verstrekken.
Een fiets die sneller rijdt dan 25 per uur moet ingeschreven zijn en verzekerd. En dan zwijg ik nog van de risico's om een fiets die daar niet voor is aangepast te snel te doen. En dan zwijg ik ook nog eens van de ellende die je op je nek haalt als je met een illegaal opgedreven fiets schade aan anderen veroorzaakt.
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenMss best voor een trekking bike? Gewoon 25km/u versie en chipke op plaatsen dan kan je tot een goeie 35 doorgaan. Een speedelec is iets raars, kheb zo ene getest en dat trekt op.max batterij niet meteen vol door maar gaat erg geleidelijk.. duurt even eer je aan 45 geraakt. Giant of haibike.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenEven een chipke plaatsen?
Dat is wel illegaal en ik meende dat dit forum geen illegaal advies wil verstrekken.
Een fiets die sneller rijdt dan 25 per uur moet ingeschreven zijn en verzekerd. En dan zwijg ik nog van de risico's om een fiets die daar niet voor is aangepast te snel te doen. En dan zwijg ik ook nog eens van de ellende die je op je nek haalt als je met een illegaal opgedreven fiets schade aan anderen veroorzaakt.
- Likes 1
Comment
-
Ik neem aan dat je die fiets, als hij gechipt is, ook kan laten verzekeren als een Speedelec, toch?
Ik ben in ieder geval niet van plan om illegaal rond te toeren.
Wat dat risico betreft, valt dat allemaal nog wel mee hoor.
Vriendin van ons rijdt al jaren met zo'n fiets, zoals ik al zei, en dat rijdt allemaal perfect.
Ik vind hem persoonlijk zelfs beter rijden dan een TREK speedelec waar ik onlangs mee reed.
Veel handiger en wendbaarder.
Ik spreek ook niet van zo'n fiets op te voeren tot 45 km/h hé? 30-35 is ruim voldoende
En zelfs met een fiets die maar 25 kan, ga je bergaf ook wel's 40.
- Likes 1
Comment
-
Mijn familiale dekt alles ivm de speedpedelec. Gaan chippen of opdrijven kan ik absoluut afraden. Ik heb een ongeval gehad met de speedpedelec, aanrijding door een wagen, kwam lichamelijke schade bij kijken tot invaliditeit. Ik kan u garanderen dat de verzekeringen alles hebben uitgezocht tot het laatste draadje of ik met alles in orde was. Gelukkig wel, of ik zat in het zak nu.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Voor zover ik weet geen chip nodig. Een collega had z'n vrouw haar fiets opgedreven gewoon door een combinatie van knoppen in te drukken op het computertje.Google maar.
Na een week MOEST hij het terugzetten van haar
Ik zou wel niet veel hoger dan 30 gaan.
Maar het mag dus niet...
Verzekering zal idd niet lachen als ze het te weten komen.
Maar op vlak van veiligheid? Je vrouw is gewoon van 30+ te rijden denk ik als ze op de racefiets reed.
Veel senioren op hun 25-fiets zijn een groter gevaar denk ik.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Ze is dat idd gewend ja.
Om eerlijk te zijn, vinden wij het nu veel gevaarlijker als zij mij probeert een beetje te volgen op zo'n gewone city bike.
die helpt ook tot 27 kmh, maar is totaal niet handig in de bochten ed.
Is de fiets van mijn moeder , een vrij zwaar batavus model.
Mijn vrouw heeft zich nu al vaak afgevraagd, hoe die senioren daar allemaal mee overweg kunnen aan pakweg plus 20 kmh
Bij die vriendin van ons, is het gewoon een magneetje ter grootte van zo'n horloge batterijtje wat ze tegen haar motor aan kleeft.
De teller geeft dan nog maar de helft van de km/h aan, en de fiets helpt dan tot bijna 40 kmh.
Als je dat magneetje weg neemt , helpt hij tot 27 km/h
Of dat traceerbaar is zonder magneetje? Geen idee.
Maar als het effectief illegaal is, wil ik het ook niet.
Ik wil best alles kosten betalen op zo'n iets snellere fiets, maar zo'n speedelec vinden we gewoon veel te zwaar voor wat wij het nodig hebben.
Model zou vooral sportief en zo licht mogelijk moeten zijn, maar toch tot pakweg 30-35 helpen.
Comment
-
Dat gewicht heeft een reden he. Kader en alle aanbouwdelen moeten stevig genoeg zijn voor die snelheden, en ook om die te stoppen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenDat gewicht heeft een reden he. Kader en alle aanbouwdelen moeten stevig genoeg zijn voor die snelheden, en ook om die te stoppen.
Eerst de winter maar eens afwachten qua revalidatie en daarna een beslissing nemen.
Liefste zou ze weer gewoon met de racefiets mee kunnen natuurlijk.
Comment
-
Wie een kwalitatieve e-bike koopt, moet kijken naar het kader. Het kader moet heel stijf zijn en stevig.
Daarom rij ik ook liever met een e-bike waarvan het design van de basis ontworpen is om voor een e-bike te dienen. Dat rijdt ongelooflijk stabiel en comfortabel.
Als je met een klassiek kader rijdt dat tot een e-bike is omgevormd, dan vind ik dat dat minder stabiel aanvoelt, met meer bewegingen in het frame en alles wat eraan hangt.
Comment
Comment