Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke elektrische fiets
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenEen speed pedelec (boven 25km/h) is wel degelijk extra verzekering (niet op de familiale), plaat en helm
Gelijkgesteld met een bromfiets klasse b
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenNeen omdat je volgens de regel van de wet enkel ondersteund bent bij het trappen.. moest hij vooruit gaan zonder dat je hoeft te trappen wel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Voor de km-vergoeding woon/werk te krijgen moet je wel trappen, een e-scooter geldt niet
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenOk, ik ben mis blijkbaar
Mijn leasing heeft evenwel een verzekering
Comment
-
Als’t ni nodig is...wrm zou je, de leasingfiets is andere zaak want niet ingeschreven op mijn naam dus kan niet op mijn familiale, das trouwens ook een probleem dat die niet opgenomen wordt in mijn eigen uitgebreide pechbijstand...maar das dan weer een ander verhaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenIk ben aan het kijken naar een electrische fiets.
Wat vinden jullie van deze 3?
https://www.victoria-fahrrad.de/nl/m...etrekking-7-7/
https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/f...rCode=bluedark
Ben eigenlijk fan van een belt drive, dus de laatste valt daar een beetje buiten, maar TREK is wel een goed merk denk ik.
Over de Cowboy lees je nogal gemengde berichten. Ofwel dikke fan, ofwel dikke miserie.
Je had naar ik me kan herinneren ook steevast een smartphone nodig om met de fiets te kunnen rijden vertelden ze me, zonder telefoon kun je er dus niks mee ( althans als je ondersteuning wil , nu ik denk dat zelfs zonder ondersteuning deze fiets nog redelijk goed te rijden is door zijn gewicht en vrij smalle bandjes )
Beltdrive lijkt me zeker intressant als je zonder vetplekken op je zondaagse broek naar de bakker wil , voordeel zonder meer. Achterwielmotor is naar mijn ervaring toch een stuk fijner rijden dan een middenmotor . ( zelf heb ik een SP bike in bestelling , na wat testritten met fietsen met middenmotor en achterwielmotor was dit voor mij een no brainer in het voordeel van achterwielmotoren )
Nadeel kan zijn dat er werkelijk niks extra aanhangt... spatborden , bagagedrager, ik denk dat er zelfs geen bel aan hing... dit zijn dan wel zaken die je er nog kunt bijhangen vermoed ik ( niet op gelet of hier de nodige voorzieningen aanwezig waren eigenlijk ) maar dan dikt de intressante prijs toch al wat aan... persoonlijk zou er op een E bike toch een deftige drager met tas moeten kunnen opstaan , anders heb je er niet zoveel aan eigenlijk...
Een ander alternatief die niet in je lijstje staat maar misschien dik het overwegen waard is dat zou de Ellio kunnen zijn , een Belgische start Up die toch wel een heel erg doordachte fiets op de markt aan het brengen is , kan zowel in 25km/u versie als in 45km/u versie geleverd worden : https://rideellio.com/
Naar ik lees is de SP versie zeer krachtig en fijn om te rijden , automatische traploze versnellingen , energierecup , voor en achterwiel aandrijving enz... Prijs ligt misschien wel iets hoger maar dan heb je ook wel wat denk ik... Een schoonheidsprijs gaat hij wel niet winnen mijns inziens...
Last edited by Audidriver; 09/04/2020, 14:05.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
Een ander alternatief die niet in je lijstje staat maar misschien dik het overwegen waard is dat zou de Ellio kunnen zijn , een Belgische start Up die toch wel een heel erg doordachte fiets op de markt aan het brengen is , kan zowel in 25km/u versie als in 45km/u versie geleverd worden : https://rideellio.com/
Naar ik lees is de SP versie zeer krachtig en fijn om te rijden , automatische traploze versnellingen , energierecup , voor en achterwiel aandrijving enz... Prijs ligt misschien wel iets hoger maar dan heb je ook wel wat denk ik... Een schoonheidsprijs gaat hij wel niet winnen mijns inziens...
Dan ook nog op beide wielen aangedreven, dat is de eerste keer dat ik dat tegen kom, zijn er nog die dat hebben?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
deze wordt aangeboden door de fietswinkel in mijn straat. En de handelaar beweert dat de service top is.
wat denken jullie? Misschien aan de zware kant, maar anderen zijn niet veel beter. Cowboy gaat het niet worden, geen service te vinden in een straat van 15 km.
Comment
-
mijn plechtige communie norta is net weggeven aan een student, na 36 jaar
fietsenwinkel in de straat is erg makkelijk, beklaag het me nu al dat er in het dorp geen dealer is voor mijn fiets, maar op 5 km pas
imaar s jouw fietsenwinkel open trouwens hoor overal mensen die op onderhoud moeten en willen, maar geen mogelijkheid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmijn plechtige communie norta is net weggeven aan een student, na 36 jaar
fietsenwinkel in de straat is erg makkelijk, beklaag het me nu al dat er in het dorp geen dealer is voor mijn fiets, maar op 5 km pas
imaar s jouw fietsenwinkel open trouwens hoor overal mensen die op onderhoud moeten en willen, maar geen mogelijkheid
kleine zaak, en hij doet zelf een deel van het werk. Dat lukt wel via de achterdeur.
Comment
Comment