Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Fietstoer van 79 km gereden, samen met m'n vrouw met haar e-fiets. De nieuwe batterij doet het goed, constant op volle ondersteuning en tegen de 25 km/h. Ze kon nog 6 km doen bij thuiskomst. Toch wel zalig zo'n wat sterkere batterij. Vroeger was 't rond de 50 km altijd wel op.
    Mooi ritje!

Als je continu licht boven de 25 duwt, dan heeft de motor weinig werk natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Mooi ritje!

Als je continu licht boven de 25 duwt, dan heeft de motor weinig werk natuurlijk.
      Vanaf dat ze voelt dat ze wat moet duwen, dan mindert ze hoor.

Comment

• Mijn vrouw haalt altijd rond de 200km.
        De mijne maar 80.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Toch knap hoor

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            Toch knap hoor

Ziet er inderdaad niet mis uit, maar het gebrek aan versnellingen, en het feit dat je helemaal vast hangt aan Cowboy (met twijfel of je iemand vindt die een herstelling wil uitvoeren) heeft mij toch iets anders doen kopen.

Comment

• ik heb er natuurlijk niet mee gereden, maar dat zou toch een soort van automaat zijn

....een fietsenwinkel die je merk ondersteunt in je dorp is natuurlijk ideaal (eigenlijk is een dorp verder al te ver als je geen camionette fietsendrager hebt), maar ze werken toch 'samen' met bestaande fietsenwinkels en decathlon (op 7km afstand is natuurlijk makkelijk gezegd dan)...die maken er geen punt van andere merken te servicen (eigenlijk prachtig, snel en efficient), ik heb zo bvb de trekhaak van stromer laten monteren bij hen bij aankoop van een fietskar...gewoon aan uurloon...ik denk er staan een 5-tal mekaniekers en dat loopt als een trein

als je met specifieke stukken zit moet dat natuurlijk geleverd worden, maar das bij alles zo...veel stock is er nooit imo

ik snap je bedenking hoor, maar tis echt wel een knap design-ding aan redelijke prijs en dat verleidt wel

Comment

• Collegas bij ons die die hard winter/zomer fietsen en evt auto wegdoen, doen hun vorige fiets niet vaak weg en houden reserve voor evt probs met nieuwe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik heb er natuurlijk niet mee gereden, maar dat zou toch een soort van automaat zijn

....een fietsenwinkel die je merk ondersteunt in je dorp is natuurlijk ideaal (eigenlijk is een dorp verder al te ver als je geen camionette fietsendrager hebt), maar ze werken toch 'samen' met bestaande fietsenwinkels en decathlon (op 7km afstand is natuurlijk makkelijk gezegd dan)...die maken er geen punt van andere merken te servicen (eigenlijk prachtig, snel en efficient), ik heb zo bvb de trekhaak van stromer laten monteren bij hen bij aankoop van een fietskar...gewoon aan uurloon...ik denk er staan een 5-tal mekaniekers en dat loopt als een trein

als je met specifieke stukken zit moet dat natuurlijk geleverd worden, maar das bij alles zo...veel stock is er nooit imo

ik snap je bedenking hoor, maar tis echt wel een knap design-ding aan redelijke prijs en dat verleidt wel
                  De Cowboy heeft geen versnellingen, de Van Moof S3 wel, en dat is een automaat.
                  Decathlon is hier 25 km....

ik ben gewoon bang dat die fietsen goed zijn voor 3-4 jaar, en dan....
                  Er zitten wat mij betreft net iets te veel onderdelen in die 100% captive zijn. (Batterij, motor,...). Als ze er mee stoppen of failliet draaien sta je daar. En dat is zelfs het geval als er niks mankeert aan je fiets want als hun portaal plat gaat, dan krijg je je fiets niet meer rijdend.

Comment

• En ik heb ondertussen na 6 weken dik 600 km op de teller van mijn Norta B3040.
                    We zijn er zo tevreden van dat we er nog eentje voor de vrouw hebben bijgekocht. Haar 10-jaar oude Giant was een beetje ‘moe’ aan het worden.

Ik ben zeer te spreken over de combinatie: Bosch Performance Line, Gates Riem en Enviolo traploze naaf. Draait soepel, stil, en altijd een juist verzet te vinden.

Na ca 2 weken had ik een spaak die wat los stond, en er zat wat speling op het balhoofd. Even 3 huizen verder naar de winkel terug, en met de glimlach in orde gebracht.
                    Langste rit voorlopig was 56 km met behoorlijk wat tegenwind, en toen waren er 2 blokjes weg van 5 van de batterij. 100 km halen moet perfect te doen zijn.
                    Ook mijn achterste heeft zich aangepast, dus dat loopt allemaal soepel. Gewoon leuk om te kiezen wanneer je zin hebt om te zweten, en wanneer niet.

Comment

• En ondertussen is dezelfde fiets ook aangekomen voor mijn vrouw. Ze is er gek op.

De fietsenmaker vertelde dat Norta in de eerste weken na de heropnening van de winkels tot 1000-1300 bestellingen per dag kreeg. Capacitieit is ca 100 fietsen assembleren per dag. Sommige fietsen zijn nu helemaal uitverkocht voor 2020, oa deze B3040 in herenversie.

De fietsenmarkt is blijkbaar helemaal overhit.

Comment

• Na verschillende testritten, bestelling gedaan van een: Batavus Dinsdag E-go® Exclusive
                        • Met Bosch Active Line Plus motor (50 Nm)
                        • Fiets weegt slechts 21 kg, excl. 500 Wh batterij en kan ik nog net in mijn auto heffen….
                        • Nexus 8 naafversnelling met CDX riem
                        • Nadeel 2 maand levering termijn…
                        Heb momenteel een gewone alu Kettler (21 v) met voor- en zadel vering (23 kg) die goed rijdt… tot mijn dochter enkele jaren geleden een gewone alu Batavus Galibier (24 v) zonder vering kocht, die slechts 16 kg weegt.

Toen merkte ik, dat ik van die vering (+2.5 KG) in de praktijk weinig merk en die lichtere fiets duidelijk beter stuurt
                        TestKees legt het verschil uit tussen de Bosch Active Line Plus en de Bosch Perfomance Line CX.

Een e-bike kopen is bijna een auto kopen, gezien de technische verschillende de er allemaal zijn…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                          Na verschillende testritten, bestelling gedaan van een: Batavus Dinsdag E-go® Exclusive
                          • Met Bosch Active Line Plus motor (50 Nm)
                          • Fiets weegt slechts 21 kg, excl. 500 Wh batterij en kan ik nog net in mijn auto heffen….
                          • Nexus 8 naafversnelling met CDX riem
                          • Nadeel 2 maand levering termijn…
                          Heb momenteel een gewone alu Kettler (21 v) met voor- en zadel vering (23 kg) die goed rijdt… tot mijn dochter enkele jaren geleden een gewone alu Batavus Galibier (24 v) zonder vering kocht, die slechts 16 kg weegt.

Toen merkte ik, dat ik van die vering (+2.5 KG) in de praktijk weinig merk en die lichtere fiets duidelijk beter stuurt
                          TestKees legt het verschil uit tussen de Bosch Active Line Plus en de Bosch Perfomance Line CX.

Een e-bike kopen is bijna een auto kopen, gezien de technische verschillende de er allemaal zijn…
                          Ik denk dat je een goede keuze gemaakt hebt. De Nexus 8 is echt een goede naaf, en met die riem heb je geen onderhoud aan je ketting. En schijfremmen maken het geheel af.
                          2 maand levering is een pak minder fijn....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                            Na verschillende testritten, bestelling gedaan van een: Batavus Dinsdag E-go® Exclusive
                            ferm goed idee.
                            Vraag me trouwens af waarom op de meeste ebikes een voorvering moet zitten als dat maar 25 per uur rijdt ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ferm goed idee.
                              Vraag me trouwens af waarom op de meeste ebikes een voorvering moet zitten als dat maar 25 per uur rijdt ...
                              Terechte vraag. Maar met een zware fiets door een put of over de kasseien, dan merk je toch wel dat die vering helpt, vooral als de banden wat hard staan.

Comment

• Na een kleine 2 maanden met de Stromer bijna 1700km gereden te hebben kan ik het elektrisch fietsen zeker waarderen , in de huidige tijden zijn de verplaatsingen naar klanten een stuk minder frequent natuurlijk waardoor ik redelijk vaak met de fiets naar kantoor kan gaan . Bevalt me super ( ik gebruik hem enkel als het droog weer is wel ) , ik moet ongeveer 23km enkel rijden en ik haal best makkelijk een gemiddelde snelheid van tussen de 41 a 42km/u ( wel een ideaal traject met weinig stops ) . Nu ik de smaak te pakken heb gekregen overweeg ik me een "zondag" fiets bij te kopen ( ik heb eigenlijk buiten mijn MTB geen andere fietsen ) , aangezien ik al een "snelle" e bike heb mag het gerust iets rustigs zijn maar wat extra ondersteuning lijkt me toch aardig... heb al hard zitten kijken naar een Cowboy ... echter ook deze tegengekomen : Ampler Curt : https://amplerbikes.com/nl/e-bikes/curt , nog geen 14kg en blijkbaar zelfs zonder ondersteuning perfect zo te fietsen , ziet er ook nog eens heel mooi uit ook... kans is klein maar toevallig iemand ervaring met zo'n ding ? ( prijskaartje lijkt me wel aan de hoge kant te zijn , zeer hoog zelfs ... )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ferm goed idee.
                                  Op mijn 45/u Stromer heb ik ook een vaste vork maar daar zit ik wel met banden die bijna 6 a 7cm breedte hebben, op pakweg 2.2 bar is dit zelfs aan 45/u wat mij betreft geen probleem. Wat wel noodzakelijk was voor mij dan was een verende zadelpen, anders vlieg je bij elke wegrand bijna van je zadel zodat het lastig is een goede cadans aan te houden. Op gewone E bikes zijn de banden dikwijls heel wat smaller waardoor een verende vork wel wat doet denk ik.

Comment

• Bij de 45 km/u pedelecs van Koga, Sparta, Trek, Cowboy is er altijd een vaste voorvork en zadel, (tot €7000) meestal met iets bredere banden…en bij de andere merken is het heel divers...
                                    Maar ik twijfel niet dat Tommie1 zijn Norta, ook heel goed bolt…

Comment

• mijn polsen en schouders hebben nochthans afgezien de eerste dagen, maar ik zat gewoon té gespannen op de fiets, pas na de eerste 100en km begon ik relax te zitten en ging het vanzelf voorbij

Comment

• .
                                        Last edited by Jakkel; 01/09/2020, 08:47.

Comment

• denk dat een slechte voorvork vooral voor een labiele fiets kunnen zorgen. Denk maar aan een auto met te slappe ophanging

Comment

Working...
                                          X