Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Niks mis met een ketting, genieten maar (als de temperatuur wat zakt hopelijk).

    Comment


    • Als je geen winter/zomer woon/werk doet kan je evengoed een ketting nemen. Anders is een riem te adviseren.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • het grootste voordeel aan een riem lijkt mij nog dat je geen smerige broek krijgt...maar de ketting houdt de-lange-afstand-die-hards-fietsers/verdieners hier absoluut niet tegen in de winter of regen

        Comment


        • Hoeft zeker niemand tegen te houden, maar in regen en zout best alle weken ketting smeren. Vergt gewoon ook meer onderhoud. En met nette kleren ook een voordeel, inderdaad.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            het grootste voordeel aan een riem lijkt mij nog dat je geen smerige broek krijgt...maar de ketting houdt de-lange-afstand-die-hards-fietsers/verdieners hier absoluut niet tegen in de winter of regen
            Na bijna 3000km met de Stromer heb ik nog nooit een spat vet op mijn broek gehad hoor... ( en neen ik ga niet met een Spandex naar kantoor :-) )

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Als je geen winter/zomer woon/werk doet kan je evengoed een ketting nemen. Anders is een riem te adviseren.
              Klopt , in mijn geval is een riem absoluut geen noodzaak... in de winter en in de regen ziet een ketting meer af, maar dan zal het met de wagen zijn...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                het grootste voordeel aan een riem lijkt mij nog dat je geen smerige broek krijgt...maar de ketting houdt de-lange-afstand-die-hards-fietsers/verdieners hier absoluut niet tegen in de winter of regen
                Er zijn nog andere voordelen:
                - ketting met middenmotor kan je toch elke 3-4000km vervangen, en het is een smerig werkske
                - goed onderhoud aan de ketting is eerst kuisen, ontvetten en opnieuw smeren. En dat mag je regelmatig doen ook als je eens een gravelpadje neemt

                Een riem is gewoon zorgeloos rijden. Fiets wassen, is gewoon riem beetje afsoppen, en klaar is kees.

                Comment


                • kan hier de broeken gebruikt op de stromer er toch zo uithalen, dat worden dus fietsbroeken en het is nu niet dat ik met zoveel vet speel want op 2000 km heb ik nog maar 2 keer mijn ketting behandeld met High Tech Ketten-Fluid 105

                  als de ketting moet vervangen worden gaat de fiets binnen

                  ...het gaat maar traag vooruit hier deze periode met de hitte en de corona-beperkingen op de fietsbus, en rij ook niet in de regen of koude

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    kan hier de broeken gebruikt op de stromer er toch zo uithalen, dat worden dus fietsbroeken en het is nu niet dat ik met zoveel vet speel want op 2000 km heb ik nog maar 2 keer mijn ketting behandeld met High Tech Ketten-Fluid 105

                    als de ketting moet vervangen worden gaat de fiets binnen

                    ...het gaat maar traag vooruit hier deze periode met de hitte en de corona-beperkingen op de fietsbus, en rij ook niet in de regen of koude
                    hmm 2 keer olie aanbrengen op 2000km... jouw ketting zal geen al te lang leven beschoren zijn vrees ik... ik zou toch minstens om de 250 a 300km eens met een vodje proper maken en wat verse olie aanbrengen... zal een stuk aangenamer schakelen ook ( alhoewel je op een Stromer niet veel moet schakelen :-) )

                    Comment


                    • ik voel of hoor eerlijk gezegd niet veel gekraak of gepiep van de ketting, maar ik weet dat je gelijk hebt hoor...ik vergeet het nogal makkelijk gewoon, ook al omdat er 0 indicatie is om te gaan smeren

                      tegenwoordig schakel ik wel, maar in het begin bleef die idd op het grootste verzet staan...maar ik trek nogal graag snel op, op de velo en laat graag de auto's achter me (bij wijze van spreke he) dus schakel ik nu wel

                      Comment


                      • Als het kraakt en piept... dan ben je te laat.
                        De echte wielerfanaten kuisen en smeren hun ketting gewoon elke week. Dat is misschien wat "overdone", maar 2-300km lijkt me aangewezen, en zeker als je in de regen rijdt.

                        Daarom dat voor woon-werk een riem zo goed is. Effe de tuinslang er over en klaar is kees.

                        Comment


                        • en kunt ge een riem makkelijk zelf wisselen? Een ketting is super makkelijk.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Als het kraakt en piept... dan ben je te laat.
                            De echte wielerfanaten kuisen en smeren hun ketting gewoon elke week. Dat is misschien wat "overdone", maar 2-300km lijkt me aangewezen, en zeker als je in de regen rijdt.

                            Daarom dat voor woon-werk een riem zo goed is. Effe de tuinslang er over en klaar is kees.
                            Dat is zeker niet overdone, als je dan nog woon/werk doet in alle weersomstandigheden is wekelijks zeker niet te veel.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • Het probleem met de vering zie ik niet echt. Ik sta namelijk nooit rechtop op de trappers, omdat daar ik daar met de motor ook geen behoefte aan heb, en ik ook niet race of mountainbike met een e-bike.

                              Het is een Riese en Muller Load 60 geworden. Het is een dubbel geveerde bakfiets (enige merk met dubbel geveerde bakfietsen), maar rijdt desalniettemin even strak en makkelijk als een degelijke ebike. Kan iedereen eigenlijk aanbevelen er eens mee te rijden, het zal verbazen.

                              Fantastische machine om te cruisen, zeker met de vering en de krachtige motor (85NM).

                              De laadruimte vind ik handig om in de stad te kunnen rijden tot aan de winkel en eenvoudig dingen in te laden zonder beperking in hoeveelheid, en zonder schrik de dingen te moeten samendrukken.

                              Niet goedkoop, maar eigenlijk z'n geld waard omdat het een volwaardige autovervanger is, en ook omdat er met absolute kwaliteitsonderdelen gewerkt wordt (Supernova licht vooraan bv.).



                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Die vering dat moet je best eens proefrijden.
                              Ik heb een verende voorvork, en vind dat goed zo lang je op je zadel blijft zitten. Maar als je eens recht gaat staan op de trappers voel je die elke keer inveren, en dat kost ernergie.
                              Alternatief kan je ook een goede verende zadelpen nemen (parallellogram), maar ook dat moet je eens proberen.









                              Comment


                              • Proficiat! Veel veilige kilometers mee gewenst. Kost evenveel dan mijn R&M Superchager
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • https://www.hln.be/roeselare/bruno-r...gaal~a01b543f/

                                  Last edited by bobo; 09/11/2020, 22:41.

                                  Comment


                                  • da's dan toch niet meer ingeschreven als bromfiets? Wellicht als motorfiets...
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Yep als moto maar wel in Duitsland.
                                      Hier kan dat niet.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • Ik snap wel niet dat een belg lange tijd met duitse nummerplaat kan rijden.

                                        Comment


                                        • Er is in dit weinig fiscale opzet, wat anders de reden is van controle


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X