Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Levering uitgesteld, maar eindelijk is het volgende week zover.

Ook eens een voorbeeld fotootje van de kleur gevonden.
    Zeer benieuwd.

Comment

• Mjah, heeft wel iets.
      Als je net iets sneller wil, zowat alle e-bikes die ik op m'n woon-werk tegenkom, rijden rond de 30 km/h.Schijnt poepsimpel te zijn om die wat sneller te laten gaan. Met opoffering van wat actieradius natuurlijk.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Na mijn leasingcontract laat ik hem wsl wel tunen ja, maar tijdens is het een beetje geriskeerd.

Maar voorlopig moet deze ook alleen maar dienen voor wat recreatieve ritjes, dus is 25 eigenlijk snel genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Mjah, heeft wel iets.
          Als je net iets sneller wil, zowat alle e-bikes die ik op m'n woon-werk tegenkom, rijden rond de 30 km/h.Schijnt poepsimpel te zijn om die wat sneller te laten gaan. Met opoffering van wat actieradius natuurlijk.
          Die ik hier zie... hoor passeren op het jaagpad rijden allemaal 40 en meer. Wel leuk om aan te pikken!

Bud Wijzer , knappe fiets!

Comment

• 30 vind ik nog ok.
            Maar 'gewone' elektrische fietsen zijn niet voorzien op 40 per uur. Zeker de goedkopere fietsen zijn daar niet op gebouwd.

Zat vanmorgen achter een elektrische fiets. Die reed tss de 26 en 28. Ik bleef er achter fietsen, hij had oortjes in en ik moest niet ver meer.
            Hij merkt me plots op, gaat naar rechts om me door te laten en versneld intussen tot 30 per uur.
            Ik ben er gewoon achter blijven rijden.

Iets wat ik in de auto ook regelmatig merk. Op autosnelweg rijden ze helemaal links net geen 120. Als ze naar rechts gaan en je begint inhalen, versnellen ze weer naar 125-130... En dan mag je je laten uitzakken om naar rechts te gaan. Rare gewoonte
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Die ik hier zie... hoor passeren op het jaagpad rijden allemaal 40 en meer. Wel leuk om aan te pikken!

Bud Wijzer , knappe fiets!
              Ben je zeker dat er geen plaatje achteraan op zit?

Ik rij met mijn ebike altijd tegen de 25, en af en toe 26-28 als het vlak is en er geen wind is (harder lukt niet met mijn 30kg fiets en 50mm banden).
              Ik word enkel ingehaald door speed pedelecs met plaatje, en groepjes wielertoeristen, zelden door solo racefietsers.
              Een anderen ebike zonder speed pedelec plaatje is me nog nooit voorbij gereden op de laatste 3000km.
              Ik denk dat het in België nogal mee valt met het aantal getunede fietsen.

Comment

• Oeps, sorry, ja ik bedoel speed pedelecs... Een e-bike is zoiets dat 25 rijdt, hé...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Levering uitgesteld, maar eindelijk is het volgende week zover.

Ook eens een voorbeeld fotootje van de kleur gevonden.
                  Zeer benieuwd.

Identiek dezelfde als deze van een kennis.
                  Kleur varieert nogal naargelang het weer.
                  Hij heeft deze gekocht om zijn kroost te volgen tijdens de triatlon training.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    30 vind ik nog ok.
                    Maar 'gewone' elektrische fietsen zijn niet voorzien op 40 per uur. Zeker de goedkopere fietsen zijn daar niet op gebouwd.

Zat vanmorgen achter een elektrische fiets. Die reed tss de 26 en 28. Ik bleef er achter fietsen, hij had oortjes in en ik moest niet ver meer.
                    Hij merkt me plots op, gaat naar rechts om me door te laten en versneld intussen tot 30 per uur.
                    Ik ben er gewoon achter blijven rijden.

Iets wat ik in de auto ook regelmatig merk. Op autosnelweg rijden ze helemaal links net geen 120. Als ze naar rechts gaan en je begint inhalen, versnellen ze weer naar 125-130... En dan mag je je laten uitzakken om naar rechts te gaan. Rare gewoonte
                    Tegenwoordig zie je veel dezelfde modellen die je kan kopen als ebike en als speedpedelec.

De mijne ging in het begin ook 40 maar vond de neus wat nerveus bij het in de remmen gaan.
                    Dat de batterij snel achteruit ging heeft er ook voor gezorgd dat hij snel weer origineel stond.

Sindsdien heb ik nooit meer het volle bereik gehaald ook.
                    Geraak nu 40km minder ver dan voor de tuning.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Tegenwoordig zie je veel dezelfde modellen die je kan kopen als ebike en als speedpedelec.

De mijne ging in het begin ook 40 maar vond de neus wat nerveus bij het in de remmen gaan.
                      Dat de batterij snel achteruit ging heeft er ook voor gezorgd dat hij snel weer origineel stond.

Sindsdien heb ik nooit meer het volle bereik gehaald ook.
                      Geraak nu 40km minder ver dan voor de tuning.
                      Toch wel apart.
                      ik heb een vriendin die al zeker 6-7 jaar op een getunede Merida rijdt.
                      Soort mountainbike model, die na tuning zo'n 35-37 km/h haalt.
                      Ze rijdt met ons mee met de koersfiets op zondag.

Die haalt daar nog steeds met gemak 80 km mee, met zelfs maar een 400W batterij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Toch wel apart.
                        ik heb een vriendin die al zeker 6-7 jaar op een getunede Merida rijdt.
                        Soort mountainbike model, die na tuning zo'n 35-37 km/h haalt.
                        Ze rijdt met ons mee met de koersfiets op zondag.

Die haalt daar nog steeds met gemak 80 km mee, met zelfs maar een 400W batterij.
                        Dan trapt ze flink mee, of rijdt mooi mee in de wind van de anderen.

Comment

• Beetje van beide, denk ik. Maar toch verbaas ik mij er altijd over hoe lang die batterij meegaat, na zoveel jaar.

Comment

• Mijn dochter heeft zich een Urban arrow bakfiets gekocht.
                            Standaard 400W versie, om de kleinzoon naar de crêche te voeren.

Zelf ook wel eens benieuwd om met zo'n ding te rijden binnenkort.

Comment

• Dé toekomst, willen of niet. Zalig alternatief voor de auto.

Comment

Dé toekomst, willen of niet. Zalig alternatief voor de auto.
                                Wtf! Tot het slecht weer wordt, terug allemaal met de auto naar het werk, school,... ik zie het nu al.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Wtf! Tot het slecht weer wordt, terug allemaal met de auto naar het werk, school,... ik zie het nu al.

Erg lachwekkend vind ik het niet. Ik ken tegenwoordig genoeg mensen die blijven fietsen bij slechter weer (ik onder andere). Kotsbeu die auto, logisch als je overal stilstaat en bumpert..
                                  Daarnet m'n auto nog eens gestart, moest naar het recyclagepark met een remorque met 135 kg snoeiafval in, ik kon dus niet anders dan de auto nemen. Was weeral drie weken geleden dat die gebold had...

Comment

Erg lachwekkend vind ik het niet. Ik ken tegenwoordig genoeg mensen die blijven fietsen bij slechter weer (ik onder andere). Kotsbeu die auto, logisch als je overal stilstaat en bumpert..
                                    Daarnet m'n auto nog eens gestart, moest naar het recyclagepark met een remorque met 135 kg snoeiafval in, ik kon dus niet anders dan de auto nemen. Was weeral drie weken geleden dat die gebold had...
                                    Ik ken er ook wel, maar het merendeel neemt toch weer de auto bij slechter weer. Ik vind die elektrische fietsen nog steeds te duur voor wat het is, als ik dan die prijzen is hoor voor een onderhoud, nieuwe banden enzo... zotjes!

Ik versta het ook wel, heb daar minder last van door mijn ploegenwerk, maar zolang het kan, heb zelf 2 auto's nu, eentje voor slecht en eentje voor goed weer. En die ene auto heeft me zoveel gekost als een elektrische fiets.

Comment

• Mijn vrouw heeft een e-bike van 2.500 euro. Meer dan 17.000 km gebold. Op 13k heb ik een nieuwe batterij moeten kopen, een 500 euro. Voor de rest enkel twee nieuwe banden, een ketting en een cassette (sinds vorig jaar). Veel kost zoiets niet, hé. 17k en zo'n 600 euro aan kosten, min de fietsvergoeding, min de benzine, de verzekering, de taks, de BIV, de keuring,...

Ik moet wel toegeven dat als het donkerder en slechter weer is, m'n vrouw wel de auto neemt, ze moet geregeld ook (laat) overwerken. Ze rijdt 14 km binnendoor op veelal onregelmatige uren en kan nog vrij ongestoord tegen 50/70 per uur tuffen.

Comment

• de fietsvergoeding zal zowat de grootst mogelijke netto-opslag zijn een mens kan hebben, en het verschil tss een 25 en 45 per uur fiets zal kwa onderhoud ook wel tellen....een stromer of klever's onderhoud moet idd niet onderdoen als dat van een kleine auto....reken toch maar naar 300 per jaar

Comment

Mijn vrouw heeft een e-bike van 2.500 euro. Meer dan 17.000 km gebold. Op 13k heb ik een nieuwe batterij moeten kopen, een 500 euro. Voor de rest enkel twee nieuwe banden, een ketting en een cassette (sinds vorig jaar). Veel kost zoiets niet, hé. 17k en zo'n 600 euro aan kosten, min de fietsvergoeding, min de benzine, de verzekering, de taks, de BIV, de keuring,...

Ik moet wel toegeven dat als het donkerder en slechter weer is, m'n vrouw wel de auto neemt, ze moet geregeld ook (laat) overwerken. Ze rijdt 14 km binnendoor op veelal onregelmatige uren en kan nog vrij ongestoord tegen 50/70 per uur tuffen.
                                          Die kosten van verzekering, taks, BIV,... van een auto reken ik daar ni echt bij omdat je sowieso een auto nodig hebt voor andere zaken. Tenzij je er een wegdoet omwille van de elektrische fiets.

Zo een elektrische Surron bromfiets (on of off-road mogelijk) vind ik nog wel iets hebben, maar ook een vanaf prijs van 4200€. Die batterijen blijven het duurste onderdeel denk ik. Excuses, niet echt een elektrische fiets, maar als het dan toch elektrisch moet zou ik eerder naar zoiets gaan, beweging heb ik al genoeg op het werk.

Last edited by ; 19/10/2021, 22:28.

Comment

Working...
                                          X