Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts




  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • Mijn zeefietske…de allergoedkoopste dacht ik te vinden van bij de aldi

      Erg rudimentaire sturing…zijn gewoon 3 snelheden…eerste 2 trappen bij vertrek zijn louter fysiek, dan kickt de voorwielmotor nogal brutaal in (opgepast op dolomiet oid bij eerste ervaring) maar verder hoef je niets fysiek nog kracht te leveren…alleen nog in het ijle met de trappers rond te draaien…geeft eigenlijk net zo'n smile als de 8 keer zo dure stromer

      Over range…zal gene vette zijn maar volstaat ruim voor wat moet, naar de bakker de beenhouder de okay en de kroeg, makkelijk dag of 4




      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • Ik heb in NL een R&M te koop zien staan in 45 km speed-variant waar ook een 25 km variant van bestaat.
        Nu is de vraag hoe 'erg' is het om deze niet als SPD in te schrijven in BE want optisch kun je zonder plaat niet zien dat het een speed is.
        Ja ik weet dat het niet mag en ja ik weet dat je dan niet correct verzekerd bent maar idee van nummerplaten op een fiets vind ik nogal een doorgeslagen big brother fenomeen

        Comment


        • Hoe erg het is? Ik denk dat je er eigenlijk zelf al antwoord op geeft.
          Ik ga er van uit dat je dan ook geen verzekering zal nemen?
          Met speed Pedelecs gebeuren in verhouding meer ongevallen en die zijn ook ernstiger.

          Ik zie het probleem met nummerplaat niet.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • Ik heb al een familiale verzekering en ben idd. niet van plan om nog eens een aparte verzekering te nemen.
            Voor mij is er geen verschil tussen een SPD die niet als zodanig is ingeschreven en een 25 km/u e-bike met een chip of badass box (die nota bene door sommige fietsenhandels zelf worden gefaciliteerd, al dan niet verdoken).
            Het gaat er mij niet om de snelste te zijn maar wel om niet telkens tegen die vervelende kunstmatige 'muur' te botsen aan 25 km/u waar ik mij bij elke klassieke e-bike aan erger.
            Met bijvoorbeeld een USA versie waar de wettelijke limiet op 20mph ligt (32 km/u) zou ik wel kunnen leven maar Europa wil altijd op verkeerde vlakken het voorbeeld stellen.
            Vroeger hadden die Cowboys een off-road modus tot 32 maar dat mag blijkbaar ook niet meer.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
              Ik heb al een familiale verzekering en ben idd. niet van plan om nog eens een aparte verzekering te nemen.
              Voor mij is er geen verschil tussen een SPD die niet als zodanig is ingeschreven en een 25 km/u e-bike met een chip of badass box (die nota bene door sommige fietsenhandels zelf worden gefaciliteerd, al dan niet verdoken).
              Het gaat er mij niet om de snelste te zijn maar wel om niet telkens tegen die vervelende kunstmatige 'muur' te botsen aan 25 km/u waar ik mij bij elke klassieke e-bike aan erger.
              Met bijvoorbeeld een USA versie waar de wettelijke limiet op 20mph ligt (32 km/u) zou ik wel kunnen leven maar Europa wil altijd op verkeerde vlakken het voorbeeld stellen.
              Vroeger hadden die Cowboys een off-road modus tot 32 maar dat mag blijkbaar ook niet meer.
              Tja, als uw familiale te weten komt dat uw fiets gechipt is, dan kan je zelf betalen. Stel je maar voor dat je een kind deftig raakt.... kan héél duur worden, maar het risico is voor jou.
              Die setting van Cowboy was ook gewoon illegaal...
              Last edited by Tommie1; 09/01/2023, 10:17.

              Comment


              • Ik begrijp je punt, maar dat gaat even goed op voor gechipte wagens. Er gebeuren dagelijks ongevallen er bij een zeker niet onbeduidend aantal zijn onvermijdelijk ook gechipte wagens betrokken. Hoeveel daarvan lopen tegen de lamp? Ik heb alvast na meer dan 20j. chip-geschiedenis nog nooit over ene gehoord. Idem bij e-bikes. Ik zie de verzekering geen inspecteur sturen met een crank trekker en een paar schroevendraaiers om uw Bosch-cover te demonteren en te kijken of er geen extra draadjes tussen zitten...
                Moest elke gechipte auto beginnen claxonneren en elke gechipte e-bike bellen, het truckersprotest op het viaduct in Gentbrugge is er niets tegen...
                Maar ik snap het wel, vanuit het standpunt van deugders is het not done.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                  Ik begrijp je punt, maar dat gaat even goed op voor gechipte wagens. Er gebeuren dagelijks ongevallen er bij een zeker niet onbeduidend aantal zijn onvermijdelijk ook gechipte wagens betrokken. Hoeveel daarvan lopen tegen de lamp? Ik heb alvast na meer dan 20j. chip-geschiedenis nog nooit over ene gehoord. Idem bij e-bikes. Ik zie de verzekering geen inspecteur sturen met een crank trekker en een paar schroevendraaiers om uw Bosch-cover te demonteren en te kijken of er geen extra draadjes tussen zitten...
                  Moest elke gechipte auto beginnen claxonneren en elke gechipte e-bike bellen, het truckersprotest op het viaduct in Gentbrugge is er niets tegen...
                  Maar ik snap het wel, vanuit het standpunt van deugders is het not done.
                  Als je het helemaal wil uitspitten, dan gaat een verzekering zich pas kunnen terugtrekken als er een link is tussen het feit dat de auto/fiets gechipt is.

                  Bij auto's zijn 90% van de ongevallen stomme dingen. Te laat stoppen aan de lichten, voorrang onterecht nemen, en veelal zijn de gevolgen blikschade. Dan gaat er niks onderzocht worden.

                  Maar als je met een fiets 45 rijdt, dan valt dat wel sneller op en is de link makkelijker aan te tonen... Kans dat je gepakt wordt is klein, om niet te zeggen héél klein, maar als het goed mis gaat, dan kan het ook astronomisch veel kosten. Dat risico moet jij inschatten.

                  Comment


                  • Klopt, maar nogmaals, met een auto kan het even goed misgaan als je pech hebt.
                    Ik wil 30-35 kunnen rijden maar heb geen zin in inschrijving ,plaat, nog een verzekering erbij, etc.
                    Verkoper heeft ook een 25 kmpu versie staan van hetzelfde model dus wss. wordt het deze met een chipje of de testrit zou me anders moeten doen beslissen.
                    R&M is geen brol dus de 'hardware' kan het ongetwijfeld aan.
                    Je hebt ook van die cowboys die met een zelfbouwkit een Bafang 750w monteren op een flutkadertje met velgremmen en een goedkope groep en deze set up die makkelijk 50+ loopt dan verkopen voor 999€ Dat noem ik pas gevaarlijk.

                    Comment


                    • Altijd ”interessant” om sommigen hun argumentatie te lezen om zich toch maar niet aan regels en wetten te moeten houden.
                      Dat ze niet alleen zichzelf maar ook anderen daarmee miserie kunnen aandoen, kan hen geen kl*ten schelen.

                      Comment


                      • Zelfde verhaal bij auto chippen natuurlijk hé... wordt/werd hier ook altijd heel laconiek over gedaan.

                        Trouwens benieuwd wanneer we de eerste EV "chiptuning" gaan zien... maar dat even off topic.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Zelfde verhaal bij auto chippen natuurlijk hé... wordt/werd hier ook altijd heel laconiek over gedaan.
                          In dit specifieke geval heb ik vooral een probleem met de hypocrisie:
                          Eerst zou hij zich niet in regel stellen vanwege het big brother gehalte van een nummerplaat.
                          Nadien blijkt het echter vooral om de extra verzekeringskosten te gaan.
                          M.a.w. het grootste bezwaar is dus pakweg 100 euro per jaar... wie wil daarvoor in godsnaam het risico nemen om tegen de lamp te lopen?
                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 10/01/2023, 11:52.

                          Comment


                          • Dubbel

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                              In dit specifieke geval heb ik vooral een probleem met de hypocrisie:
                              Eerst zou hij zich niet in regel stellen vanwege het big brother gehalte van een nummerplaat.
                              Nadien blijkt het echter vooral om de extra verzekeringskosten te gaan.
                              M.a.w. het grootste bezwaar is dus pakweg 100 euro per jaar... wie wil daarvoor in godsnaam het risico nemen om tegen de lamp te lopen?
                              Vind ik persoonlijk ook ja... Ben net zelfs in een proces verwikkeld van een dodelijk ongeval van een familielid, waarbij de chauffeur het niet zo nauw genomen heeft met de regels.
                              Dan ga je de zaken weer wel even anders bekijken.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                In dit specifieke geval heb ik vooral een probleem met de hypocrisie:
                                Eerst zou hij zich niet in regel stellen vanwege het big brother gehalte van een nummerplaat.
                                Nadien blijkt het echter vooral om de extra verzekeringskosten te gaan.
                                M.a.w. het grootste bezwaar is dus pakweg 100 euro per jaar... wie wil daarvoor in godsnaam het risico nemen om tegen de lamp te lopen?
                                Ik zie niet in wat hier hypocriet aan is.
                                1/ big brother gehalte en 2/verzekering zijn evenwaardige argumenten
                                1/ Rij met een SPD 40 in een zone 30 en je hangt eraan. Passeer voorbij hun flitspaal of flitsauto met een racefiets of gelijk welke andere fiets zonder nr. plaat aan 40 en je komt er 99,5% zeker mee weg. Wie is er hier nu hypocriet? Volgens mij de wetgever. 2/ Ik heb al een verzekering tegen mogelijke schade aan derden door mezelf en gezinsleden, nl. een familiale. Dat volstaat voor gelijk welke fiets, behalve dan blijkbaar voor een SPD waar nog eens een apart verzekeringske nodig is. Says who? De hypocriete wetgever. Euhm...neen dank u. Iedereen heeft zijn grenzen en de mijne zijn hier bereikt. Ik hoef ook geen SPD 45, wil alleen 30-35 kunnen rijden ipv 25, en zal dat op mijn manier regelen.

                                Maar goed, het is een forum, jij uw mening, ik de mijne. Uiteindelijk doe ik toch wat ik wil en moet gelukkig uw toestemming niet vragen. Als het iemand boeit zal ik volgend weekend posten wat ik gekocht heb. Indien niet, ook goed :-))

                                Comment


                                • ik heb een 45 per uur zonder aparte verzekering, gewoon op de familiale, verzekering heeft voor mij de plaat aangevraagd dus ik neem toch aan dat dat voldoende is

                                  bij nader inzien zou ik liever 25-en owv andere redenen, verplicht op rijbaan...waar de wetegever-overheid contenu verkeerde borden plaatst waardoor je op vele banen wettelijk niet meer kan rijden...bord gescheiden fietspad/voetpad op een 70 per uur baan...dus geen plek voor een spd



                                  dan ben je verzekerd, kun je nooit wettelijk rijden...flikken op de hoogte maar er wordt niets aan gedaan

                                  geen toelating enkel-richtingverkeer meestal waardoor je vaker om moet rijden
                                  Last edited by bobo; 10/01/2023, 15:52.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ik heb een 45 per uur zonder aparte verzekering, gewoon op de familiale, verzekering heeft voor mij de plaat aangevraagd dus ik neem toch aan dat dat voldoenden is
                                    Dan hebben ze die wsl gewoon bij in je polis gezet idd.

                                    Comment


                                    • Blijkbaar heb je zelfs geen extra verzekering nodig... Enkel indien die zonder trapondersteuning meer dan 25 km/u kan.. Wist ik niet.
                                      https://magazine.vab.be/op-weg/rijbe...-speedpedelec/
                                      Reden te meer om braafjes een nummerplaat aan te vragen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                        geen toelating enkel-richtingverkeer meestal waardoor je vaker om moet rijden
                                        Daar zeg je wat..., ik had er zelfs nog nooit bij stil gestaan dat dit niet mocht met een 45-fiets. Op mijn traject zou dat een serieus nadeel zijn want verschillende van die straten. Zal ook nog een tijdje blijven 25-en

                                        Comment


                                        • Trouwens wat die 25 betreft, de mijne (Specialized) gaat tot gemakkelijk 29 zonder inspanning, is nochtans niet gechipt. Misschien omdat het een Amerikaans merk is en ze daar 30 mogen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X