Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb ook een Vado Turbo, die loopt ook zo'n 28-29 op de teller idd.

Wel vervelend soms als je eens samen met mensen gaat fietsen met een Bosch motor gaat rijden, want die stoppen soms al op 24 km/h

Comment

• Ook een 5.0 Bud?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
        Ook een 5.0 Bud?
        4.0 in donkergroen.
        wel de 2021 versie nog met de 90NM motor

Comment

• Da's de 2.2 dan denk ik. Maar de oudere 4.0 met 2.1 halen ook makkelijk 29

Comment

• Bij mijn weten is een gechipte auto op zich niet verboden?
            Een gewone elektrische fiets MAG geen ondersteuning geven boven de 25 (of 30 in de praktijk). En is op zich dus al onwettelijk.

Het gebeurt idd meer en meer. Ik merk dat ik soms een gewone elektrische fiets amper nog inhaal als ikzelf 30+ fiets.
            Het is een eigen keuze, maar als zo iemand mij of een gezinslid zwaar verwondt en dan niets kan betalen, dan ga ik die op één of andere manie toch duidelijk maken wat ik daar van vind...

Pak gewoon die nummerplaat zoals het hoort.
            Last edited by Hayes; 10/01/2023, 20:46. Reden: daarom
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Dat van die verzekering zal ik vandaag eens navragen bij mijn makelaar. Ik heb altijd gehoord dat je voor een SPD een verzekering moest hebben, net als voor een bromfiets. Als dat gewoon bij de familiale kan gezet worden zonder meerkost, zoveel te beter dan. Verbod op 1-richtingstraten waar gewone fietsers wel door mogen is wel een groot nadeel, net als die verplichting om op de rijbaan te rijden in bebouwde kom met 50 limiet. Ik kan me hier in de buurt al een paar situaties voorstellen waar dat een kamikaze-missie is. Het zal waarschijnlijk, tot ergernis van de deugders, 9/10 een 25+speedchip worden.

Comment

• geen meerkost, net als een hond bvb

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

de 90NM motor
                die getallen zijn toch ook maar pro-forma, een stromer bvb pakt uit met maar 40nm en is de enige die 48 blijft gaan met tegenwind en snelst aan dat getal zit

Comment

• Of hij het helemaal nominaal haalt, zal mij worst wezen, maar je voelt écht wel een verschil met een Bosch performance plus bv hoor.
                  Ik heb beide test gereden.

Leuke aan die Specialized/Brose is ook dat je hem kan tunen qua koppel en piekvermogen, via een app.
                  Zo kies je zelf voor extra range, of voor extra power, per stand.
                  Werkt zeer goed.

Comment

• je zou kunnen zeggen dat het zoals bij ducati achterwiel pk's of/koppel zijn, maar het verschil is toch erg groot
                    maakt in feite ook niet uit hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      je zou kunnen zeggen dat het zoals bij ducati achterwiel pk's of/koppel zijn, maar het verschil is toch erg groot
                      maakt in feite ook niet uit hoor
                      Voila... de fietsen rijden gewoon wel heel fijn.

Comment

• 30 per uur rijden met een 25 e-bike, daar gaan ze echt geen probleem van maken hoor. Die van m'n vrouw rijdt ook stipt 25, vind ik wat traag als we samen ergens naar toe fietsen. Ik moet ook eens kijken om die op één of andere manier naar de 30 te krijgen. Max. 30 zou ideaal zijn.

Comment

• Ik denk niet dat FvDm 30 per uur op het oog heeft
                          Persoonlijk heb ik er geen probleem mee. Er zal 99% zeker ook geen grote gevolgen aan zijn, maar doe het toch gewoon zoals het hoort.
                          Een beetje typisch Belgisch, zeker? De regels gelden voor anderen, niet voor mij.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            Ik denk niet dat FvDm 30 per uur op het oog heeft

Toch wel hoor

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                            Ik hoef ook geen SPD 45, wil alleen 30-35 kunnen rijden ipv 25, en zal dat op mijn manier regelen.

Ik zie voor mijn gebruik tbh meer nadelen dan voordelen aan een SPD.
                            Er staan ook nog verschillende Cowboys v2 die nog 30 kunnen bollen te koop
                            en blijkbaar gaan die Specialized ook wat rapper lees ik hier
                            Komt wel goed dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                              Blijkbaar heb je zelfs geen extra verzekering nodig... Enkel indien die zonder trapondersteuning meer dan 25 km/u kan.. Wist ik niet.
                              https://magazine.vab.be/op-weg/rijbe...-speedpedelec/
                              Reden te meer om braafjes een nummerplaat aan te vragen.
                              Dat klopt , ik heb ook al een jaar of 3 een speedpedelec , in principe hoef je geen extra verzekering maar is wel aan te raden . Kost nu ook de wereld niet ...
                              Ik rij sinds ik die fiets heb telkens een 4000 a 5000km op jaarbasis ( ik probeer indien mijn agenda dit toelaat om op de droge dagen en waarbij ik weet dat ik geen klantenbezoeken heb zoveel mogelijk met de fiets naar het bedrijf te gaan , das dan 2x ongeveer 25km) , ik schrik er enorm van hoeveel gechipte 25km/u fietsen er wel niet rondrijden ... zeker bij dagelijkse pendelaars.... controle is onbestaande denk ik , ik durf te stellen dat minstens 30% met een gefoefelde fiets op baan is , als ik op mijn gemak rij aan pakweg 35-40/u ( wat bij mijn fiets niet echt een grote inspanning vergt ) schrik ik er van hoeveel er mij netjes kunnen volgen aan die snelheid ...
                              Last edited by Audidriver; 14/01/2023, 12:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                30 per uur rijden met een 25 e-bike, daar gaan ze echt geen probleem van maken hoor. Die van m'n vrouw rijdt ook stipt 25, vind ik wat traag als we samen ergens naar toe fietsen. Ik moet ook eens kijken om die op één of andere manier naar de 30 te krijgen. Max. 30 zou ideaal zijn.
                                klopt , 25km/u is zeker voor een pendelaar echt wel traag... daarom heb ik voor een 45 gekozen... maar eerlijk , mocht er legaal een gewone aan 30-32 geweest zijn ging ik daar voor zijn gegaan... cowboy deed dat vroeger maar intussen ook al een tijd voorbij dit...

Hypocriet is ook dat wij in principe nauwelijks langs kanalen mogen fietsen op jaagpaden terwijl wielertoeristen zonder problemen aan 40/u kunnen vlammen... men wil de mens uit de auto halen maar worden wel beboet als je langs het kanaal naar je werk fietst... Op dat vlak is er nog werk.... Persoonlijk veeg ik er mijn botten aan , ik rij al 3 jaar langs het kanaal ( wel het voordeel dat ik meestal s'morgens tussen 5-6 en s'avonds tussen 18 en 19u op baan ben waar het dan een stuk minder druk is ) ... als je gewoon wat hoffelijk bent en netjes wat gaat vertragen wanneer je een tragere fietser of wandelaar inhaald zie ik geen enkel probleem... maar er zijn altijd wel cowboys die het net als sommige autobestuurders te gortig maken en er voor zorgen dat er hier wrevel over is...
                                Ik heb zelf nog nooit controle gehad , maar ik verwacht er mij eerlijk gezegd wel eens aan... in de buurt hier langs de leie zijn er vorig jaar al redelijk wat gerichte acties geweest...
                                Last edited by Audidriver; 14/01/2023, 12:05.

Comment

• bij ons wordt er flink op gecontroleerd, mijn zusq liep zo al meermaals tegen de rijrichting-lamp met spd

op de 70 peruur wegen op het fietspad rijden met bord fietspad/voetpad knijpen ze oog dicht...maar wat als je er een accident met letsel voorhebt

Comment

• Waar is den tijd dat ik met mijn bromfiets op de rollen mocht gaan staan omdat hij 35 per uur reed!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

klopt , 25km/u is zeker voor een pendelaar echt wel traag... daarom heb ik voor een 45 gekozen... maar eerlijk , mocht er legaal een gewone aan 30-32 geweest zijn ging ik daar voor zijn gegaan... cowboy deed dat vroeger maar intussen ook al een tijd voorbij dit...

Hypocriet is ook dat wij in principe nauwelijks langs kanalen mogen fietsen op jaagpaden terwijl wielertoeristen zonder problemen aan 40/u kunnen vlammen... men wil de mens uit de auto halen maar worden wel beboet als je langs het kanaal naar je werk fietst... Op dat vlak is er nog werk.... Persoonlijk veeg ik er mijn botten aan , ik rij al 3 jaar langs het kanaal ( wel het voordeel dat ik meestal s'morgens tussen 5-6 en s'avonds tussen 18 en 19u op baan ben waar het dan een stuk minder druk is ) ... als je gewoon wat hoffelijk bent en netjes wat gaat vertragen wanneer je een tragere fietser of wandelaar inhaald zie ik geen enkel probleem... maar er zijn altijd wel cowboys die het net als sommige autobestuurders te gortig maken en er voor zorgen dat er hier wrevel over is...
                                      Ik heb zelf nog nooit controle gehad , maar ik verwacht er mij eerlijk gezegd wel eens aan... in de buurt hier langs de leie zijn er vorig jaar al redelijk wat gerichte acties geweest...
                                      Op het jaagpad hier langs het Albertkanaal, van de Kempen naar Antwerpen, mogen speedpedelecs rijden (Klasse P). In de zomer 's morgens rijden er erg veel.
                                      En ja, overal zitten cowboys tussen.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Djeezes die prijs

Comment

Working...
                                          X