Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke elektrische fiets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Is ook zo. Ik denk wel dat 90% van de ST7's leasefietsen zijn. Om te leasen maakt het niet zo veel verschil om een ST7 of een model goedkoper te nemen.

    De ST5 heeft momenteel niet zo veel bestaansrecht meer en gaat er binnenkort uit. Dan is het gedaan met de derailleur bij Stromer.
    Ik rij zelf een ST2 belt. Daar haal je makkelijk 45 mee, en hij heeft een riem. Als ik met een ST3 fiets, haal ik met wind tegen iets makkelijker 45, wat dan weer aan m'n batterij knaagt.. Voor mij is de 2, met andere woorden een perfect compromis tussen range en kracht. Ik heb eens 2 weken een nieuwe ST3 als leenfiets gehad, dus ik kan het best goed inschatten.

    De 5 (ook al mee gereden) vind ik met zijn ketting niet meer van deze tijd. De 7 is nog sterker, wat voor mij niet nuttig is, maar voor iemand die verder moet of minder conditie heeft, misschien wel. De grote batterij van de 7 is dan weer geweldig. Iemand die ver moet en op het werk niet kan laden, of iemand die "enkel" meer dan 45 km moet, en een stromer wil, komt automatisch bij deze ST7 uit. Als je zo een afstanden moet, is de sterke motor natuurlijk ook welkom. Bestaansrecht heeft hij dus zeker, wat mij betreft.

    Als ik echter zie dat Ellio binnenkort komt met een batterij van 2300, en Opium ook met eentje van 1600 + Range extender, zodat het totaal op 2000 komt, blijf ik de ST7 echt véél te duur vinden, toch zeker om privé aan te kopen. Dan liever een opium of een aska met range extender.

    Voor mij persoonlijk is de ST2 (het model dat er nu uit gaat) nog steeds het beste bang for buck. Ik denk er zelfs over om hem te verkopen en net dezelfde opnieuw te kopen.

    Comment


    • Eigenlijk heeft een fiets quasi nooit voorvering nodig tenzij je off road gaat.
      Bij dergelijke fietsen haal je comfort uit dikke banden en zadelvering.

      Bij een sportieve houding heb je in het begin altijd wat last van de polsen, maar dat verdwijnt snel.
      De eerste weken op m'n eerste koersfiets had ik gewoon pijn aan de handen. Nu al 10 jaar niet meer.

      Die prijzen zijn absurd. Daar heb je ook gewoon een goeie motorfiets voor.
      Of zelfs Dacia Sandero (al mag je geen opties nemen)
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

      Comment


      • Mijn dochter heeft een ST3, ze doet er als kinesist haar huisbezoeken mee. Rijdt zonder enige inspanning vlotjes 45. Niet geopteerd voor een veervork, kost meer, weegt meer en vergt alleen maar extra onderhoud. Kost uiteraard allemaal wel wat. Maar ja, een redelijk afgemonteerd koersfietske kost ook al snel hetzelfde als een ST3. En dan moet je nog zelf trappen. Alles kost tegenwoordig veel geld.

        Comment


        • Zitten op het werk met een honderdtal aan Stromers en wat opvalt is dat heel wat bouten vliegroest hebben, evenals het center van de schijven alsook het loslaten van lak. Zeker op de motor.
          Voor de prijs die ze er voor vragen zou dat niet mogen.

          Een R&M, Trek enz die hier ook in trek zijn hebben daar geen last van.
          Maar die zijn zo snel niet en je moet er meer voor doen om aan de 45 te geraken en er te blijven.

          Dat is de bedoeling volgens de fabrikanten zodat fietsen toch een sport blijft.
          Kan natuurlijk ook een uitvlucht zijn omdat ze trager zijn.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Zitten op het werk met een honderdtal aan Stromers en wat opvalt is dat heel wat bouten vliegroest hebben, evenals het center van de schijven alsook het loslaten van lak. Zeker op de motor.
            Voor de prijs die ze er voor vragen zou dat niet mogen.

            Een R&M, Trek enz die hier ook in trek zijn hebben daar geen last van.
            Maar die zijn zo snel niet en je moet er meer voor doen om aan de 45 te geraken en er te blijven.

            Dat is de bedoeling volgens de fabrikanten zodat fietsen toch een sport blijft.
            Kan natuurlijk ook een uitvlucht zijn omdat ze trager zijn.
            't is allemaal wat dubbel. Ik rij zelf een stromer omdat er 2 jaar geleden niet echt alternatieven waren. Hiervoor had ik een cube met Bosch motor.

            De Bosch middenmotoren die je aanhaalt, zijn niet echt een alternatief. Daarmee kan je, met wat wind tegen geen 45 rijden . Zelfs 35 is al een opgave. Bovendien begeven die Bosch motortjes van speed Pedelecs het vaak bij 20000km

            Voor mij moet het ook sporten blijven, daarom heb ik een ST2 en geen sterkere stromer. Met de mijne haal je met keiharde wind tegen ook niet de topsnelheid, maar de fietstijd blijft alsnog binnen de perken.

            Intussen is er heel wat concurrentie aan het komen die ook 45 kan. Opium, Specter, ellio, Aska...ik hoop dat dit goed gaat zijn voor de prijzen van stromer, en, zoals je aanhaalt, de soms erbarmelijke kwaliteit voor dat geld. Er zijn dringend meer spelers nodig op die markt zodat de prijs omlaag kan, en de kwaliteit en de batterijcapaciteit omhoog

            't is momenteel echt niet normaal. Met 21 cent fietsvergoeding en verder niks, duurt het, met de onderhoudsprijzen bij stromer (batterij kost 2000€) echt jaren en jaren om zo'n fiets terug te verdienen. Als ik dan al die leasefietsen zie rijden die me particulier 8-12000 zouden kosten...

            Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk



            Comment


            • Bij ons is het nu 27cent/km.
              Velen zijn lovend over het lease systeem en de goedkope aanschaf prijs maar ben daar zelf niet goed van op de hoogte.
              Over de onderhoudskosten wordt nooit gesproken.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • Intussen is het 3 a 4 weken wachten op je nr-plaat…nog mensen met die ervaring?


                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                Comment


                • Zeker. Een vriend die dik 2 weken geleden een Opium kocht, is nog steeds aan het wachten.

                  Ik zou het zelf ook graag uittesten, maar krijg mijn fiets niet verkocht, dus er komt geen nieuwe

                  Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

                  Comment


                  • Begint de tweedehands markt al vol te zitten door de Leasings?
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • Meer dan vol. Toen ik mijn ST2, dik anderhalf jaar geleden nieuw kocht, werden, door leverproblemen bij nieuwe stromers, jonge tweedehandsen aan de nieuwprijs verkocht. Op 2ehands waren er toen in heel België zowat 15 beschikbaar.

                      Als ik nu op tweedehands kijk, zijn er in een straal van 25km, maar liefst 49 stromers te koop. Bijna allemaal ex lease. En, ondanks dat er daar veel tussen zijn die al 3 jaar zijn, en de mijne nog geen 2, zijn er veel leasefietsen bij met extreem lage km-standen. 3-5000km is geen uitzondering. De mijne heeft er 13000.
                      Daar kan ik natuurlijk niet mee concurreren... Die markt is volledig verzadigd.

                      Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

                      Comment


                      • Dat beeld ziet ook elke fietsenmaker jammer genoeg momenteel...maar wat hadden ze verwacht ook natuurlijk...

                        Comment

                        Working...
                        X