Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fast Forward F6R 'white' vs Mavic Cosmic Carbone SL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fast Forward F6R 'white' vs Mavic Cosmic Carbone SL

Beste forumleden wielertoeristen,

Vraag is simpel, ik krijg op mijn nieuwe fiets ofwel een setje 'Mavic cosmic carbone SL' wielen erop ofwel mits 250€ extra een setje 'Fast Forward F6R white' (met FFWD naven)

Is het FFWD setje de extra 250€ waard tov het mavic setje?

Alvast bedankt voor de info!

Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk Berichten
    Beste forumleden wielertoeristen,

Vraag is simpel, ik krijg op mijn nieuwe fiets ofwel een setje 'Mavic cosmic carbone SL' wielen erop ofwel mits 250€ extra een setje 'Fast Forward F6R white' (met FFWD naven)

Is het FFWD setje de extra 250€ waard tov het mavic setje?

Alvast bedankt voor de info!
    Ook al hoor je soms van beide wielsets slechte verhalen, het zijn allebei goede wielsets. Persoonlijk zou ik voor de Cosmic kiezen. De Cosmic is lichter, goedkoper en ziet er naar mijn mening beter uit met z'n platte spaken, alsook de carbonstructuur van de cosmic vind ik mooier ogen. De cosmic heeft echter geen vernislaag over de decals en de carbon. Je hebt dus eerder matte wielen met de stickers er zichtbaar opgekleefd. Voordeel is dan wel dat je de stickers eventueel kunt verwijderen of wijzigen achteraf. Nog een nadeel van de cosmic is dat je in de regen rijdt, of zeker bij het wassen er water kan inlopen (tussen alu velg en carbon kap). Niet onmiddellijk een groot praktisch nadeel, maar het is er wel eentje. Dat water kan je trouwens makkelijk laten weglopen via de afwateringsgaatjes in de carbon kap. Voor mij geen twijfel, de cosmic carbone SL. Heb zelf al een 15.000 km gereden met een 2010 cosmic carbone SL setje. Beresterk en geeft geen krimp! Als we de verhouding gewicht/kwaliteit/prijs van de 50 mm hoge carbon wielen bekijken, dan denk ik dat de cosmic zowat de beste koop op de markt is.

Comment

Working...
    X