Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW fietsen - Carbon racer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW fietsen - Carbon racer

Heeft er iemand ervaring met BMW fietsen in het bijzonder de BMW Carbon Racer?
    Ik wil een beetje aan de conditie werken, dus wil ik mij deze fiets aanschaffen.

De prijs is tussen de 2.500€ - 2.750€, ik weet dat er voor deze prijs best betere fietsen te koop zijn maar ik vind het een erg mooie fiets en ben ook een grote BMW liefhebber :-)

Ik ben dan ook een amateur en heb geen intentie om mij aan te sluiten bij een wielerclub.

Hieronder vindt u de gegevens van deze fiets.

bmw_2012_bikes-6.jpg

Frame:

volledig koolstofvezel, met BMW M logo
    Voorvork:
    volledig koolstofvezel
    Stuur:
    Syntace Racelite 31.8 7075, zwart;
    stuurbreedtes: 52–56 420 mm, 58 – 60 440 mm
    Stuurpen:

Syntace F119 Force met shim, zwart; stuurpenleng-
    tes: 52 90 mm, 54–56 100 mm, 58 – 60 110 mm,
    incl. BMW logo
    Crankstel:
    Shimano Ultegra FC-6750 50/34 tanden;
    crank-lengtes: 52–56 172,5 mm, 58– 60 175 mm
    Remmen:
    Shimano Ultegra BR-6700
    Velgen:
    speciaal vervaardigd voor BMW, 32-spaaks, rood
    Banden:
    Conti Grand Prix 4000, 28 x 1,00 inch,
    ERTRO 25-622
    Versnellingen:
    Shimano Ultegra, 20-versnellingsderailleur
    Schakelmechanisme:
    Shimano Ultegra RD-6700
    Derailleur:
    Shimano Ultegra FD-6700, 34,9 mm
    Shifter/remhendel:
    Shimano ST-6700
    Cassette:
    Shimano CS-6700, 11–28 tanden, tienvoudig
    Ketting:
    Shimano CN-6600
    Zadel:
    fi’zi:k Tundra 2 MG rood/zwart
    Zadelpen:
    Kalloy SP-248
    Pedalen:
    Wellgo R120
    Uitrusting:
    carbon bidonhouder

Tsja, zoals je zelf al zegt, te duur voor wat het is hé. Met die fiets is niks mis, een ultegra groep is meer dan oké. Maar bij een 'echt' fietsenmerk betaal je gemakkelijk 1.000 euro minder voor 't zelfde. Maar hé, als je dat graag hebt omdat er BMW en een M-logo opstaat, dan moet je dat kopen hé. Niks mis mee.

Comment

Die prijs voor die afmontage is toch echt wel huilen met de pet op. Ik zou het nooit doen. En het straalt ook niet veel uit, vind ik. Wel best een mooi frame, maar echt modern lijkt het me niet. Zal ook wel geen Hi Mod zijn, veronderstel ik.
      Er zijn zoveel fietsenmerken op de markt die meer doorontwikkeld zijn en die een betere afmontage geven voor die prijs. En met afmontage bedoel ik in dit geval niet de groep hé.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Miljaar, dat m logo.

Comment

De marketingmachine van BMW doet z'n werk.

Comment

Zoals ik al zei ben ik helemaal niet intens bezig met fietsen/wielrennen.

De bovenstaande fiets die ik zou aankopen is eigenlijk al "over the top" dus ik ben niet op zoek naar betere materialen, zolang de fiets niet uit elkaar valt ben ik al tevreden bij wijze van spreken.

Ik twijfel tussen deze fiets en de BWM Cruise Bike (wat een soort kruising is tussen een gewone touringfiets en MTB). Ik heb nog nooit met een koersfiets gereden (met koersstuur) dus ik weet ik niet echt wat het best is voor mij.

De Carbon Racer is heeft een kadergrootte van maximum 60 cm, via een maattabel zie ik dat voor mijn grootte 192cm, een kader van 62cm meer aangewezen is of maken die 2cm niet veel uit?

bedankt voor jullie reacties!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aral Bekijk Berichten
              Zoals ik al zei ben ik helemaal niet intens bezig met fietsen/wielrennen.

De bovenstaande fiets die ik zou aankopen is eigenlijk al "over the top" dus ik ben niet op zoek naar betere materialen, zolang de fiets niet uit elkaar valt ben ik al tevreden bij wijze van spreken.

Ik twijfel tussen deze fiets en de BWM Cruise Bike (wat een soort kruising is tussen een gewone touringfiets en MTB). Ik heb nog nooit met een koersfiets gereden (met koersstuur) dus ik weet ik niet echt wat het best is voor mij.

De Carbon Racer is heeft een kadergrootte van maximum 60 cm, via een maattabel zie ik dat voor mijn grootte 192cm, een kader van 62cm meer aangewezen is of maken die 2cm niet veel uit?

bedankt voor jullie reacties!!
              Beter een iets te klein frame dan een iets te groot. Gewoon die 60 kopen, zadelpen en/of stuurpen aanpassen en je bent vertrokken.

Comment

Voor 2750 euro koop je veel en veel beter.
                Of, als het toch maar om de toerist af te hangen is, iets van een 900 euro. Besteed de rest dan maar aan je BMW.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Een amateur dat zoveel geld aan een fiets uitgeeft is goed zot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Een amateur dat zoveel geld aan een fiets uitgeeft is goed zot.
                    Da's wel een heel domme opmerking vind ik. Er bestaat ook nog zoiets als een hobby. Sommige nutteloze opties op een auto kosten al de aankoopprijs van een eerder dure MTB of koersfiets (+/-4.000 euro). Is dat dan nog zotter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Voor 2750 euro koop je veel en veel beter.
                      Of, als het toch maar om de toerist af te hangen is, iets van een 900 euro. Besteed de rest dan maar aan je BMW.
                      BMW heb ik al dus daar moet ik niks meer aan besteden .
                      Prijs maakt mij niet zoveel uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aral Bekijk Berichten
                        BMW heb ik al dus daar moet ik niks meer aan besteden .
                        Prijs maakt mij niet zoveel uit.
                        Waarom open je dan een topic. U bent liefhebber van het merk en prijs maakt niets uit. Dan is het kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Waarom open je dan een topic. U bent liefhebber van het merk en prijs maakt niets uit. Dan is het kopen.
                          De mening van een ander vragen is nog steeds niet verboden dacht ik.

Comment

Geen ervaring maar wel een mooie fiets.

And so what... het is achterwielaandrijving!

Comment

Ik vind 'm niet slecht, behalve het M-logo. Hij is inderdaad niet gestyled naar de laatste mode.
                              Probleem vind ik ook om achteraf met zoiets ergens voor reparaties en toestanden te gaan, als het via een fietsenwinkel verkocht werd zou ik meer geïnteresseerd zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                Probleem vind ik ook om achteraf met zoiets ergens voor reparaties en toestanden te gaan, als het via een fietsenwinkel verkocht werd zou ik meer geïnteresseerd zijn.
                                Dat is toch geen enkel probleem?
                                Ik heb online en KTM fiets gekocht en ga daar gewoon mee naar de fietsenboer in het dorp.
                                Da's ook allemaal Shimano en Ritchey en of dat nu op een Merckx of een KTM frame staat, dat maakt voor de fietsenmaker weinig verschil hoor.

Ik vind hem ook niet echt mooi maar als TS hem wel mooi vindt, kopen!
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                  Geen ervaring maar wel een mooie fiets.

And so what... het is achterwielaandrijving!
                                  Mooi!

OT:
                                  Als geld geen rol speelt, waarom niet dan. Er zijn ook auto's die meer waar bieden voor hun geld dan andere, en die worden toch ook gekocht?

Last edited by ; 03/04/2013, 13:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                    Dat is toch geen enkel probleem?
                                    Ik heb online en KTM fiets gekocht en ga daar gewoon mee naar de fietsenboer in het dorp.
                                    Da's ook allemaal Shimano en Ritchey en of dat nu op een Merckx of een KTM frame staat, dat maakt voor de fietsenmaker weinig verschil hoor.

Ik vind hem ook niet echt mooi maar als TS hem wel mooi vindt, kopen!
                                    Die fietsenboer in uw dorp zal daar inderdaad geen probleem van maken. Maar... fietsen die bij hem gekocht zijn zullen vrij zeker voorrang krijgen op de uwe, kan ook heel goed zijn dat bepaalde reparatiekosten verschillen, hij zich meer zal inzetten bij fietsen die van hem komen om eventuele garantiegevallen sneller af te handelen,... . Kortom, de algemene service zal wel schelen. Zo is het bij mijn dealer alleszins toch. En dat is voor mij een heel belangrijk iets.

Comment

Hmm, dan is uwen dealer toch een beke nen eikel.
                                      Ik zou al meteen nen andere zoeken! ;-)
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                        Hmm, dan is uwen dealer toch een beke nen eikel.
                                        Ik zou al meteen nen andere zoeken! ;-)
                                        Vind ik helemaal niet! Da's toch logisch dat je voorrang geeft aan fietsen die uit je eigen zaak komen.
                                        Trouwens, uw dealer kan dat ook doen hoor, zonder dat je 't weet.

Comment

Working...
                                        X