Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afstellen fiets naar lengte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• afstellen fiets naar lengte

Mijn fiets in Gent heeft nooit fijn gereden. Vorige week deed ik een ritje van 10 minuten en hield er helse pijn aan over, wat oversloeg in een geblokkeerde rug. Iemand moest me terug naar huis voeren, waarna mijn ouders me kwamen halen om me naar de huisdokter, apotheek en osteopaat te voeren.

Dus euh, kan iemand eens uitleggen of een goede link posten, over hoe je een fiets afstelt naar een bepaald persoon?
    Fiets is een gewoon ding, met een recht stuur. Ik vermoed dat het zadel op de goede hoogte is, maar het stuur te laag staat. Ik hoor fietsmensen ook vaak praten over de grootte van het kader, volgens de grootte van iemand.
    Last edited by Teus; 25/01/2014, 16:07.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

mss is dit handig? https://sportief.knwu.nl/expertcentr...-je-fiets.html

Comment

10 minuten op een fiets en vergaan van de pijn. Ik vrees dat er iets meer aan de hand is dan een verkeerd afgestelde fiets.

Comment

Ga met uw fiets naar een goede fietshandelaar en vraag hem om je stuur en zadel voor jou af te stellen.
        Als je fiets / kader te klein is zal die dat ook meteen zien.
        Wat Jakkel zegt denk ik eigenlijk ook.
        Het kan natuurlijk ook aan de slechte fietspaden in het Gentse liggen.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          10 minuten op een fiets en vergaan van de pijn. Ik vrees dat er iets meer aan de hand is dan een verkeerd afgestelde fiets.
          dat klopt ja, er mankeert wel wat ernstig aan mijn gezondheid.

Comment

Als je stuur te laag staat en je neemt een verkeerde houding aan met je rug kan dat er misschien wel met te maken hebben.
            Maar ik zou ook eens naar andere zaken kijken. Zit je goed op zadel? Schuif je niet naar voor of achter terwijl je aan het fietsen bent? Als je zadel met de punt naar beneden wijst kan je naar voren schuiven, en omdat tegen te gaan kan je dan te veel op je stuur beginnen drukken om niet naar voor te schuiven. Maar doordat je stuur te laag staat wordt het dan extra belastend?
            En als je stuur te laag staat, moet je misschien ook je nek te veel plooien waardoor je rug weer meer belast wordt?
            Je stuur kan ook te kort of te ver staan.
            Ik som maar enkele ideeën op.
            Aan je kinesist eens tips vragen hoe je best op je fiets zit kan ook helpen.

Comment

Oke. Als het niet betert contacteer ik een kennis, die is kinesist.

Comment

Goede afstelling is echt maatwerk. Twee personen van bijv. 1m80 kunnen echt totaal verschillende maten beenlengte/romplengte/armlengte hebben.
                2.0 JTDm

Comment

Het is ne gewone fiets manne!
                  Het is geene mtb/koersfiets he.

Als ik bij m'n ouders ben en ik moet vlug effe naar de winkel ofzo neem ik den 1ste den beste fiets, ben een pak groter dan m'n ouders maar heb geen last van zo ne gewone fiets hoor.

Comment

Working...
                  X