Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wielerseizoen 2014: wie wint wat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Dat mindere presteren toeschrijven aan z'n leeftijd klopt. Maar niet van de ene week op de andere hé. Een dikke maand terug reed ie nog de pannen van 't dak en nu niks meer. Ik denk dat er mentaal iets scheelt met Nys. Privé problemen, z'n scheiding,..?
    Dat zal er zeker bijkomen. Maar op die leeftijd moet je sowieso rekening gaan houden met regelmatige dieptepunten. En als privé problemen toch de oorzaak zijn dan is dat nog geen reden om elke dag gazetten vol te schrijven over Svenneke ocharme, zijn tijd is stilaan voorbij en er zijn nog meer goeie renners die iets presteren.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Je hebt een punt hoor. Maar ja, Nys is nu eenmaal immens populair en zo'n beetje de ambassadeur van het veldrijden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Je hebt een punt hoor. Maar ja, Nys is nu eenmaal immens populair en zo'n beetje de ambassadeur van het veldrijden.
        Nys was vandaag al redelijk goed op weg om zijn oude vorm terug te vinden.
        Aan Klaas: proficiat, iedereen staat vrij om zijn seizoen in te delen zoals hij zelf wenst.
        Aan Wout: jammer van de pech, anders had het er heel anders uitgezien .
        Een aan Jantje (Denuwelaere) ook van harte proficiat.(misschien wordt zijn contract dan toch verlengd)
        Last edited by ; 11/01/2015, 19:07.

        Comment


        • Het lijkt erop dat de jonge gasten nu echt de macht gegrepen hebben in het veldrijden, een goeie zaak.
          Sven zou er beter mee stoppen voor dit seizoen en gaan rusten en bezinnen zodat hij zich eventueel nog kan opladen voor het volgende...
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Spijtig van Van Aert, dedju toch!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Spijtig van Van Aert, dedju toch!
              Die was beresterk, maar ok, pech kan altijd hé, aan die gast gaan wij nog veel plezier beleven, er komen nog vele WK's voor hem.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Die was beresterk, maar ok, pech kan altijd hé, aan die gast gaan wij nog veel plezier beleven, er komen nog vele WK's voor hem.
                Ene uit de kempen hé!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ene uit de kempen hé!
                  Daar zitten nog echte kampioenen
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Spijtig van Van Aert, dedju toch!
                    Ik ken totaal niks van een koersvelo, maar ik vraag me toch af hoe het in godsnaam mogelijk is dat Wout tot 2 x toe kettingproblemen heeft. En dan te bedenken dat hij het ook heeft meegemaakt in het BK. Van een professioneel team bestaande uit zeer bekwame mensen verwacht je dat toch niet. (hetzelfde verhaal bij Iserbyt ?)
                    Hoe komt het trouwens dat andere toppers dat niet voorhadden (er was toch niet teveel modder)
                    Is het gebruik van een nieuwe fiets hiervan de oorzaak ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Daar zitten nog echte kampioenen
                      De enige Belgische wereldkampioen komt uit West Vlaanderen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                        De enige Belgische wereldkampioen komt uit West Vlaanderen

                        Vind ik leuk .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                          Ik ken totaal niks van een koersvelo, maar ik vraag me toch af hoe het in godsnaam mogelijk is dat Wout tot 2 x toe kettingproblemen heeft. En dan te bedenken dat hij het ook heeft meegemaakt in het BK. Van een professioneel team bestaande uit zeer bekwame mensen verwacht je dat toch niet. (hetzelfde verhaal bij Iserbyt ?)
                          Hoe komt het trouwens dat andere toppers dat niet voorhadden (er was toch niet teveel modder)
                          Is het gebruik van een nieuwe fiets hiervan de oorzaak ?
                          Hij gebruikte voordien een fiets met twee kettingbladen vooraan, nu met één blad vooraan. Voordeel van één blad vooraan is dat je niet hoeft (kan) schakelen vooraan, want in vettige omstandigheden kan dat wel eens voor problemen zorgen (chainsuck, ketting loopt eraf,...). Maar één blad vooraan maakt wel dat je duchtig achteraan dient te schakelen en dat in sommige posities (vooral bij een kleine versnelling) de ketting fameus schuin kan komen te liggen. Wat dan ook kan zorgen dat een ketting er nogal snel kan aflopen.

                          Comment


                          • En zulke dingen moet je natuurlijk testen op een WK .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                              En zulke dingen moet je natuurlijk testen op een WK .
                              Hij zei nog dat ie een nieuwe fiets had. Ik dacht al direct dat dit niet meteen de best gekozen moment was.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Hij zei nog dat ie een nieuwe fiets had. Ik dacht al direct dat dit niet meteen de best gekozen moment was.
                                Tja , jammer hé, alhoewel VDP toch ook sterk reed.
                                't had erom kunnen spannen. (VDP ging ook anders moeten koersen met een VA in zijn wiel)

                                Comment


                                • Dit kan toch gewoon niet.Heel het jaar met zijn gewone fiets rijden en dan ineens op het wk totaal nieuwe fiets.Dit is echt zo dom.
                                  Gewoon om problemen vragen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ballan30 Bekijk Berichten
                                    Dit kan toch gewoon niet.Heel het jaar met zijn gewone fiets rijden en dan ineens op het wk totaal nieuwe fiets.Dit is echt zo dom.
                                    Gewoon om problemen vragen
                                    Hij had 'm wel al getest op training. Maar een training is natuurlijk nog altijd iets anders dan een wedstrijd waar je tot het uiterste gaat en de coördinatie dikwijls wat zoek is.

                                    Comment


                                    • Je kan uiteraard niet gewoon zomaar overschakelen naar 1 tandwiel zonder de andere componenten (zéker de ketting) hieraan aan te passen. Zover hebben ze de handleiding precies niet gelezen.

                                      ALS je dit volgens de regels van de kunst doet, dan is de kans om je ketting eraf te rijden even groot als wanneer je wiel eruit valt. In het MTB zijn er team die dit al jaren doen, en bv. het huidige seizoen heb ik bij geen énkele topper die problemen gezien.

                                      Dat er nog zoveel zonder schijfremmen rijden zegt voor mij genoeg. Geef mij dan maar Protour en UCI XCO waar de technische innovatie en evolutie enorm is....

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                        Je kan uiteraard niet gewoon zomaar overschakelen naar 1 tandwiel zonder de andere componenten (zéker de ketting) hieraan aan te passen. Zover hebben ze de handleiding precies niet gelezen.

                                        ALS je dit volgens de regels van de kunst doet, dan is de kans om je ketting eraf te rijden even groot als wanneer je wiel eruit valt. In het MTB zijn er team die dit al jaren doen, en bv. het huidige seizoen heb ik bij geen énkele topper die problemen gezien.

                                        Dat er nog zoveel zonder schijfremmen rijden zegt voor mij genoeg. Geef mij dan maar Protour en UCI XCO waar de technische innovatie en evolutie enorm is....
                                        Oké, met die andere wielmaten in de MTB (27,5 en 29)van een jaar of twee terug, heb je nog iets echt innovatiefs, iets dat op rendement nog een zekere invloed heeft. Maar voor de rest zijn veel van die innovatieve dingen in de MTB de laatste tijd meer marketingverhaaltjes vind ik. Waarmee ik wil zeggen dat de evolutie in de MTB eigenlijk wat aan het stagneren is momenteel.

                                        Comment


                                        • True, dat is een beetje het eindeloze probleem met nieuwe ontwikkelingen. Zeker mensen die zelf bezig zijn met R&D/design weten idd dat het erg moeilijk is de theorie van de praktijk, en de praatjes van de facts te onderscheiden. In dit geval ben ik maar een gewone (kritische) consument en dus het is goed mogelijk dat ze me ook in't zak zetten

                                          Toch vind ik dat er vooruitgang is, zelf behoorlijk sterk. Elektrisch schakelen, optimalisatie (koeling) van schijfremmen, stijfheid van wielen, types carbon, doorontwikkeling dempers (bv RS), nieuwe coatings, .... Sommige dingen zijn ook gewoon niet direct (visueel/fysiek) waarneembaar, maar daarom zijn ze niet minder belangrijk. Ja die techtalk vind ik gewoon interessant Rij zelf gewoon met een alu 26inch, dus interesse hoeft zich niet persé te vertalen in ....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X